G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură, după valul de accidente rutiere grave din weekend: Există…

Sursa foto: Facebook/ Asociatia Pro Infrastructura

Asociația Pro Infrastructură, după valul de accidente rutiere grave din weekend: Există o soluţie simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii / De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)

Asociaţia Pro Infrastructură (API) susține, miercuri, în urma valului de accidente rutiere grave înregistrate weekend-u trecut, că există o soluția simplă și ieftină de a separa sensurile și de a evita tragediile din trafic.

„Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a asociației.

API solicită CNAIR „să spună cu nume şi prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2 plus 1 alternativ pe DN2 şi DN28”.

„Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, mai transmite API.

Reprezentanții asociației mai cer o analiză a rețelei DN pentru a putea fi identificate zonele unde se pot separa sensurile de mers fără costuri mari, lăsând segmente pentru depășire fără ca șoferii să fie nevoiți să intre pe contrasens.

„Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată API.

În weekend-ul trecut, 24 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

44 comentarii

  1. Ce să facă ? Nimeni nu face . Daca bizonii se supără că pe autostrada mergi pe banda 1 cu 70km/h. Din câte știu viteza minima pe autostrada este de 50km/h(clar pe banda 1). Dar bizonii fac clăbuci la gură și te trimit afara de pe autostrada, că autostrada e pista lor de curse de F1

    • e de 70 de fapt. sa nu mergi sub 70 pe banda 1 de autostrada, nejustificat.
      dar ideea asta cu ziduri de beton e o tampenie. sunt de 10 ori mai stresat cu zidul ala langa mine. ca fac unii accidente trecand peste? foarte rau, dar se pot gasi alte solutii, mult mai ieftine. in europa cum se pot gasi solutii? dar cand politia nu exista…..normal ca se intampla asa.

    • @andrei
      Dacă asta te stresează în ultimul hal, probabil că nu ești apt să conduci din punct de vedere psihologic.
      E la mintea cocoșului: nu conduce în condiții de stres, ești un pericol pentru tine și pentru alții.

    • aoleo, chiar asa? dar pe tine cine te califica sa stabilesti asta? ca de la a zice ca e stresant pana la a ajunge sa nu fiu capabil sa conduc e o distanta uriasa. si ambreiajul ma streseaza, banuiesc ca nici de asta nu sunt capabil sa conduc, dupa logica ta batuta in cap. tu vrei sa imi zici ca sa conduci ora dupa ora langa un zid e relaxant nu? ok, probabil esti masochist. oricum, nu zidurile sunt solutia. numai in romania vezi solutii din astea: ziduri, stalpi pe trotuar, bariere etc. orice, numai sa vegheze la respectarea legii aia care ar trebui sa o faca, nu.

    • @andrei
      N-am „stabilit“ nimic, am folosit cuvântul „probabil“ care, în românește, în cazul de față exprimă îndoiala. Mă rog cred că e complicat pentru tine să pot pricepi, nu insist.

      Pe de altă parte, la cât de agitat ai răspuns, bag seama că tu ai doar două stări: „stresat“ și „foarte stresat“.
      Mă înșel? :))

    • eu zic sa lasi filosofiile ca nu ai tangente cu ele si e clar ca nici nu pricepi subiectul topicului.
      ca sa nu mai zic ca daca tu gasesti sofer nestresat in romania esti un geniu :D, deci dupa tine soselele ar trebui sa fie goale. dar mai bine ramai la erbicide. poate te pricepi mai bine la alea.

    • @andrei

      Bine, îți accept scuzele. Ești cam stresat și-ți dau pace.
      :)))

    • @andrei. Are dreptate, nu ești făcut pentru a conduce. Pur și simplu nu ești atent la detalii.Nimeni nu a zis de perete de beton.
      Nu trebuie sa te superi,doar trebuie să îți cunoști limitele și așa vei salva vieți.

    • hai ma, plimba ursul ca nu ai inteles nimic. daca nu e din beton e zero. ca il rupi imediat. arata-mi tu unde in tara au facut ceva ca in poza din articol. iar soseaua aia e gandita din start asa, uita-te cat spatiu e pentru gardul. si nici nu iese banul cum trebuie. daca pricepi. slabe sanse.

    • @andrei:

      Foarte probabil, după cum te manifești aici – deci P R O B A B I L !!! , da ? – așa de comporți și-n trafic: agitat, stresat și înjuri din orice. Mă înșel cumva?
      :)))))

    • ai dreptate, la fel fac cu metroul. claxonex, ma bag, sunt stresat sa conduc pe langa ziduri, injur participantii :))))))))))))))
      ce sa zic, le ai cu deductiile. dar pare ca esti mult mai stresat de MINE, decat de orice altceva, la cat raspunzi. continua, ma distrez. ce mai „deduci” cu iqul ala sub 1 al tau? ca sunt curios.

    • @andrei

      Nu deduc că n-am info suficiente, dar speculez, la cererea mușteriului: în general, PROBABIL că ești un tip de treabă, PROBAIL ușor nesimțit și care e PROBABIL cu nervii-n poșetă și-și varsă furia pe cine prinde.
      Mai deduc că, ca orice alt nesimțit, când cineva te pune la punct te mai aduni oleacă și încerci să salvezi aparențele, dar nu te ține mult și iar o dai de gard.

      Am zis PROBABIL da?
      Tu mi-ai cerut asta ?
      PROBABIL ar trebui să te întrebi de lași impresia asta. PROBABIL nu o să o faci pentru că cei nesimțiți se simt admirabil în pielea lor dar, ce păcat, nu-i înțelege mai nimeni.

    • @andrei

      pentru că te știu foarte exigent, te rog, cu modestie, mă iartă ca am păpat câte o literă, ca un ? nu are ce căuta într-un loc… deh, păcate lumești, mi-oi face canonul și mă voi îndrepta.
      :)))))

    • Intre Sinești și Movilița sunt stâlpișori cu ochi de pisica (CATADIOPTRI) exact ca in fotografii din acest articol

    • @andrei

      „si ambreiajul ma streseaza” – Atunci nu ai ce cauta la volanul unei masini cu ambreiaj

      „tu vrei sa imi zici ca sa conduci ora dupa ora langa un zid e relaxant nu? ok, probabil esti masochist” – Inteleg ca nu ai condus niciodata in viata ta pe o autostrada? Sau pe drumul Ploiesti – Campina? Sau pe Valea Oltului? Sau pe Valea Jiului? Sau serpetine montane? Sau pe multe multe alte drumuri de la noi si din afara care au sensurile delimitate de ziduri din metal sau beton sau marginile flancate de ziduri din metal sau beton?

      Andrei, tu ai … condus vreodata? Oriunde …?

  2. Dacă s-ar relegaliza radarele fixe pun lejer juma’ de preț din buzunarul meu pentru un radar în zona unde locuiesc.

    Dar slabe nădejdi în țara șoșocilor pentru care „libertate“ e doar un alt cuvânt pentru „prostie iresponsabilă“.

  3. În toate țările civilizate unde procentul de accidente este mult mai mic, există camere de supraveghere si radare fixe pe toate drumurile cu circulație intensă, iar sancțiunile vin negreșit acasă. Probabil că cineva nu dorește ca la noi să poată fi sancționați automat toți cei care încalcă regulamentul rutier. Cei care au competența să modifice legislația astfel încât contravenienții să poată fi sancționați doar în baza înregistrărilor, sunt vinovați moral de viețile oamenilor care mor din cauza ”bizonilor”.

  4. Pentru ca Romania e un stat esuat si cu locuitori predominat hoti .

  5. Dar API de ce nu il i-a la intrebari pe ministrul Drula, fost membru marcant al API? Care ministru in afara de desfiintarea unor chioșcuri si marirea abonamentelor la Metrou nu prea face nimic. De ce nu il i-a API in colimator pe Drula?

    • De drulă să mă clănțăni, de aia!
      :)))))

    • pune ma mana si invata limba gramatica intai. si dupa aia invata si sa citesti, ca e plin de stiri cu cate a facut drula pana acum. si nu drula desfiinteaza chioscuri. loooooooooool.

    • @andrei „învață limba gramatică“ ?!?
      Deci, ca să mă exprim ca o doamnă de la împins vagoane: hă?…ce-a vrut să spună poetul?…

      Ești stresat? :)))

    • @andrei

      Ți-am zis eu că ești stresat? Ți-am zis!

      :))))))

    • @andrei:

      Probabil ( P R O B A B I L !!! ) așa de comporți și-n trafic: agitat, stresat și înjuri din orice. Mă înșel cumva?
      :)))))

    • nu probabil, ci SIGUR ai fost repetent la logica.

    • pe ce te bazei când afirmi asta @andrei?
      …că tot „le ai cu” logica. nu chiar așa de bine ca limba română, vezi mai sus, dar na, uimește-mă.

    • tu vorbesti de greseli? :)))))))))))))))))
      ia citeste ce ai scris.

    • oh! am păpat un „z”, mare belea! :))))))

    • @Julian

      Nu cred că a fost intenția lui, dar cred că a demonstrat că lipsa autocontrolui îți poate dăuna și-n exprimare și-n trafic.
      Sper că în trafic e mai moderat, nu aș vrea să mă trezesc cu el că vine pe sensul opus. 🙂

  6. Johannis,Barna,Ciolos,Catu-o adunatura de impotenti dominati de frustrarea ca din ouale lor nu poate iesi nici un urmas…Spermatozoizii produsi de ei nu au coada si inoata in directie opusa.Fac pariu ca toata viata lor au suferit de ejaculare precoce fapt care i-a determinat sa se reorienteze spre sexul anal pasiv.

  7. Sa fim serioși…

  8. Titlul e gresit. Au fost 24 de morti in weekend, accidente au fost mult mai multe.

  9. Nu se poate monsher sa fie protejata viata umana in Romania daca va uitati la cele 10 spitale regionale si ale de arsi facute de politicienii romani in frunte cu tovarasu Iohanis, dumnealui are prioritate parca? Romania educata dar doar pe hartia igienica pe care a printat planul ca in practica a dorit un Catu care a spus ca pe el nul intereseaza, 1-0 pentru Catu vs Iohanis.
    Asta e socialismul multilateral dezvoltat visat de Ceasca adica multa vorbe goale si 0 rezultate pentru muritorul de rand.Mai ca as spune ca Romania a evoluat pe invers dupa 1989 in realizari marete si practice ca la alea mamut gen MAgaoaia neamului se doneaza fonduri gen Casa Poporului pentru popii megalomani.

  10. Merg saptamanal pe acea portiune cu 2 plus 1. Intr-adevar, de cand a fost implementat sistemul, totul e mult mai bine. Este simplu si ieftin. Tb continuat urgent pana la Buzau.

  11. 2 plus 1 alternativ clar cea mai ieftina și la îndemână varianta ! DN2 acest drum al morții! Dacă ar fi pusa cate o lumânare pt fiecare mort de la Iași la București nu ar mai fi nevoie de iluminat stradal!!!

  12. Poza e din Suedia. Limita maxima pe un astfel de drum este de max 110 km/h. Sistemul asta cu 2+1 este in multe locuri in aceasta tara. In zonele cu risc: localitati, intersectii periculoase sunt camere fixe, semnalizate din vreme. Semnalizata din timp este si viteza maxima. In general semnalizarile si panourile informative sunt clare si puse cum trebuie. Este semnalizata si lungimea segmentului cu 2+1 sau 1+2 astfel incat, daca vei sa depasesti, sti exact cat mai ai si daca merita sa-ti asumi riscul. Pe autostrada viteza maxima este 110 kmh sau 120 kmh. Nu au autostrazi peste tot. Nu cred ca au autostrada care sa lege tara de la un capat la altul. De obicei sunt 2-3 benzi pe sens doar in zonele cu trafic mai intens, apoi te trezesti pe un drum d’asta 2+1.

  13. Bravo Asociația Pro Infrastructura! Așa da!

  14. Se tot vorbeste de infrastructura dar nimic despre educatia soferilor. Atata timp cat soferilor nu le pasa de regulile rutiere vor exista accidente. S-a spus ca, „aoleu, nu avem autostrazi, nu petem curcula in siguranta”. Bun, pe autostrada spre Constanta ce faceau acum o saptamana onor soferii ca sa nu stea blocati in trafic? Ignorau orice regula si se plimbau voiosi, pe contrasens fie pe banda a doua, ca deh, erau „jmecheri” fie pe banda de urgenta. Trebuie umblat mai mult la educatia si implict comportamentul soferilor. Nu soseaua e de vina pentru accidente ci ala/aia care sunt la volan. Ca-mi arata Asociația Pro Infrastructură o poza din Suedia nu incalzeste pe nimeni. Banuiesc ca acolo soferii nu conduc dupa bunul lor plac la modul „a, e blocaj, stai ca sunt „jmecher” si intorc si plec pe contrasens”. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/s-a-circulat-haotic-pe-a2-in-weekend-sofer-amendat-pentru-ca-mergea-pe-banda-de-urgenta-nu-ma-deranjeaza-o-amenda-nu-le-platesc-1611031 dialogul aofst cam asta „-O să plătiți amenda?
    -Nu o plătesc, sincer, am vreo 700-800 de milioane, nu mă deranjează o amendă.”

  15. Cand e vorba de probleme adevarate, ciocul mic si joc de glezne.

  16. La Piatra Neamt, Arsene si PSD au pus separatoare masive de beton in localitatea Savinesti unde se circula cu 50 la ora.