Asociația Pro Infrastructură, în cazul bărbatului căzut de pe autostrada Sibiu – Pitești: ”Este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară” / Se cere schimbarea standardelor obligatorii de protecție în proiectarea autostrăzilor
Asociația Pro Infrastructură solicită Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) să includă elemente de protecție la toate structurile ca cerință standard, în urma accidentului petrecut duminică seara, pe tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești.
Atunci, un bărbat a căzut de la 20 de metri înălțime, după ce s-a ferit de un autoturism, și a încercat să treacă dincolo de parapete. În acel loc nu era montat un grilaj, astfel că a căzut de pe pod.
”Al doilea mort prin cădere în gol de pe pod! CNAIR, deșteptarea! Duminică seara, pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, un șofer oprit pe un viaduct din cauza unui accident în lanț întâmplat noaptea a sărit peste parapet ca să evite a fi lovit, neștiind că dedesubt este un hău (fotografii: 1, pe pod și 2, la sol).
Este al doilea accident de acest tip după cel de pe Autostrada A3 Turda-Gilău din 2018. În condițiile în care numărul de victime pe autostradă este foarte mic, este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară!
Soluția salvatoare este simplă și este implementată DEJA de CNAIR la UNELE poduri. Exemplu în fotografia 3 pe Autostrada A3 lângă Târgu Mureș: un grilaj („grătar”) care împiedică astfel de căderi instalat între sensuri”, transmite Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Citește și:
Asociația insistă că acest grilaj este cu atât mai important cu cât ”în alte țări se recomandă părăsirea autovehiculului și adăpostirea în spatele parapetului pentru a evita riscul de a fi loviți de cei care vin (cu viteză) din spate”.
”Cerem responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să includă aceste elemente de protecție la toate structurile drept cerință STANDARD OBLIGATORIE în proiectare și execuție și să ia toate măsurile de avertizare necesare așa încât șoferii să realizeze că dincolo de parapet nu vor călca pe sol, chiar dacă dincolo se vede o bandă de circulație!”, se mai precizează în postare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu