G4Media.ro

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: UE ar trebui să aibă un milion…

Sursa foto: Pixabay

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: UE ar trebui să aibă un milion de staţii publice de încărcare a automobilelor electrice în 2024

Uniunea Europeană ar trebui să îşi fixeze ca obiectiv instalarea unui milion de staţii publice de încărcare a automobilelor electrice în 2024, şi a trei milioane până în 2029, în ideea de a da consumatorilor încrederea necesară pentru a face trecerea la noua tehnologie, a anunţat joi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, citată de Agerpres.

Într-o scrisoare comună, alături de mai multe asociaţii ale consumatorilor şi organizaţii pentru transport sustenabile, ACEA a cerut Bruxelles-ului să fixeze ţinte ambiţioase pentru fiecare ţară, în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de puncte de încărcare a vehiculelor electrice.

„Stabilirea acestor ţinte va trimite un semnal puternic consumatorilor că numărul staţiilor publice de încărcare va continua să ţină pasul cu creşterea explozivă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa. De asemenea, ar oferi o certitudine industriei auto dar şi operatorilor de reţea, operatorilor de infrastructură de încărcare şi companiilor de transport”, se arată în scrisoare.

Vânzările de automobile electrice au crescut în ritm accelerat în ultima perioadă în timp ce vânzările de autoturisme echipate cu motoare cu ardere internă au scăzut în timpul carantinei. Constructorii auto se pregătesc să lanseze noi modele electrice pentru a îndeplini normele stricte UE privind emisiile poluante iar mai mult guverne din regiune au inclus primele pentru achiziţionarea de automobile electrice în programele naţionale de revenire de după pandemie.

Cu toate acestea, extinderea reţelei de staţii publice de încărcare, care să se adauge punctelor de încărcare de acasă sau de la locul de muncă, este mult mai lentă şi în plus există diferite tarife şi metode de plată. Datele publicate de industria auto arată că, anul trecut, în Uniunea Europeană erau 224.538 de staţii publice de încărcare a automobilelor electrice.

În plus, în scrisoarea semnată de ACEA, Transport & Environment (T&E) şi European Consumer Organisation (BEUC), Comisia Europeană este îndemnată să stabilească şi o ţintă de aproximativ 1.000 staţii de încărcare cu hidrogen în 2029.

Conform datelor publicate anterior, vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute.

În România, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), numărul autoturismelor prietenoase cu mediul s-a situat, la finele anului 2020, la 8.902 unităţi, în creştere cu 33,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. Potrivit sursei citate, în intervalul ianuarie – decembrie 2020, cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 5.019 unităţi, în creştere cu 5,2%, faţă de cele 12 luni din 2019. Totodată, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 89%, până la 2.846 de unităţi, iar modelele plug-in s-au vândut în 1.037 de exemplare, mai multe cu 158%, raportat la perioada de referinţă.

Sursa foto: Pixabay

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Si inca vreo citeva centrale electrice.

    • @amicu

      Nu e nevoie. Solutii de stocare si de distributie inteligenta a energiei sunt, in asa fel incat sa nu fie nevoie de centrale electrice in plus.
      Poate nu in Romania in momentul de fata, dar ele exista.
      E interesant sa ne uitam la Norvegia, unde parcul auto este din ce in ce mai electric (ceva peste 12% sunt pur electrice si urca vertiginos an de an), iar cota de piata la vanzari a fost de 54% in 2020. Norvegienii nu au construit centrale noi pentru toata flota asta si nici nu estimeaza ca va fi nevoie. Oare de ce?

    • @Marius, de mai jos:
      care sunt solutiile „inteligente” de stocare a energiei electrice ?
      Care pot sa raspunda on demand la o incarcare a retelei ? Poate ne lamuresti si pe noi….
      Exista lacuri de acumulare, acolo unde geografia permite, si infrastructura exista, dar nici alea nu raspund „on demand”, au timpi de reactie relativ mari. E vorba de sisteme care pompeaza apa la deal cand nu e incarcare, si scurg apa la vale cand e incarcare.
      Evident, randamentul e oribil, trebuie pompata apa la deal noaptea cand functioneaza doar centralele atomice si pe carbune.
      Si evident, trebuie un numar foarte mare ca sa „electrifici” toata flota de masini, si din nou evident, nu se vorbeste de impactul ecologic, de a sapa muntii si a devia cursurile de apa.
      Vezi ce s-a intamplat cu microhidrocentralele din Fagaras.
      Si o tara care nu are munti, sau ape cu debit suficient…ce solutii inteligente de stocat cantitati uriase de energie electrica are ?

    • Marius, interesant ca ai adus vorba de Norvegia. Nu stiu de ce, dar au inceput sa aiba pene de curent, ultima in Noiembrie, daca nu ma insel.
      Si nu e vorba de stocare, e vorba ca va fi necesar un plus de capacitate energetica zi si noapte (daca vorbin de milioane de masini electrice cu baterii-acumulatori).

  2. Acum, imaginează-ti ca mergi in concediu, iar când ajungi la cabana sau pensiune, tu și alți 10 posesori de mașină electrică, cazați în același loc,vreți să le încărcați până dimineața. Distracție plăcută.

  3. Viitorul e luminos.
    Cat va costa reciclarea bateriilor in 10 ani, cand vor fi milioane de masini electrice si cine o va plati?
    Mie imi pare ca se muta poluarea de la CO2 catre alte chimicale.