Asociația Pro Infrastructură, după valul de accidente rutiere grave din weekend: Există o soluţie simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii / De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)
Asociaţia Pro Infrastructură (API) susține, miercuri, în urma valului de accidente rutiere grave înregistrate weekend-u trecut, că există o soluția simplă și ieftină de a separa sensurile și de a evita tragediile din trafic.
„Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a asociației.
API solicită CNAIR „să spună cu nume şi prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2 plus 1 alternativ pe DN2 şi DN28”.
„Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime”, mai transmite API.
Reprezentanții asociației mai cer o analiză a rețelei DN pentru a putea fi identificate zonele unde se pot separa sensurile de mers fără costuri mari, lăsând segmente pentru depășire fără ca șoferii să fie nevoiți să intre pe contrasens.
„Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura”, mai arată API.
În weekend-ul trecut, 24 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.
Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
44 comentarii