G4Media.ro

Asociaţia Pro Infrastructură: La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au…

Sursa Foto: Asociația Pro Infrastructura

Asociaţia Pro Infrastructură: La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au stat deoparte/ Contractul complet debalansat, valoarea estimată foarte mică, sub 1% din valoarea investiţiei

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, luni, că la licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov a fost depusă o singură ofertă, iar ”proiectanţii serioşi au stat deoparte”. Reprezentanţii organizaţiei consideră că acest lucru este cauzat de contractul complet debalansat, erori şi neconcordanţe în documentaţie şi valoarea estimată foarte mică, scrie News.ro

”La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă. Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori şi neconcordanţe din documentaţie, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate. În cadrul solicitărilor de clarificări din partea celor interesaţi, aceştia au ridicat problema valorii estimate de CNAIR pentru acest contract extrem de complex (57 milioane lei), sub 1% din valoarea investiţiei”, a transmis, luni, Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit organizaţiei, pentru o pregătire temeinică în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%.

”În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată. De asemenea, prevederile contractuale sunt extrem de avantajoase pentru CNAIR şi dezavantajoase pentru ofertanţi. Compania de Drumuri va putea solicita studii suplimentare la discreţie, va putea opri în orice moment plăţile în funcţie de finanţarea de la bugetul de stat, va putea modifica, suspenda şi rezilia contractul după bunul plac, în timp ce proiectantul nu va avea parte de aceleaşi pârghii contractuale în cazul în care CNAIR nu îşi face treaba, neavând posilibilitatea de a solicita daune financiare. Plăţile se vor face doar la finalizarea studiilor de teren, geotehnice, de fezabilitate, a acordului de mediu sau proiectului tehnic. Cu alte cuvinte, prestatorii vor trebui să vină de acasă cu zeci de milioane de lei până să fie plătiţi (dacă vor fi plătiţi, existând şi posibilitatea ca statul să nu bugeteze respectivele sume)”, a mai precizat organizaţia.

Reprezentanţii Pro Infrastructură consideră că, ”deşi CNAIR ar fi avut ocazia să repare multe dintre aceste neajunsuri prin răspunsurile clarificări, a decis să nu o facă, motivând că este perfect normal ca prevederile contractuale să îi avantajeze”.

”Concluzia este previzibilă şi în acelaşi timp tristă: competiţia sănătoasă a fost anulată, iar singurul ofertant, Consitrans, este recunoscut pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate şi la timp (spre exemplu A7 Ploieşti-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraş)”, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrcutură.

Sursa Foto: News.ro

Sursa Foto: Asociația Pro Infrastructura

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Fara legatura cu articolul si problemele specifice la care se refera, CNAIR e o institutie care toaca bani si intirziie lucrari si trebuie desfiintata.

  2. N-ati inteles, Consitrans a anuntat la sacosa milioanele de acasa.
    Drept urmare, conditiile contractuale au fost facute cu dedicatie, fara numar.

  3. Romanii sunt prea ticalosi sa mai faca o autostrada vreodata.

    In schimb, premierul se plimba cu trenul pana la aeroport, pe linia singulara si neelectrificata, in loc sa opreasca totul si sa modernizeze linia.

    Un popor ticalos, putred.

  4. Prostia e infinita, daca nu stiati.

  5. Ei dragii mosului…si cand credeam noi ca numa Dragnea se opune autostrazilor…desigur asteptandu-i pe rusi…iata măre… ca mai vin unii de ne arata ca nu putem…nici macar licitatia…
    Pai de-aia am murit noi la revolutia…digitala?

  6. CNADNR este un cuib de incompetenti!

  7. Domnilor ,nu va mai certați,contraziceți,etc….. Enumerați ce merge bine in Romania, in afara de minciună și corupție!??!!

  8. CONSITRANS e PSD, iar HANGANU care este seful este proprietar pe o parte importanta din strada POLONA