Lucrările la linia feroviară care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord încep luni. Schimbări de regulă la accesul cu mașina către aeroport
Traficul în zona aeroportului Henri Coandă din Otopeni va fi afectat de începerea lucrărilor la calea ferată ce va lega aeroportul de Gara de Nord. Astfel, începând de luni, 2 septembrie, orele 12:00, se schimbă prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu de la ieșirea din aeroport, prioritate urmând să aibă autovehiculele care părăsesc zona aeroportului.
De asemenea, fluxul principal de acces la aeroport dinspre București va fi ușor modificat, anunța un comunicat al Companiei aeroporturi București.
“Recomandăm conducătorilor auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră”, transmit reprezentanții CNAB printr-un comunicat de presă.
Directorul general al aeroportului Otopeni, George Alexandru Ivan, declara la începutul acestei luni că în perioada următoare vor începe lucrările la două bretele rutiere al căror scop este de a fluidiza circulația în zona aeroportului Henri Coandă.
“Împreună cu CFR SA am stabilit un plan de lucrări. Vom construi două bretele de acces, una pentru sosiri, cealaltă pentru ieșirea din zona aeroportului, astfel încât traficul rutier dinspre și spre aeroport să fie cât mai puțin afectat”, declara acesta.
Ministrul Transporturilor a emis în urmă cu o săptămână autorizația de construire pentru pentru legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă. Întregul proiect ar trebui să fie gata în mai anul viitor, înainte ca Bucureștiul să găzduiască meciurile din cadrul Campionatului European de Fotbal. Costurile proiectului se ridică la 398 milioane de lei, fără TVA. Contructorul care se va ocupa de lucrări este asocierea formată din companiile Arcada Company, ISPCF, DB Engineering & Consulting GMBH.
Durata contractului este de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie). Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene și bani de la bugetul de stat.
În cadrul acestui contract se vor construi:
– 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri.
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.
În paralel, austriecii de la Porr Construct lucrează la dublarea celor 8 kilometri cât are linia de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Valoarea acestui proiect este de 50,5 milioane lei.
Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o legătură, alta decât cea rutieră, este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.
Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute. După finalizarea lucrărilor la legătura feroviară directă, CFR SA estimează că în fiecare tren care va circula se vor afla în medie circa 250 de călători. Garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.
Nota: Articol republicat/ Foto: Traseul liniei de cale ferată dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii