G4Media.ro

Lucrările la linia feroviară care va lega aeroportul Otopeni de Gara de…

Lucrările la linia feroviară care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord încep luni. Schimbări de regulă la accesul cu mașina către aeroport

Traficul în zona aeroportului Henri Coandă din Otopeni va fi afectat de începerea lucrărilor la calea ferată ce va lega aeroportul de Gara de Nord. Astfel, începând de luni, 2 septembrie, orele 12:00, se schimbă prioritatea de circulație în actualul sens giratoriu de la ieșirea din aeroport, prioritate urmând să aibă autovehiculele care părăsesc zona aeroportului.

De asemenea, fluxul principal de acces la aeroport dinspre București va fi ușor modificat, anunța un comunicat al Companiei aeroporturi București.

“Recomandăm conducătorilor auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră”, transmit reprezentanții CNAB printr-un comunicat de presă.

Directorul general al aeroportului Otopeni, George Alexandru Ivan, declara la începutul acestei luni că în perioada următoare vor începe lucrările la două bretele rutiere al căror scop este de a fluidiza circulația în zona aeroportului Henri Coandă.

“Împreună cu CFR SA am stabilit un plan de lucrări. Vom construi două bretele de acces, una pentru sosiri, cealaltă pentru ieșirea din zona aeroportului, astfel încât traficul rutier dinspre și spre aeroport să fie cât mai puțin afectat”, declara acesta.

Ministrul Transporturilor a emis în urmă cu o săptămână autorizația de construire pentru pentru legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă. Întregul proiect ar trebui să fie gata în mai anul viitor, înainte ca Bucureștiul să găzduiască meciurile din cadrul Campionatului European de Fotbal. Costurile proiectului se ridică la 398 milioane de lei, fără TVA. Contructorul care se va ocupa de lucrări este asocierea formată din companiile Arcada Company, ISPCF, DB Engineering & Consulting GMBH.

Durata contractului este de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie). Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene și bani de la bugetul de stat.

În cadrul acestui contract se vor construi:

– 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri.
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

În paralel, austriecii de la Porr Construct lucrează la dublarea celor 8 kilometri cât are linia de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Valoarea acestui proiect este de 50,5 milioane lei.

Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o legătură, alta decât cea rutieră, este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute. După finalizarea lucrărilor la legătura feroviară directă, CFR SA estimează că în fiecare tren care va circula se vor afla în medie circa 250 de călători. Garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.

Nota: Articol republicat/ Foto: Traseul liniei de cale ferată dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. …de curiozitate… autostrada de ce n-are iesire catre aeroport, ca in orice tara civilizata?

    • Buna ziua. Compania de Administrare a Infrastructurii si-a anuntat la un moment dat intentia de a construi un drum expres care sa lege Autistrada Bucuresti-Ploiesti de aeroportul Otopeni. In octombrie 2016 s-a lansat si o licitatie pentru elaborarea unui Studiu de Fezabilitate si Proiect tehnic pentru acest drum…Din pacate in punctul ala suntem si acum. Eu nu stiu sa se fi facut pasi in aceasta directie intre timp.

    • Ti-a raspuns: de incapabili. 🙂

  2. 14 luni înseamnă Noiembrie 2020 ca termen de finalizare. Asta fara întârzieri. Campionatul european este in vara. Cam cum se potrivesc lucrurile???

    • 14 luni incepand cu iunie 2019, cand s-a semnat contractul.Deci august 2020.Imediat dupa Euro.

    • La PSD nu conteaza!

    • Pai chiar nu rebuie sa se potriveasca, pentru ca 14 luni la CNAB / CFR inseamna cel putin 42 luni calendaristice!

      Parca mai erau unii care terminau o linie de metrou prin Bucuresti in 2015 … 😈

    • Ca si centenarul pana prin 2022!!!

  3. 14 luni pana in vara 2020!
    Imi tot aduc aminte de Firea care se jura, in campania pentru primarie, ca va face metou…

    • Nu conteaza ce promite si ce nu promite Firea. Ce conteaza e ca PNL va avea un candidatla alegerile locale. USR Plus va avea un candidat sau maxim doi. Nicusor Dan, din spirit de echipa, va candida si el separat pentru ca in sondaje e pe primul loc. Primul care va iesi pe locul doi, ca sa fim mai exacti. In aceste conditii poate Firea si sa zica ca face pipi pe noi pentru ca sunt 250000 de sinecuristi in Bucuresti care sa o puna primar inca un mandat. Urmeaza apoi: voucher-voucher-pelerinaj-voucher-voucher-pelerinaj-donatie-voucher-voucher-donatie si gata si mandatul doi. Sarma-n fund!