![tesla, masina electrica, masini electrice, vehicule, EV, fabrica, sua, elon musk, service, fabrica](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/01/profimedia-0936248196-768x504.webp)
Au devenit mașinile Tesla „toxice” în Europa? Vânzările se prăbușesc în statele bogate din UE și în Regatul Unit
Primele date privind vânzările de mașini pentru luna ianuarie încep să sosească din Europa, iar acestea descriu o imagine alarmantă pentru Tesla, transmite Ars Technica. Vânzările se prăbușesc în Franța, Germania și Regatul Unit – toate țări bogate care sunt piețe-cheie pentru vehiculele electrice Tesla. Acest lucru se întâmplă după ce compania a prezentat rezultate financiare slabe pentru ultimele trei luni din 2024.
Vânzările Tesla au scăzut cu aproximativ 13% în Europa în 2024, iar 2025 nu se anunță a fi un an mai bun. În Franța, vânzările de modele Tesla noi au scăzut cu 63% în ianuarie, comparativ cu prima lună din 2024, în timp ce vânzările totale de mașini în țară au scăzut cu doar 6%, iar cele de vehicule electrice – cu doar 0,5%.
În Germania, declinul consemnat în ianuarie de Tesla a fost de 59%. În 2024, vânzările au scăzut cu 41% în această țară, unde se găsește o fabrică a companiei.
Peste Canalul Mânecii, industria auto britanică tocmai și-a publicat datele privind vânzările pentru luna ianuarie. Aici, vânzările Tesla au scăzut mai puțin vertiginos – doar 12%. Cu toate acestea, vânzările de vehicule cu baterii au fost cu 35% mai mari în Regatul Unit în ianuarie 2025 față de ianuarie 2024.
Luna trecută, niciun model Tesla nu a intrat în top 10 al celor mai bine vândute vehicule din Regatul Unit, deși acest lucru s-a întâmplat în mod regulat în trecut.
Scăderi importante au fost înregistrate și în Suedia (-44%), Norvegia (-38%) și Olanda (-42%).
Potrivit analiștilor, situația este generată parțial de gama limitată și învechită de modele Tesla. Compania a prezentat recent o nouă versiune a Modelului Y, care ar putea stimula vânzările în Europa. Lansarea Cybertruck nu ajută, de asemenea, deoarece vehiculul este prea greu și prea mare pentru Europa și nu respectă toate reglementările din UE.
Comportamentul lui Elon Musk, șeful Tesla, ar putea fi, de asemenea, un factor major în aversiunea tot mai mare a Europei față de mașinile sale. În ultima vreme, Musk s-a implicat în mod repetat în politica europeană, creând fricțiuni și promovând cauze de extremă dreapta. Acest lucru l-a determinat pe Jonathan M. Gitlin, editor pe segmentul auto la publicația Ars Technica, să remarce că mașinile Tesla au devenit „toxice” în Europa.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.