Asociația Moldova Vrea Autostradă susține că traficul justifică realizarea unei autostrăzi în locul unui drum expres între Ploiești și Bacău
Între Ploiești și Bacău se justifică realizarea unei autostrăzi, nu a unui drum expres, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA). Potrivit Master Planului pentru Transport, între Ploiești și Pașcani, pe relația Buzău, Focșani, Bacău, ar trebui construit un drum expres, care este mai ieftin decât o autostradă. O soluție finală, însă, privind legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației – studiu de fezabilitate și proiect tehnic.
Traficul pe DN2, principalul drum de legătură între sudul țării și Moldova, a crescut sensibil în ultimii ani, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă. DN2 este unul dintre cele mai periculoase drumuri ale țării. Are o singură bandă pe sens și un acostament destul de lat încât să fie confundat de mulți dintre șoferi drept a doua bandă de circulație. Pe DN2 au loc anual cele mai grave accidente rutiere, cele în care se înregistrează cele mai multe pierderi de vieți omenești.
“MZA (Media Zilnică Anuală) în 2010 pe DN 2 între Roman și Centura Bucureștiului era în medie de 13.998 mașini, iar în anul 2015 de circa 14.761 de vehicule consemnându-se o creștere procentuală de aproximativ 5.45%. Asociația Moldova Vrea Autostradă recomandă ca proiectantul ce va elabora și Studiul de Trafic pentru sectoarele Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani și Focșani-Bacău să utilizeze premisele necesare și corecte respectiv valori crescute ale traficului pentru anul 2019-2020 (M.Z.A. peste 16.000) și să propună investiția la nivel de autostradă și nu de drum expres”, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă, într-un comunicat de presă
O soluție finală privind legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova pe ruta Ploiești- Pașcani va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației – SF și proiect tehnic.
“Asociația Moldova Vrea Autostradă solicită CNAIR să aprobe varianta autostrăzii în Comisia Tehnică de Avizare”, a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreședinte MVA.
Drumul de mare viteză Ploiești-Pașcani a fost împărțit în 4 loturi:
Ploiești – Buzău – 65 de km
Buzău – Focșani – 72 km
Focșani – Bacău – 110 km
Bacău – Pașcani – 82 de km
Licitațiile pentru întocmirea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru cei circa 329 de kilometri de drum de mare viteză au fost lansate încă din noiembrie 2016. Pentru 3 dintre cele 4 tronsoane contractele pentru întocmirea SF și PT au fost semnate în toamna lui 2018 și au o durată de doi ani.
Potrivit Master Planului pentru Transport, document strategic care trebuie să stea la baza dezvoltării viitoare a infrastructurii românești, între Ploiești și Pașcani nu se justifică realizarea unei autostrăzi, ci a unui drum expres. Același document estimează la 1,35 miliarde de euro construcția celor 329 de kilometri de drum rapid.
Foto: Cost drum expres / Sursa: Master Planul General pentru Transport
Diferențele dintre un drum expres și o autostradă, pornesc de la costuri. Este mult mai ieftin să construiești un drum expres, după cum o demonstrează și standardele de cost.
Foto: Standarde de cost / Sursa: Master Planul General pentru Transport
Benzile de circulație ale unui drum expres sunt mai înguste decât cele ale unei autostrăzi. Drumurile expres nu au benzi de urgență, dar în funcție de relief, pot sau nu exista benzi de accelerare/decelerare. Viteza maximă de circulație pe drumurile expres diferă în funcție de relief și este între 80 km/h în zona de munte și 120 km/h în zona de câmpie. Pe autostrăzi limita maximă de viteză este 130 km/h.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii