G4Media.ro

Asociațiile de magistrați critică dur proiectele legilor justiției elaborate de ministrul Predoiu,…

Foto: Inquam Photos - George Călin

Asociațiile de magistrați critică dur proiectele legilor justiției elaborate de ministrul Predoiu, pe care îl acuză că a păcălit Comisia Europeană: proiectele publicate pe 21 iulie ar fi diferite de cele prezentate Comisiei și supuse dezbaterii cu o lună în urmă

Noile proiecte ale ”legilor justiției”, publicate la 21 iulie 2022 de Ministerul Justiției, sunt practic actualele legi în vigoare, cu unele modificări, fiind cu totul diferite față de variantele prezentate și asumate în fața Comisiei Europene, acuză trei asociații ale magistraților într-un comunicat de presă.

Este vorba despre Asociaţia Forumul Judecătorilor sin România, Asociația Mișcarea Pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa Pentru Justiție.

”Este pur și simplu de neînțeles de ce mai este necesară adoptarea acestor proiecte, în forma propusă. Deși Guvernul României s-a angajat să asigure armonizarea legislaţiei privind organizarea şi funcţionarea Justiţiei în acord cu principiile din instrumentele internaţionale ratificate de România, precum şi cu luarea în considerare a tuturor recomandărilor formulate în cadrul mecanismelor europene (MCV, GRECO, Comisia de la Veneţia, Raportul CE privind statul de drept) şi ale deciziilor CCR, „legile justiţiei” publicate la 21 iulie 2022 mențin aceleași dispoziții retrograde și blochează orice fel de reformă”, arată cele trei asociații în comunicatul citat.

Magistrații arată că principiul cooperării loiale, prevăzut la articolul 4 alineatul (3) din Tratatul privind Uniunea Europeană, ”este încălcat de ministrul justiției, partenerii europeni fiind înșelați fără niciun fel de reținere într-un joc insidios și interminabil”.

”În ciuda angajamentelor luate în fața Comisiei Europene, se mențin aproape toate modificările nocive criticate de organismele internaționale în ultimii ani: concursurile de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție, precum și în funcții de execuție la curțile de apel, tribunale și parchetele de pe lângă acestea (fiind și singura formă de promovare permisă prin lege până la 31 decembrie 2025) nu au caracter meritocratic și rămân sub controlul total al Secției pentru judecători a CSM, Inspecția Judiciară este minor cosmetizată, rolul Institutului Național al Magistraturii, prin Consiliul Științific, în numirea inspectorilor este înlăturat total, libertatea de exprimare a magistraților este grav afectată, fiind menținută obligația de abținere de la „manifestarea sau exprimarea defăimătoare în raport cu celelalte puteri ale statului”, iar funcționarea CSM în esență în secții încalcă arhitectura constituțională a acestei autorități colegiale, în care Plenul este forma de organizare adecvată”, mai susțin cele trei asociații de magistrați.

Organizațiile arată că ”foarte straniu este că eliminarea tuturor acestor aspecte a fost considerată esențială pentru independența justiției în proiectele publicate de Ministerul Justiției, reprezentat prin actualul ministru, la 30 septembrie 2020 și la 22 iunie 2022, și revizuirea lor a fost asumată fără rezerve în fața Comisiei Europene, iar prin noul proiect din 21 iulie 2022 modificările necesare sunt abandonate fără niciun fel de explicație, nemenţionându-se, în mod transparent, cine a propus noile prevederi, în condițiile în care, în luna iunie 2022, Ministerul Justiţiei a anunțat că nu redeschide dezbaterea publică asupra proiectelor”.

În plus, asociațiile arată că au fost introduse reglementări care asigură posibilitatea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție de a infirma motivat toate măsurile și soluțiile adoptate de procuror (inclusiv de procurorii DNA/DIICOT), prevederi de natură a încălca obligațiile asumate de România prin Actul de aderare la Uniunea Europeană de a asigura independența DNA. ”De facto, prin aceste proiecte, se compromit toate progresele făcute de România în lupta anticorupţie şi împotriva crimei organizate şi se încearcă controlarea activităţii celor două parchete specializate de factorul politic, prin intermediul Procurorului General al României, care este numit eminamente politic”, potrivit sursei citate.

Comunicatul integral al celor trei organizații:

Noile proiecte ale ”legilor justiției”, publicate la 21 iulie 2022 de Ministerul Justiției,[1] sunt practic actualele legi în vigoare, cu unele modificări, fiind cu totul diferite față de variantele prezentate și asumate în fața Comisiei Europene.

Este pur și simplu de neînțeles de ce mai este necesară adoptarea acestor proiecte, în forma propusă. Deși Guvernul României s-a angajat să asigure armonizarea legislaţiei privind organizarea şi funcţionarea Justiţiei în acord cu principiile din instrumentele internaţionale ratificate de România, precum şi cu luarea în considerare a tuturor recomandărilor formulate în cadrul mecanismelor europene (MCV, GRECO, Comisia de la Veneţia, Raportul CE privind statul de drept) şi ale deciziilor CCR, „legile justiţiei” publicate la 21 iulie 2022 mențin aceleași dispoziții retrograde și blochează orice fel de reformă.

Astfel, principiul cooperării loiale, prevăzut la articolul 4 alineatul (3) din Tratatul privind Uniunea Europeană, este încălcat de ministrul justiției, partenerii europeni fiind înșelați fără niciun fel de reținere într-un joc insidios și interminabil. Din acest principiu rezultă că statele membre ale UE sunt ținute să ia toate măsurile necesare pentru a garanta aplicabilitatea și eficacitatea dreptului Uniunii, precum și să elimine consecințele ilicite ale unei încălcări a acestui drept, și că o astfel de obligație revine, în cadrul competențelor sale, fiecărui organ al statului membru în cauză [a se vedea în acest sens Hotărârea din 17 decembrie 2020, Comisia/Slovenia (Arhivele BCE), C‑316/19].

În ciuda angajamentelor luate în fața Comisiei Europene, se mențin aproape toate modificările nocive criticate de organismele internaționale în ultimii ani: concursurile de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție, precum și în funcții de execuție la curțile de apel, tribunale și parchetele de pe lângă acestea (fiind și singura formă de promovare permisă prin lege până la 31 decembrie 2025) nu au caracter meritocratic și rămân sub controlul total al Secției pentru judecători a CSM, Inspecția Judiciară este minor cosmetizată, rolul Institutului Național al Magistraturii, prin Consiliul Științific, în numirea inspectorilor este înlăturat total, libertatea de exprimare a magistraților este grav afectată, fiind menținută obligația de abținere de la „manifestarea sau exprimarea defăimătoare în raport cu celelalte puteri ale statului”, iar funcționarea CSM în esență în secții încalcă arhitectura constituțională a acestei autorități colegiale, în care Plenul este forma de organizare adecvată.

Foarte straniu este că eliminarea tuturor acestor aspecte a fost considerată esențială pentru independența justiției în proiectele publicate de Ministerul Justiției, reprezentat prin actualul ministru, la 30 septembrie 2020 și la 22 iunie 2022, și revizuirea lor a fost asumată fără rezerve în fața Comisiei Europene, iar prin noul proiect din 21 iulie 2022 modificările necesare sunt abandonate fără niciun fel de explicație, nemenţionându-se, în mod transparent, cine a propus noile prevederi, în condițiile în care, în luna iunie 2022, Ministerul Justiţiei a anunțat că nu redeschide dezbaterea publică asupra proiectelor.

De asemenea, au fost introduse reglementări care asigură posibilitatea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție de a infirma motivat toate măsurile și soluțiile adoptate de procuror (inclusiv de procurorii DNA/DIICOT), prevederi de natură a încălca obligațiile asumate de România prin Actul de aderare la Uniunea Europeană de a asigura independența DNA. De facto, prin aceste proiecte, se compromit toate progresele făcute de România în lupta anticorupţie şi împotriva crimei organizate şi se încearcă controlarea activităţii celor două parchete specializate de factorul politic, prin intermediul Procurorului General al României, care este numit eminamente politic.

Se elimină ocuparea prin concurs a funcţiei de vicepreşedinte de instanță/adjunct al prim procurorului parchetului, ceea ce constituie un regres, prin această normă urmărindu-se crearea unei dependenţe a celor care ocupă funcţii manageriale în instanţe/parchete faţă de Secţia de judecători/procurori şi de preşedintele instanţei/conducătorul parchetului, care își va propune adjuncții. Se configurează astfel un sistem clientelar înăuntrul magistraturii, ceea ce este inacceptabil, deoarece pune în pericol însăşi independenţa sistemului judiciar.

În plus, într-o perioadă în care sunt vacante peste 1000 de posturi de judecător și procuror, se propune mărirea perioadei de școlarizare la Institutul Național al Magistraturii de la 2 ani la 3 ani, propunere care nu are la bază niciun studiu de impact, nicio analiză de nevoi si nicio evaluare a situației personalului din sistemul judiciar. Mărirea perioadei de școlarizare va conduce la cronicizarea deficitului de personal și la un dezechilibru pe termen mediu pentru instanțele și parchetele de grad superior prin corelare cu vechimea necesară pentru promovare.

În acest context, rămâne evidentă dorința puterii executive de a crea un sistem judiciar în care puterea de decizie este deținută de majoritatea Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, de conducerea Ministerului Public și de președinții de instanțe, cu caracter discreționar și cu ignorarea participării colegiale la luarea deciziilor de interes.

Practic, prin aceste legi, sistemul judiciar cunoaşte un regres inacceptabil, independenţa sa fiind în mod serios pusă în pericol, deși garanțiile de independență privind judecătorii asigurate la momentul aderării la Uniunea Europeană ar fi trebuit să rămână intangibile ulterior aderării, astfel cum CJUE a stabilit deja prin Hotărârea din 20 aprilie 2021, pronunțată în cauza Repubblika, C‑896/19.

Pentru o analiză completă a proiectelor, a se vedea pagina web http://www.forumuljudecatorilor.ro/wp-content/uploads/Observatii-proiecte-legile-justitiei-21-iulie-2022.pdf .

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

60 comentarii

  1. @Vladimir Putin e vaccinat cu Pfizer
    Roade-o bine cu toți simpatizanții usr.

    • Poți să mă înjuri, dar asta nu te scoate din Voluntari. Vei fi slugă la PSD pentru restul vieții tale.

    • Eu am urmatoarea dilema:
      Ministrul Predoiu este un somnolent incapabil, pus ministru fiindca face tot timpul ce i se ordona si spune mersi ca e lasat sa motaie intr-un post atat de mare?
      Sau, sub aparenta somnolenta se ascunde un membru activ al unei grupari din care face parte si Savonea, cu intentia clara de a mafiotiza Justitia?

    • @ Rak
      Ai scris un comentariu neghiob si plin de frustrare. Exact genul de comentariu facut sa BLOCHEZE orice discutie… Despre justitie sau despre orice alta reforma posibila in Romania. Penibil…

    • ORDIN DE LA PARTID SI SECURITATE.
      SE EXECUTA, NU SE DISCUTA.

      PENTRU COMPENSATIE SE CRESC PRIVILEGIILE, VENITURILE.
      CINE IESE DE PE LINIE AFARA…

    • Asta e educatia votantilor PSD PNL

    • ISI BAT TOTI JOC DE NOI. POATE FI PE BUNE ACEST PROTEST ?

      REZULTATUL ? „SCAPA TOTI, RAMAN CU TOT CE AU FURAT SI ISI FAC LEGI SANU MAI POATA FI PEDEPSITI”

    • postacii uselisti se dau in stamba pe interneata

    • Bataie de joc! Ma mir cat mai inghite ue!

    • Solutia este alta.
      In primul rand trebuie sa fie eliminati din sistem si arestati judecatorii corupti sau santajabili, aflati in solda mafiei psd si pnl, aflati la CCR, la ICCJ, la Curtile de Apel si la Judecatorii.
      Apoi trebuie eliminati din sistem si arestati procurorii corupti sau santajabili, aflati in solda mafiei psd si pnl.
      Abia apoi pot fi aplicate masurile propuse in articol.
      Cum sa fie independent acum un CSM si o ICCJ care ii exclud din magistratura pe cei mai buni si mai cinstiti judecatori, cum a fost cazul Cameliei Bogdan si a lui Danilet ?

  2. PSD si PNL le-au facut salarii si pensii speciale si magistratii astia nu accepta sa fie slugile mafiei politice USL care fura Romania de 32 de ani? 🙂
    O sa le sara in cap imediat toti mafiotii wannabe, toti ionutii, gogii, pintenogii si alte animale de companie postace de pe langa sediile PSDPNL. 😛

    • Comentariu scris de un ins care niciodată nu va ajunge pana la D, ABC este maximul la care s-a putut ridica, asa ca nu trebuie pus la suflet, el oricum nu înțelege nimic, dar el în vrea pe drulă. Același drulă care prin acțiunile lui a adus la putere exact pe cine nu trebuia. Ei încă nu pricep asta.

    • gogule, gargara asta cum ca usr a adus psd la guvernare sa i-o spui lui m.at.a

      toata lumea stie ca sasul a avut un plan (nu doar al lui) pe care l-a dus la bun sfarsit asa ca lasa-ne nene cu drulau sau usereu …. mai bine zi de sorosisme ca parca esti mai putin patetic

    • gogule, gargara asta cum ca usr a adus psd la guvernare sa i-o spui lui m.a t.a

      toata lumea stie ca sasul a avut un plan (nu doar al lui) pe care l-a dus la bun sfarsit asa ca lasa-ne nene cu drulau sau usereu …. mai bine zi de soro.sisme ca parca esti mai putin pat.etic

  3. Nu ma pricep la legi dar oricum nu s-a apucat Predoiu sa le scrie ci subordonatii lui. Cei nemultumiti sa le corecteze sa-i multumeasca pe toti.

    • Daca tu ca ministru nu esti in stare sa citesti niste legi si le dai in cap subordonatilor cu ele inseamna ca esti pus degeaba. Ai oameni care pot citi in locul tau daca tu nu esti capabil sa procesezi atata informatie.
      Ministrul isi pune semnatura pe legile alea si este 100% raspunzator!

    • „Cei nemultumiti sa le corecteze” eu as vrea sa corectez, dar pot?!

    • Rolul unui ministru nu e sa corecteze tot ce fac subalternii, altfel nu ar avea nevoie de aceștia.

    • Tu ori esti pr0asta, ori tical0asa.
      Am mai auzit texte de genul asta
      „Ceausescu a fost om bun, consilierii lui au fost de vina.”
      J3t!

  4. Perdoiu este verisorul Nutzei Woodrea, acelasi aluat in gandire si fapta.

  5. De ce crede cineva ce exista diferente intre Predoiu, Alta Intrenare sI Ievaluare???😈

    • diferenta intre Ievaluare si Perdoiu este varsta. In rest acelasi Narav il au.

    • Nu e nicio diferenta. Doar ca inflatia si praduirea banului public mai au niste vechi colegi – justitia pentru catei si justitia pentru dulai.

  6. Si ce daca?!
    Urmeaza in 2022 ridicarea MCV, asa cum i-a promis dna Vera dlui Haos Werner Iohannis!!!
    Azi, statul de drept al dlui prezident Haos e mai stramb ca-n vremea PSDragnea!!!
    Dragnea cred ca e invidios… Viorica Dancila la fel..
    Ei nu au reusit sa obtina ceea ce va obtine acum monstruoasa coalitie in frunte cu dl Haos: ridicarea MCV, desi statul de drept Romania e azi mai stramb ca-n vremea lui Dragnea!!!
    Bravo, Romania…. rusine Comisiei Europene, rusine dna Vera!!!!
    UE devine o adunatura de state pe model romanesc!!!!

    • Sa nu uitam de Adita Nastase, care isi smulge ultimele fire de par de pe cap: „Adica au revenit vremurile mele si eu stau pe tusa?!?” 🤦

  7. Am încredere în Predoiu. Am încredere în magistrații dați afară de CSM: Bogdan, Danielt (dacă își vor exprima punctul de vedere). Nu am încredere în asociațiile de magistrați pentru că de la intrarea în UE nu și-au dovedit eficiența și au rămas cu tinicheaua de coada (MCV)

    • Nu am încredere în magistrații dați afară. Nu am încredere în asociațiile de magistrați dacă zicem că respectăm separația puterilor. Așa cum nu am încredere în sindicatele polițiștilor care își dau cu părerea despre legi sau despre deciziile instanțelor.
      Oricum asociațiile de magistrați s-au compromis total când s-au implicat în politică!

    • nu exista separatia puterilor in stat de vreme ce un judecator motiveaza „stabilitatea politica” ca sa disculpe un prim ministru plagiator

    • nu exista separatia put.erilor in stat de vreme ce un judecator motiveaza „stabilitatea politica” ca sa disculpe un prim ministru plagiator

    • @Alin – citește tu cu ochii tăi ,nu te lua după ce zic alții!!!! Pe scurt magistrații nu au voie să comenteze deciziile politice și politicienii nu au voie să comenteze deciziile instanțelor. Clar?

  8. Este evident faptul ca modificările inițiale au fost pohta ce-au pohtit toate partidele tradiționale. Dragnea a tras paiul scurt pentru ca avea și interesul cel mai stringent. Restul a fost și este in continuare, doar circ!
    De-aia a ieșit USR din peisaj, ca nu făcea parte din trupa!

  9. Predoiu sluga hoților. România se autodistruge, nu are nevoie de dușmani.

  10. „Nu avem toată puterea până nu luăm și Justiția!”
    Domnul profesor Dan Voiculescu, fondator al partidului „Uniunea Social Liberala” (USL)

  11. Preșoiu? O slugă… Prestează pentru hoți, altfel era mâncat demult.

  12. Si urmeaza sanctiuni dupa care,excluderea Romaniei din UE si NATO si mai departe e de inteles unde o sa se ajunga….Rusia 2

  13. Oricine se opune reformelor din justitie este un tradator al neamului romanesc !

  14. Toata lumea priveste cu ingrijorare dar nimeni nu face nimic . Iar guvernantii fac ce vor .

  15. @lili

    este identic cu iepoca dragnea. doar ca azi, iulie 2022, penele este scut la P$D, iar P$D este scut la penele.

  16. Preșoiu e unealta perfectă pentru distrugerea justiției, un fel de Tudorel Toader, doar că în loc de bube are dislexie.

  17. Eu ma minunez (chiar din aceste comentarii) cum pot sa existe persoane care sa sustina in mod neconditionat si visceral aceste mizerii ale vechii clase politice, de la furt institutionalizat pana la strangularea libertatilor si a democratiei. Ca sa faci asa ceva consider ca sau esti parte activa si beneficiara a sistemului, sau esti pur si simplu precum un fanatic sustinator al unei echipe de fotbal.
    Pe cei din prima categorie ii inteleg, sunt beneficiari ai unor privilegii, bani, sunt parte din sistem. Natura umana te transforma automat in sustinator visceral din frica de a nu pierde ceea ce ai. Ca sa depasesti aceasta stare trebuie sa ai un nivel foarte ridicat de educatie care sa nu te faca dependent de nimeni si de nimic, sa ai un nivel ridicat de empatie ca sa intelegi ca furtul ucide, ca furtul inseamna lipsa de progres, dar mai ales sa ai o lipsa total de dragoste de tara si de neam.
    Pe cei din cea de-a doua categorie nu-i inteleg deloc, nu i-am inteles niciodata, nici pe fanaticii sustinatori ai fotbalului, nici pe cei ai clasei politice. Sa ajungi in asemenea hal de existenta este pentru mine sub orice nivel care te poate defini uman. Politica trebuie privita cat mai obiectiv cu putinta. Subiectivismul destantat si visceral nu poate duce decat la dictatura.

    • Trolii pro corupție de pe G4media sunt bugetari sine.c.u.r.i.ș.t.i, nu au ideologie, moralitate, doar interes.

    • Trolii p.r.o c.o.r.upție de pe G.4.m.edia sunt bugetari si.n.e.c.u.r.i.ș.t.i, nu au ideologie, m.o.r.alitate, doar inter.es.

    • Erata: „dar mai ales sa ai o lipsa total de dragoste de tara si de neam.” -> „dar mai ales sa ai dragoste de tara si de neam.”

    • Qiu, nu stiu daca mai citesti sau nu, dar iti explic eu cum sta treaba cu a 2-a categorie. Ei nu pot sa isi schimbe votul deoarece daca fac asta ei isi recunosc lor ca s-au inselat pana acum (sau au fost inselati) de fiecare data cand au pus stampila pe aceleasi embleme. Si stim cu totii ca mandria e sentimentul cel mai de pret la romani. Totodata stim cu totii ca auto-critica e ceva inexistent pe plaiurile noastre. In mintea si gandirea lor, ei (a 2-a categorie) nu au gresit si nu vor gresi niciodata! De aia voteaza tot asa…

    • @Qiu: Sunt de acord cu impartirea in oportunisti si ignoranti.

      De curiozitate, in opinia ta, cam care e proportia fiecarei categorii in total?

    • @Sanitarul, buna intrebare. De studiat.
      Ma tem ca a doua categorie este mai mare.

  18. doar atat te framanta? cu prescrierile facute harcea parcea e ok? cu piedicile puse in angajarea procurorilor la DIICOT, DNA etc. e ok? ai vrut tu sa pari reformist dar transpiri uselism prin toti porii

  19. PRESHOIU se lauda la motiunea celor de la USR, ca el a fost ministru de vreo 5-7(??) ori, ca cei de la USR cateva luni un singur mandat … deci un ministru de cantitate … si ZERO CALITATE .. un mincinos ordinar, un smecheras marca USL-PDL, acelasi discurs a’la nicolicea „eu stiu voi nu” dialog ZERO

  20. Daca romanii sunt prosti bâtă si accepta aceasta mizerabila si tenebroasa creatura nu au de cat sa-l suporte la infinit sa-si bata joc de o tara intreaga acest pion si derbedeu al mafiei Cartel Media si a jefuitorilor tradatori de tara,sa-l p-pe si in khiur

  21. Predoiu aplica metoda Maradona. In fata are o bancnota de 100 de euro, in spate o gramada de ziare taiate la aceiasi marime.

    Asa si cu legile: a aratat ceva comisiei, dar in final a trimis in parlament tot teancul „fals”

  22. Avem de-a face cu o restaurație de tip sovietic în justiție și de tip famiglia în relațiile economice ,respectiv gestionarea fondurilor și resurselor bugetare. Guvernanții PSD, PSD și UDMR vor resurse dar fara nici un fel de obligații în a explica de ce , cum , cât … . De aceea protectia legilor justiției este vitala pentru beneficiarii politici.
    Nu e lege , nu e infracțiune ! Este deviza predoilor, a savonistilor ,a ministrului buburos , a lui ciordache și bineînțeles s dornenilor.
    Autorul planului diabolic este la grivo- voiculescu, iar cel care la pus in practica este iohannis .
    Nu ar fi fost posibil fără complicitatea PNL , singurul partid istoric post decembrist .
    Romania se adaugă Ungariei și Poloniei în a solicita resurse pe care ulterior sa le gestioneze discreționar . Bratienii se zvârcolesc în mormânt privind pe cei care conduc actualul pnl.
    La modul în care rușii fac( fără de) legea ( crimei) in Ucraina , pare că mutația produsă în justiția celor trei state este opera globală a revansardei neocomuniștilor , dar și adepții ai lui Putin și actualei Rusii.

  23. He he he, acum se știe de ce l-au demis pe cel de la usr. Asta era scopul. Președintele care nu mai reprezinta România știe bine.

  24. silicon_v,excelentă comparatia,tot asa or sa vina si banii de la comisia UE,prin metoda Maradona.Deh,noul cod penal,mosit de Predoiu,a scos din vocabular cuvantul subminare.Îi producea cosmaruri lui Petrov,zicea ca e expresie sovietică.Da dar ce fac astia cum se numeste,pentru ca nu se gaseste(intentionat)in nici o definitie din codul penal actual?

  25. Nu ma pot hotara intre Prãdoiu si Preshoiu.
    Cum sa-i zic lu ticalosu asta?

  26. Ne-am lamurit si cu Predoiu? Marele jurist al PNL-ului? Si noi am dat cu pietre in ministul de la USR, chiar si Predoiu a aruncat cativa bolovani, pe motivul ca nu a fost in stare sa anuleze pensiile speciale. Iar el ce face?

  27. Nu este prima dată când se întâmplă măgării!s-a mai întâmplat cu educația,armata,etc,când la comisia de dialog social și societatea civică s-a convenit asupra unor probleme,cuantumuri,procente,date,samd.,iar când s-au dus legile la monitorul oficial cuprindeau cu totul și cu totul alte date,procente,etc! șmecherii la nivel înalt,comandate!