G4Media.ro

Atenție! Poliția, Jandarmeria și Poliția locală dau amenzi ca și până acum…

Controale politie in trafic in carantina / Sursa: G4Media.ro

Atenție! Poliția, Jandarmeria și Poliția locală dau amenzi ca și până acum pentru nerespectarea ordonanțelor militare, până la publicarea deciziei CCR în Monitorul oficial

Poliția, Jandarmeria și Poliția locală dau amenzi ca și până acum pentru nerespectarea ordonanțelor militare, până la publicarea în Monitorul oficial a deciziei CCR privind neconstituționalitatea ordonanțelor de urgență prin care au fost aplicate amenzi pentru nerespectarea ordonanțelor militare în perioada stării de urgență, au explicat pentru G4media.ro surse din MAI.

”Termenul de motivare și publicare în MOF a deciziei CCR este de 30 de zile. Până atunci, noi aplicăm cadrul legal existent. După publicare, vom respecta cadrul legal din acel moment. Deja, juriștii noștri caută soluții pentru punerea în acord a legislației cu decizia CCR”, au explicat sursele G4media.ro.

„Aplicam în continuare aceleași amenzi, până la publicarea deciziei CCR în Monitorul Oficial. După aceea vom vedea ce se va întâmpla. Nu ne putem pronunța înainte”, a declarat pentru G4media.ro Andreea Iliescu, purtător de cuvânt IPJ Constanța.

Avocatul Adrian Toni Neacșu a declarat că, teoretic, poliția poate da în continuare amenzi pentru nerespectarea ordonanțelor militare, însă toate amenzile date sau viitoare, plătite sau neplătite, majorate sau nemajorate, pot fi contestate în instanță în baza deciziei CCR.

”Termenele de contestare nu au curs din pricina stării de urgență. Toate persoanele amendate pot contesta în instanță după 15 mai. Au un termen de 15 zile după data de 15 mai în care pot contesta amenzile în instanță”, a explicat avocatul Neacșu.

De la începutul stării de urgenţă, în România au fost aplicate peste 300.000 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de peste 600 milioane lei (120 milioane euro) pentru nerespectarea restricţiilor instituite prin ordonanţele militare.

Curtea Constituțională a admis miercuri sesizarea Avocatului Poporului împotriva OUG 34/2020, actul normativ prin care guvernul a introdus amenzi de până la 20.000 de lei pentru nerespectarea ordonanțelor militare și a condițiilor de ieșire din case în perioada stării de urgență.

Alex Costache este jurnalist și la Știrile TVR

Citește și

Orban susține că amenzile se dau ”la nivelul anterior ordonanței de urgență” declarate neconstituționale. Problema e că și precedentele amenzi au fost desființate de CCR

Arafat, despre decizia CCR privind amenzile: Lipsa unor unelte care să îi descurajeze pe cei care nu vor să respecte regulile, în mijlocul bătăliei în care respectarea regulilor este o condiție fundamentală pentru a preveni o catastrofă, devină o problemă majoră

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

30 comentarii

  1. Politaii, jandarmii si gardienii publici ii ajuta pe cetateni prin asigurarea de hartie igienica in mod gratuit. Asta trebuia sa fie titlul.

    • Hopa, pai CCR nu a desfiintat amenzile?
      Mai,mai, Lodovico de la guvern, draci postaci, ziaristi onorabili si echidistanti, vedeti ca ati facut spume degeaba la gura????
      Asa se intampla daca onor simpaticul guwern al vostru este incapabil sa redacteze k lumea o amarata ordonanta fara sa incalce legea… 🙂
      A stim deja, Viktor cel Rau e de vina!

      Doar ca voi ati pierdut cele 120 milioane de euro din amenzile date pana acum. 🙂
      E record mondial demn de Guiness Book, ce mai!

      Dar nu plangeti, pan la 15 mai mai puteti da amenzi la juma de pret!

  2. Opa!

    Parca erau niste baieti inteligenti pe aciulea care se dadeau rotunzi ca nu se mai pot da amenzile mari dupa decizia CCR…

    PS
    Interesant ar fi o satatistica legata de tipul de agenti constatatori care au dat cele mai multe amenzi in cuantum exagerat si titpul de fapte contraventionale.
    Fac pariu ca se vor distinge cu evidenta doua categorii:
    – aia care provin din politiile locale;
    – aia care provin dintre fostele cadre care in prezent sunt pensionari.
    De asemenea, fac pariu ca faptele contraventionale vizeaza restictiile de deplasare prin parcuri sau deplasari pentru cumpararturi considerate neurgente.

    Legat de parcuri, premierul a zis clar ca nu s-a impus vreo restrictie prin legile referitoare la starea de urgenata, ci asemenea restrictii au fost impuse prin deciziile comitetelor de urgenta de la nivelul primariilor … adica primarii se fac raspunzatori in mod direct pentru impunerea de restrictii contrare regulilor luate cu privire la starea de urgenta.

    Abia astept un proces penal impotriva numitei Firea Gabriela pentru abuz in serviciu, precum si impotriva altor primari care au limitat in mod absolut aberant deplasarea prin parcuri.
    Daca in parc se pastrau distantele si regulile de impiedicare a raspandirii bolii nu era necesara restrictionarea accesului nimanui in parcuri.
    Ma uit cu groaza cum parcurile au ajuns in stapanirea unor agenti de paza burtosi si neciopliti.

    • Amenzi mari se pot da in continuare, fiindca motivarea CCR nu fost publicata in MO si OUG e inca in vigoare. Problema e cu sefimea din politie. Daca ar fi destepti le-ar spune agentilor sa nu mai dea amenzi. Dar nah, trebuie sa se faca ca muncesc si ei.

  3. Batman! Batman!

  4. pentru cei ce vor fi amendati in urmatoarea perioada , da-ti in judecata si organul pentru rea vointa ! Nu va limitati la a recupera doar banii !

    • Da-ți în judecată și alergat prin tribunale și atât bre Einstein, pentru amenda primită. Atât se poate deocamdată. Despre rea-voință bați câmpii bă istețime. Nu s-a publicat încă în monitorul oficial 😉

    • Dar de ce sa fi amendat daca respecti legea si esti de buna credinta. EU zic sa respectăm legea asa cum este ea !

    • confunzi reaua vointa cu ilegalitatea

    • Nu judecată. Se poate face plângere penală milițianului pentru abuz în serviciu. În mod evident Știrea e publică chiar înainte de publicare īn Monitorul Oficial. Fiind o știre publică a da amenzi în continuare trădează în în mod evident rea voința și este un abuz. Deci, aviz amatorilor. Plângere penală pentru abuz în serviciu !!

    • :)))))) In coltul de deasupra … Miihhhhaaaaiiiii
      In coltul de dedesupt…Iiioooonnnnn
      Aplaudati-i.Amandoi sunt ” DA – TI ” in p[…..] .
      Sa luam aminte:)))))))

    • Sa nu ramaneti asa.
      Mihai,da-ti o palma peste fata.
      Ion,da-ti si tu una.
      V-ati dat?Bravo!
      Acum,dati-va mici si recunoasteti-va capacitatea!

    • Nu stirea trebuie sa fie publica,ci actul normativ.
      Eroarea de fapt inlatura caracterul penal al faptei.

  5. Inca ceva, legat de afirtmatiile dlui Toni Neacsu, care zice ca se vor putea face demersi in instanta pentru anularea amenzilor.

    Toti romanii trebuie sa invete ca problema nu este datul in judecata. Poti da in judecata pe cine vrei, cand vrei, pentru ca dreptul de acces la instanta este liber.

    Problema este daca demersul judiciar are reusita sau macar sanse de reusita.

    Acum, legat strict de procesele privind anularea amenzilor, exista cateva deczii CCR care au precizat foarte clar cand si in ce conditii o norma declarata neconstitutionala poate produce efecte retroactive (facta praeterita) … de exemplu paragraful 49 din decizia CCR nr. 874/2018 zice asa:
    „Curtea a reţinut că aplicarea pentru viitor a deciziilor sale vizează atât situaţiile juridice ce urmează a se naşte – facta futura, cât şi situaţiile juridice pendinte (cauzele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti la momentul publicării deciziei de admitere a excepţiei de neconstituţionalitate, în care respectivele dispoziţii sunt aplicabile – indiferent de invocarea excepţiei până la publicarea deciziei de admitere) şi, în mod excepţional, acele situaţii care au devenit facta praeterita, respectiv cauzele în care a fost invocată excepţia de neconstituţionalitate, indiferent dacă până la momentul publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei prin care se constată neconstituţionalitatea, acestea au fost soluţionate definitiv şi irevocabil, cauze în care, prin exercitarea căii extraordinare de atac a revizuirii, decizia Curţii Constituţionale se va aplica şi acestora (a se vedea Decizia nr. 404 din 15 iunie 2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 10 ianuarie 2017, paragrafele 27-29)”

    Cu alte cuvinte, decizia CCR de ieri poate fi aplicata cu eficienta DOAR DACA exista un proces de anulare a amenzii anterior publicarii in MO a deciziei CCR (lucru care e posibil sa fie indeplinit in cele mai multe situatii) si in care s-a ridicat aceeasi exceptie de neconstitutionalitate care s-a ridicat in decizia de ieri (conditie care cu siguranta este indeplinita in cel mult 0,1% din procesele pornite pentru anularea amenzilor).

    Concluzia mea e ca pana la publicarea deciziei de ieri a CCR in MO pot fi date amenzi in cuantumul marit si ca cele mai numeroase proceselde anulare a amenzilor vor fi respinse.

    Toni Neacsu ar fi trebuit, in calitate de profesionist al dreptului, sa va invete altceva, nu sa va zica sa aveti in vedere decizia CCR de ieri … ar fi trebuit sa va spuna sa contestati amenzile daca faptele retinute in procesele verbale de contraventie nu corespund adevarului (nu s-au comis), nu sunt sanctionate de legea contraventeionala (sunt alt fel de fapte decat cele sanctionate de lege) sau sunt rezultatul unei interpretari abuzive a legii (s-au comis niste fapte care fie au fost mai drastic sanctionate decat era necesar, fie au fost expuse in procese verbale de contraventie in asemenea maniera incat sa corespunda unei fapte sanctionate de lege).
    Desigur, contestatiile trebuie sa se raporteze la situatiile de fapt concrete si la probatoriile necesare.

    • Pareti a omite aplicarea principiului legii contraventionale mai favorabile. Ce spuneti e valabil pentru alte tipuri de cauze.

    • @Curios
      Apreciez ca prevederile art. 15 alin. 2 din Constitutie nu au nicio legatura cu speta de fata … adica sunt inaplicabile.
      Consider ca nu sunt aplicabile pentru ca nu este vorba despre prevederile mai favorabile ale unei legi in raport cu alta, DEOPOTRIVA CONSTITUTIONALE… ca exemplu scoala, o persoana savarseste o fapta care LA MOMENTUL COMITERII era sanctionata de lege cu o pedeapsa/sanctiune, iar LA MOMENTUL CONDAMNARII/SANCTIONARII se sanctioneaza cu o alta pedeapsa/sanctiune. Si legea de la momentul comiterii faptei si cea de la momentul sanctionarii SUNT DEOPOTRIVA CONSTITUTIONALE, iar problema „mitior lex” (legea mai favorabila) vizeaza acest tip de situatie.
      Ori noi nu suntem in acest tip de situatie, ci in situatia in care ACEEASI LEGE a fost in vigoare timp de peste 20 de ani, iar acum s-a aplicat (cu un cunatum al sanctiunii marit) si a fost declarata neconstitutionala.

      Sper ca am fost suficient de clar in expunerea diferentei de situatii si sper ca oamenii inteleg de ce cred ca nu se poate aplica „legea mai favorabila”.

    • @Area
      Ma simt obligat sa repet.Profunzime!

  6. AV P si CCR niste intituti de cacao care vor afirmare se iau la intrece care vor reusi in a se cocoța pe SOCLU.Cel ma cirect si indicat sa fi tu ca fiinta umana ca este absolut NECESAR SA TE PROTEJEZI.Si uite asa daca ai fi corect nu ai da ocazia la MILITIENII sa isi faca norma la prostia lor.Poate ai vazut la tv in Spania De cateva zilecs-au relaxat restrictiile ,de ieri au crescut numarul celor infectatii.tariceanu gajaitul spnea ca cei ce stau in casa si ne protejam suntem FREERII.

  7. Criza coronavirus putea reprezenta inceputul sfarsitului pentru imunda de acum CCR si atat mai mult pentru partidul care o tuteleaza din umbra – ca mafiotii sau noaptea ca hotii . Pai sa va explic : era de ajuns ca la prima declaratie despre starea de urgenta cand toata planeta era debusoalata( mai putin verorica si psdistii ca asta e starea lor normala) Presedintele trebuia sa spuna: ” Avand in vedere ca va fi o restrangere fara precedent a drepturilor si libertatilor cetatenesti am sesizat CCR ca sa se pronunte cu celeritate pe ordonantele militare care vot fi emise – care vor avea caractwr legislativ. De asemnea solicit Sparlamentului sa se pronunte asupra acestor odonante . Va informez ca acest tip de decizii se iau / s-au luat in mai multe tari si regiuni ale lumii in scopul salavarii de vieti omenesti .””Sa ii fi vazut pe „juristii” cu scoala finalizata la Tecuci sau Dorohoi cum rezolvau ei situatia asa cum sunt ei umflati in pene cu robele alea gaunoase sub care se afla vid – Si ticalosie comunistoida ca doar cum le –a spus mentorul lor Ilici cel batran” Ceausescu a intinat nobilele idealuri ale comunismului „Ilici a pus in loc bombonei si dornei si ciolacei …Pentru cei cu mai muit de 100 de cuvinte in vocabular e evidenta continuarea …

  8. O prostie mai mare nu am vazut.

    Pai la iarna cand apare iar virusul cine mai sta in casa de frica amenzilor?
    Atunci o sa fie distractie nationala.

    Aia e , CCR rulez.

  9. Decizia CCR mana cereasca pentru avocati. Foarta multa lume neinstruita cu privire la hatisul juridic o sa apeleze la avocati pentru contestarea amenzii la judecatorie.

    • Un rau necesar…

      Ce ar fi daca am desfiinta toate etichetele din lume, precum avocati, judecatori, ingineri, medici, profesori, mecanici, tehnicieni, sportivi, politisti, politicieni samd ?
      Nu ar fi ideal ca nimeni sa nu aiba niciun fel de eticheta sociala si sa faca absolut ce-l taie capul pe baza a ceea ce stie sa faca?

      Ca discutie de principiu, eticheta de „avocat” este asociata ideii de „aparare”, dar aceasta aparare nu se poate exercita decat dupa niste parametri foarte stricti dati de lege …. adica apararea cuiva nu se face cum crede poporul, ci se face dupa reguli stabilite prin legi … iar legile nu se fac nici la biserica, nici pe stadion etc, ci se fac de niste insi etichetati ca „politicieni”…

      E un bun moment ca poporul sa invete cum e cu statul, cu societatea, cu legile, cu justitia etc. … dar nu asa oricum, ci la modul aplicat pe pielea lor …
      Ar trebui sa se stie ca cei mai multi dintre detinuti (printre care foarte multi analfabeti) in titmpul cat sunt in penitenciar incep sa se perfectioneze in drept penal dintr-un motiv foarte simplu: vor sa inteleaga ce anume exact i-a adus in acel loc (nu faptul ca au timp la dispozitie) … adica ii chinuie gandul ca sunt acolo si vor sa stie exact de ce.
      Acum poporul are ocazia sa inteleaga cum functioneaza lucrurile in mod real, iar nu asa cum si-au inchipuit pe baza de dezbatere publica facuta la tv, la ziar sau in orice alt cadru …

  10. Masura e logica !
    Daca s-ar apuca sa dea amenzi in baza legii ordinare (sa-i zicem vechi pt a simplifica) toate aceste amenzi nu ar avea baza legala si ar fi anulate in instanta… TOATE !
    Dand amenzi in baza legii neconstitutionale (sa-i zicem „noi, tot pt simplificare) sunt sanse ca macar o parte din astea sa ramana executabile !

    PS. Si atunci ce sa faca Politia Romana ? Sa inchida ochii la incalcarea masurilor dispuse prin Ordonantele militare ? Exclus !

    PPS. Deci o sa las la receptie jos la G4 cartea mea de vizita pt a fi contactat de cei care vor sa scape GARANTAT de plata amenzilor !

    PPPS. Evident ca sunt in profesie si as putea face asta dar am glumit cu cartea de vizita !

    PPPPS. Am tocmit un avion care va scrie cu fum rosu nr meu de mobil astazi intre orele16:00- 20:00 !

    • Corect.Nulitate absoluta,lipsa incadrarii juridice corecte a faptei.

    • :)))))))) nu citisem faza cu avionul:)))))buna!
      :)))))))) culoarea fumului are legatura cu orientarea politica, sau doar vrei sa ne arati „rasaritul” sperantei?!:)))))))))

    • @Anxi Etate:
      Hahaha… E vorba doar de contrast !

      PS. Cat priveste „rasaritul sperantei”, pe ala il astept si eu in egala masura cu tine si cu ceilalti care s-au saturat de psd !

  11. Propunerea mea :
    Toti contravenientii sanctionati cu amenzi reglementate prin OUG ul neconstitutional,sa pastreze procesele-verbale,sa ia masuri de conservare adecvate si , in momentul in care apare valul al doilea de SARS COVID-19, sa le poata folosi ca pe niste tichete/bonuri valorice. Legiuitorul sa stabileasca contravaloarea unei „iesiri” in locuri si in conditii interzise prin instituirea noii stari de necesitate si fiecare contravenient sa iasa de atatea ori cat ii permite amenda de pe procesul-verbal,pana cand atinge valoarea acesteia.

    • Nu mai bine erau lasati toti sa iasa dupa cum ii duce capul, dar cu luare in evidenta?
      Ceva de genul „X a iesit in data de… in zona …”, iar apoi, in cazul unor imbolnaviri, X asta din exemplu sa-si plateasca singur tratamentul?
      Si asta nu e tot, daca X determina imbolnavirea altora, sa fie pedepsit penal pentru raspandirea bolilor, sau ceva de genul asta.
      Zic si eu.

      Pare ca sunteti cumva in legatura cu domeniul, sau cel putin comentati ceva mai pertinent. Ce parere aveti?

    • @Anxi Etate:
      E tare buna ! Si zau daca nu e si fezabila ! :)))))))))

    • Marin
      Sunt in profunzimea domeniului.
      Niciun agent constatator sanatos,nu le sanctioneaza decat pe acele persoane care au convingerea ca scopul actiunilor/inactiunilor lor este mai presus decat cel al normei onerative impuse prin actul normativ.Aia-s ceva de genul ” si de ce eu n-as avea trepul sa trec pe culoarea rosie a semaforului?” Adica,tttnnnnnn:))))))