G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură: Mitul constructorilor chinezi, spulberat (și) în România / Constructorul…

Sursa foto: Facebook / Pro Infrastructură

Asociația Pro Infrastructură: Mitul constructorilor chinezi, spulberat (și) în România / Constructorul Sinohydro a ajuns la 45%, stadiu fizic la Centura Zalăului, când trebuia să ajungă deja la finalizare / O altă companie din China lucrează pe A0 Nord

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra lucrărilor de drumuri executate de constructori din China.

”Mitul constructorilor chinezi vitezomani, spulberat (și) în România. Din păcate, Sinohydro nu a rupt gura târgului pe Centura Zalău, ba dimpotrivă. Vom vedea dacă China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), o altă companie deținută de statul chinez, va spăla rușinea compatrioților pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, contract proaspăt semnat în 16 martie 2023, după o licitație de 3 ani și 9 luni cu lupte epocale în instanță.

La Zalău, cei de la Sinohydro au ajuns, cu chiu cu vai, la doar 45% stadiu fizic când ei trebuiau să fie la… 100%! Contractul a fost parafat în 31.07.2020 și are ordin de începere emis în 25.09.2020 cu 6 luni de proiectare și 24 de execuție”, scrie Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Conform datelor asociației, lucrările au început în 14 aprilie 2021 și ar fi trebuit să fie încheiate în 3 săptămâni.

”Dar abia au ajuns la 45% pe un ciot (dificil, e drept) cu o bandă pe sens de doar 5,53 kilometri, așa cum vedeți din filmarea noastră aeriană din 22 martie: https://youtu.be/GQSp_AaY1x0.

Fix acum un an, progresul în teren era de 20%. Cu o viteză de 20-25% pe an, o să circulăm pe această secțiune a centurii cândva prin 2025…”, scrie Pro Infrastructură.

Asociația solicită CNAIR să le ceară chinezilor care lucrează pe Centura Bucureștiului documentația tehnică pentru emiterea autorizației de construire pe zona nodului A0-DN2, fără să aștepte un an de zile ca să fie gata proiectarea pe întregul tronson Afumați-Pantelimon (8,6 km).

”Solicităm CNAIR și CCECC să facă toate demersurile pentru predarea proiectului tehnic, emiterea AC și execuția cu prioritate a nodului dintre A0 și DN2 la Afumați, astfel încât să putem folosi TOȚI cei 19 kilometri ai segmentului DN1-DN2 al noii centuri a Capitalei, lot pe care cei de la UMB au șanse maxime să-l inaugureze (până în) decembrie 2023, cu vreo 6 luni înainte de termen”, a mai transmis Pro Infrastructură.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. De ruși și chinezi trebuie fugit ca dracu de tămâie!

  2. Dacă ar fi numai ăsta necazul. Dar expansiunea chineză în domeniul investițiilor externe de anvergură – de fapt, un cap de pod pentru statul chinez – mai poartă cu ea și pericolul unor angajamente din partea țării beneficiare, care intră în vigoare în cazul în care statul respectiv nu poate plăti conform termenilor contractuali, termeni care nu sunt publice.
    Chiar G4.ro a dat un exemplu în acest sens, cu o autostradă construită de chinezi în Muntenegru. :
    https://www.g4media.ro/muntenegru-la-un-pas-de-faliment-din-cauza-autostrazii-construite-de-chinezi-cei-41-de-km-din-130-au-costat-deja-un-miliard-de-euro.html
    Est notoriu cazul altor state (un exemplu este Grecia care a trebuit să cedeze portul Pireu chinezilor ) pentru neplată. Astfel, chinezii au un port în Europa.
    Nu că noi nu am avea amintiri amare cu Bechtel. Dar ăia măcar nu au luat cu ei altceva decât o groază de bani.