Asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea anunță al 14-lea protest din ultimii 8 ani: Vrem largirea Prelungirii Ghencea acum, nu peste 20 de ani! Zeci de noi blocuri și locuințe colective sunt autorizate în continuare de Primăria sectorului 6 și de Primăria Bragadiru
Asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea anunță, într-un comunicat, că organizează, sâmbătă 24.09.2022, începând cu orele 10, cel de-al paisprezecelea protest din ultimii 8 ani pentru urgentarea modernizării străzii.
Protestul se va desfășura în Prelungirea Ghencea pe traseul Cartier Latin (Bragadiru) – Str. Răul Doamnei (sector 6). Locuitorii zonei sunt nemulțumiți de ritmul foarte lent de lucru pe șantier și cer Primăriei Capitalei termene clare, inclusiv contractul de execuție și graficul de lucrări, pentru finalizarea proiectului până la joncțiunea cu Pasajul Domnești.
Modernizarea străzii prevede lărgirea la 2 benzi pe sens plus linie de tramvai pe mijloc, piste de biciclete, trotuare și parcare Park & Rîde lângă Șoseaua de Centură.
Deocamdată singurul tronson pe care se lucrează este cel început în 2019 în mandatul fostului primar, lucrările fiind oprite în 2020 și reluate în 2021 pe aceeași porțiune de 700 metri dintre Str. Brașov – Str. Răul Doamnei.
”Dacă 700 metri se finalizează în 3 ani, oamenii se întreabă când va fi gata toată lucrarea de 5,6 km până la viitorul Pasaj Domnești. În 20 de ani?! Este inuman și este inacceptabil că un proiect de infrastructură început pe hârtie acum 16 ani să fie atât de întârziat! În plus, Primăria Capitalei refuză să comunice public contractul de execuție și graficul de lucrări deși a fost obligată să ofere aceste documente de interes public inclusiv printr-o decizie definitivă a instanței în procesul intentat de asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea”, se arată în comunicat.
Potrivit organizatorilor, între timp, actuală arteră Prelungirea Ghencea nu mai este sigură pentru circulație pentru că s-au format denivelări și gropi pe carosabil iar trotuarele provizorii, făcute în 2017 de Primăria Capitalei doar până la limita administrativă a Bucureștiului, s-au deteriorat.
Trecerile de pietoni nu sunt suficient de vizibile și de aceea au loc frecvent accidente în care sunt implicați pietoni, bicicliști, autobuze, autoturisme. Transportul public este blocat în traficul general agravat de circulația intensă a tirurilor și camioanelor de mare tonaj.
Cu toate acestea, zeci de noi blocuri și locuințe colective sunt autorizate în continuare de Primăria sectorului 6 și de Primăria Bragadiru, se mai arată în comunicatul organizatorilor protestului.
”De 16 ani încoace, ansambluri rezidențiale de blocuri cu 8 – 10 – 14 etaje se construiesc pe stradă care are 1 bandă pe sens și o lățime de 7 m. De asemenea, în zona nu există spații verzi publice deși statul are în proprietate la Serele Militari un teren cât Parcul Herăstrău, teren pe care s-a dezvoltat o adevărată pădure urbană și unde locuitorii zonei cer din 2015 realizarea unui parc public”, se mai arată în comunicat.
Anunțată deschidere pentru trafic a Pasajului Domnești în 15 nov. 2022 nu va rezolva situația circulației, ba dimpotrivă o va agrava, întrucât pasajul cu 2 benzi pe sens va descarcă traficul în Prelungirea Ghencea rămasă cu 1 bandă pe sens.
Că ultima soluție pentru urgentarea lucrărilor, pe lângă presiunea publică permanentă, cetățenii intenționează să acționeze în instanța primăriile pentru nerespectarea atribuțiilor legate de dezvoltarea urbanistică echilibrată și armonioasă, în sensul corelării autorizării construcțiilor cu infrastructură de transport existența.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii