G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură critică nominalizarea lui Cuc la Transporturi: ”Performanțele” sale sunt…

Asociația Pro Infrastructură critică nominalizarea lui Cuc la Transporturi: ”Performanțele” sale sunt de tristă amintire – a inaugurat o cale ferată din perioada austro-ungară, a tăiat panglica la o bucată din Centura București fără stratul final de asfalt

Asociația Pro Infrastructură critică nominalizarea lui Răzvan Cuc la Ministerul Transporturilor, portofoliu pe care l-a mai deținut în 2017, nominalizare despre care spune că este ”o ciorbă proastă reîncălzită, „performanțele” acestuia fiind de tristă amintire.

Comunicatul Asociației Pro Infrastructură: 

Vreți exemple? În august 2017, Cuc se umplea de penibil „inaugurând” o linie de cale ferată năpădită de buruieni care există din perioada austro-ungară și pe care se circula cu 30-35 km/h.

Apoi a „tăiat panglica” la 7,5 km din Centura București, dar fără stratul final de asfalt, cu marcaje provizorii, lucrări în desfășurare și utilaje pe carosabil! Detalii aici: http://bit.ly/2X7ykMx. Atenție, nici astăzi nu este stratul de uzură așternut pe DNCB între A1 și DN7!

În iulie 2017 (link: http://bit.ly/2GyKDwb), tot Cuc se dădea în spectacol pe Autostrada A1 Lugoj-Deva, certând constructorii pentru șanțuri lipsă și mobilizare slabă, neînțelegând care sunt adevăratele blocaje contractuale. Video tragicomic cu explicații subtitrate: https://youtu.be/clzNnSQ_ASw.

În 17.02.2017, Cuc declara: „În cei 90 de kilometri pe care ni i-am asumat că îi vom finaliza în acest an [2017] este inclus și lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva” (Ziarul Hunedoreanului: http://bit.ly/2CI7kw1), prostie reiterată cu exces de zel în 13.09.2017: „lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi gata până la sfârșitul anului [2017]” (Capital: http://bit.ly/2pRhkdO).

În mai 2017, habarnistul Cuc semna ca primarul, fără să înțeleagă ce i se petrece, OMT 600, infamul ordin de ministru creat de Ștefan Ioniță, pe-atunci șeful CNAIR. Acesta modifica RADICAL condițiile FIDIC care, din 2011, stabileau detaliile contractuale necesare proiectelor de infrastructură. Explicații aici: http://bit.ly/2EjHGNP.

Ordinul a fost aspru criticat de toată lumea. Experții Comisiei Europene au amenințat că ne blochează fondurile POIM pe transport dacă nu este abrogat. În ianuarie 2018 a fost înlocuit de noul model de contract național. Dar efectele OMT 600 se vor vedea mult timp, 160 km de autostradă și podul suspendat peste Dunăre de la Brăila urmând să se construiască pe baza lui.

În mandatul lui Cuc s-au deschis 15 km de autostradă care erau de fapt finalizați din decembrie 2016 și s-au lansat licitații pe proiecte prost pregătite, cele mai multe nefiind încheiate nici astăzi, ba chiar unele îndreptându-se spre anulare.

Șansele ca lucrurile să se schimbe în bine la acest minister vital pentru dezvoltarea țării sunt zero atât timp cât este condus de incompetenți care dau bâlbe monstruoase, sclavi ai jupânilor politici. #VaiMamaNoastră

Prim-ministrul Viorica Dăncilă a anunțat că a transmis, miercuri, președintelui Klaus Iohannis propunerile de numire a miniștrilor pentru portofoliile Dezvoltării Regionale și Transporturilor, a anunțat Guvernul într-un comunicat de presă.

Pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a fost propus Daniel Suciu, iar pentru Ministerul Transporturilor a fost propus Răzvan Cuc (detalii aici).

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. @ toti # kondesatorii cei degraba varsatori de ketchup pe trepte

    textul este dupa un PDF caruia i-am dat OCR. am eliminat cea mai mare parte a erorilor de recunoastere OCR

    @BAD – iti urez succes la inventarierea erorilor

    iata de ce avem o gaura de 40 milioane de Euro + de ce nu avem autostrada BECHTEL (lasam la o parte faptul ca MACOVEI a incercat sa-si ascunda urmele

    CE A FACUT SRI ?

    CE A FACUT DNA ?

    Ministerul Justitiei a trimis o copie a contractului Becthel fara semnatura procuroarei comuniste

    „copia Notei de fundamentare aflata la dosarul de lucru nu cuprinde semnatura ministrului justitiei’.”

    SINTEZA

    RAPORTULUI DE CONTROL PRIVIND VERIFICIRILE EFECTUATE IN LEGATURA CU INCHEIEREA, MODIFICAREA SI EXECUTAREA CONTRACTULUI DE PROIECTARE SI CONSTRUIRE A AUTOSTRAZII BRASOV-CLUJ-BORS

    pag 11

    VI. DESPRE PAGUBIREA BUGETULUI STATULUI CU SUMA DE 40.000.000 EUR, PRIN INCHEIEREA ACORDULUI DE MODIFICARE LA CONTRACTUL DE CONSTRUIRE A AUTOSTRAZII BRASOV-CLUI-BORS, IN ANUL 2006

    A. Nota de fundamentare care a stat la baza emiterii Hotaririi Guvernului nr. 224/2006 pentru aprobarea acordului de rnodificare a contractului de proiectare gi construire a autostrazii Bragov-Cluj-Bor. a fost semnata,

    in calitate de initiator al proiectului de hotarare de Guvern, de catre

    domnul DOBRE Gheorghe, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,

    si in calitate de avizatori ai proiectului de hotarare de Guvern,

    de catre domnul VLADESCU Gheorghe Teodor Sebastian, ministrul finantelor publice,

    si de catre doamna MACOVEI Monica Luisa, ministrul justitiei.

    PAG .12

    B. Prin semnarea notei de fundamentare care a stat la baza emiterii H.G. nr. 224/2006, de catre ministrii mentionati anterior,

    s-a sustinut
    ,,pastrarea de catre Bechtel a sumei de 40 de milioane EURO deja
    incasate cu titlu de avans si reclasificarea lor cu titlu de cheltuieli de mobilizare”. [subl.ns.]

    Sustinerea ,,pastrarii’ sumei de 40.000.000 EUR de catre Bechtel International lnc., s-a realizat cu incalcarea dispozifiilor legale.

    pag 12 – 13

    1. […] impuneau, in mod imperativ, obligatia recuperarii sumelor platite ca avans, cu perceperea majorarilor de intarziere, calculate pentru perioada de cand s-au acordat si pana s-au recuperat,

    in cazul in care sumele reprezentand plati in avans nu erau justificate prin lucrari executate pana la sfarsitul anului.

    2. […] ,,orice plati in avans trebuie recuperate prin bunuri, lucrari si sau servicii (in functie de natura contractului) pana la incheierea anului bugetar in care au fost acordate.”

    3. […] ,,antreprenorul a refuzat sa justifice prin lucrari suma de 40.000.000 euro incasari ca avans aferent anului 2004′.

    4. La momentul intocmirii notei de fundamentare,

    plata pentru ,,mobilizare” se efectuase,

    fiind destinata initierii activitafilor administrative anterioare inceperii constructiei.

    Majorarea cheltuielilor de mobilizare cu 133% fata de valoarea prevazuta in contractul incheiat in anul 2003, s-a facut in conditiile in care

    valoarea initiala de 30.000.000 EUR era prevazuta pentru INTREGUL CONTRACT,

    iar lucrarile de constructii au fost incepute doar pe dous sectiuni, reprezentand 28,43% din lungimea totala a autostrazii.

    pag 14

    C.

    […] ,,pastrarea” de catre Bechtel lnternational lnc. a sumei de 40.000.000 EUR,

    suma respectiva trebuia sa fie deja recuperata de catre C.N.A.D.N.R.,

    deoarece antreprenorul nu a justificat avansul prin lucrari executate pana la finalul anului, asa cum impuneau dispozitiile imperative ale legii.

    D.

    Astfel, pentru crearea unei aparente de legalitate a acestui demers, in Nota de fundamentare

    s-a sustinut cresterea cheltuielilor de ,,mobilizare”,

    de la 30.000.000 EUR la 70.000.000 EUR,

    cu toate ca acestea se refereau la activitati anterioare inceperii constructiilor,
    iar constructiile erau deja incepute din anul 2004.

    pag 15

    VIII. DESPRE MODIFICAREA. IN ANUL 2009, A CONTRACTULUI DE PROIECTARE SI CONSTRUIRE A AUTOSTRAZII BRASOV-CLUJ-BORS, FIRE RESPECTAREA DISPOZITIILOR LEGALE

    A. La data de 24.02.2009, contractul de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors a fost modificat,

    printr-un Protocol semnat de ministrul transporturilor si infrastructurii, domnul BERCEANU Radu Mircea,

    si de directorul general al C.N.A.D.N.R., domnul DUICA Cristian,

    desi orice modificare ulterioara a prevederilor contractului, aprobat prin H.G. nr.1513/2003, nu se putea face decat printr-un act normativ cu o forta juridica cel putin egala cu actul normativ de aprobare, respectiv prin hotarire a Guvernului.

    pag 16

    B. incheierea, in conditii nelegale, a Protocolului din data de 24.02.2009, semnat de

    ministrul transporturilor si infrastructurii, domnul BERCEANU Radu Mircea,

    a avut drept consecina, printre altele, plata catre Bechtel International lnc. a sumei de 29.457.873,37 EUR, care nu a fost certificata de catre reprezentantul beneficiarului (echivalentul unui ,,diriginte de santier”).

    C. Totodata, prin Protocolul din data de 24.02.2009, semnat de

    catre ministrul transporturilor si infrastructurii, domnul BERCEANU Radu
    Mircea,

    a fost impusa obligatia pentru JV Egis Route Scetauroute – Egis BCEOM International, care detinea calitatea de ,,reprezentant al beneficiarului”, de a certifica si lucrarile viitoare de constructii, conform principiilor prevazute in Protocol, deci inclusiv pentru structuri care prezentau anumite vicii de calitate.

    pag 16

    IX. DESPRE INCHEIEREA. IN ANUL 2011, A CELUI DE-AL DOILEA ACORD DE MODIFICARE A CONTRACTULUI DE PROIECTARE SI CONSTRUIRE A AUTOSTRIZII BRASOV-CLUI-BORS

    PAG 17

    C. Acordul de modificare a fost semnat de catre directorul general al C.N.A.D.N.R., doamna DRAGHIA Daniela, la data de 05.09.2011, fara a exista un mandat in acest sens din partea Guvernului Romaniei si fara ca forma acordului sa fie aprobata, anterior, prin hotarare de Guvern.

    In nota de fundamentare care a stat la baza emiterii H.G. nr. 943 din 28.09.2011, nu a fost facuta nici o referire la faptul ca acordul de modificare ce urma sa fie aprobat prin hotararea de Guvern era deja semnat din data de 05.09.2011.

    Una din principalele consecinte ale celui de-al doilea Acord de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Bragov-Cluj-Bors, din anul 2011, a fost plata citre Bechtel lnternational lnc. a unei ,,Sume Aferente Solutionarii Pretentiilor” de 115.000.000 EUR.

    X. DESPRE PLATA CATRE BECHTEL LNTERNATIONAL LNC. A SUMEI DE 115.000.000 EUR

    PAG 18
    A. Prin cel de-al doilea Acord de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Bragov-Cluj-Bors, s-a sustinut efectuarea unor plati catre Bechtel lnternational lnc. in suma de 115.000.000 EUR,

    In legatura cu suma de 115.000.000 EUR, cu adresa nr. 92/75739/11.11.2013, C.N.A.D.N.R. a comunicat Corpului de control al primului-ministru faptul ca a fost stabilitg pe baza unui raport al consultantului (JV Egis Route Scetauroute – Egis BCEOM International) care se referea la cheltuielile cuprinse in aceasta suma si continea o evaluare a consultantului pentru fiecare pretentie eventuala a Bechtel lnternational lnc.

    S-a constatat faptul ca evaluarile consultantului JV Egis Route Scetauroute – Egis BCEOM lnternational cu privire la pretentiile Bechtel lnternational lnc. contineau doar recomandiri de plati a unor sume si nu dispozitii imperative pentru Companie, fiind necesara o analiza ulterioara temeinica si detaliata a sumelor de plata, ce trebuia sa fie efectuata de catre reprezentantii Companiei.

    Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. nu a prezentat Corpului de control al primului-ministru documente din care sa rezulte ca suma de 115.000.000 EUR, menfionata in cel de-al doilea Acord de modificare, a fost analizata la nivelul Companiei cu ocazia renegocierii contractului de proiectare si construire a autostrazii Bragov-Cluj-Bors in anul 2011.

    Dupa inaugurare, incepand cu data de 2 decembrie 2009 si pina la data de 22 iunie 2011, C.N.A.D.N.R. nu si-a indeplinit obligatiile contractuale privind efectuarea platilor, ceea ce a condus la suspendarea sau incetinirea lucrarilor, cu consecinta crearii conditiilor contractuale ca Bechtel International lnc. sa pretinda costuri de neutilizare a echipamentelor.

    PAG 22
    Raportul de control privind verificirile efectuate in legituri cu incheierea, modificarea gi executarea contractului de proiectare si construire a autostrgzii Brasov-Cluj-Bors nu constituie un act administrativ in sensul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificirile si completarile ulterioare. Raportul de control reprezinta act de informare a primului-ministru si de sesizare a organelor de urmarire penala competente in legaturi cu posibilele fapte de natura penala, ca forma de indeplinire a obligatiilor prevazute de lege in sarcina organelor de control.

    ..
    In vederea valorificarii constatarilor si concluziilor mentionate in Raportul de control privind verificarile efectuate in Iegatura cu incheierea, modificarea si executarea contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, raportul va fi transmis:

    […]
    9. Curtii de Conturi a Romaniei, spre luare la cunostinta;
    10. Directiei Nationale Anticoruptie, pentru cercetarea posibilelor fapte de natura penala
    11. Serviciului Roman de lnformatii.

    https://independentajustitiei.files.wordpress.com/2019/02/corpul-de-control-al-primului-ministru-ponta-sinteza-raport-control-bechtel.pdf