Asociația Pro Infrastructură, despre ”un nou episod al rușinii naționale”: Autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania și sud vestul orașului Târgu Mureș, nu mai este valabilă/ Șanse mari de anulare a licitației după ani întregi de chin
Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, marţi, că autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş, nu mai este valabilă, transmite News.ro.
Autostrada A3, lungă de aproape 440 km, denumită Autostrada Transilvania pe secţiunea Braşov-Borş, face legatura între Bucuresti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.
Asociaţia a subliniat că licitaţia pentru ”ciotul” de 4,5 km a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21 octombrie 2016, iar autorizaţia de construire a fost emisă în aprilie 2017.
Reprezentanţii ONG-ului consideră că echipa care a gestionat licitaţia a luat mai multe decizii eronate.
Redăm mai jos integral postarea Asociației Pro Infrastructura
”Un nou episod din seria „Rușini Naționale” regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro).
Atenție, licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO.
Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.
Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.
Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru „performanțele” lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos.”
Sursa Foto: Asociația Pro Infrastructură
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii