
Audi va decide în acest an unde îşi va extinde capacităţile de producţie din America de Nord
Constructorul german de automobile premium Audi, o subsidiară a grupului Volkswagen, îşi va extinde capacităţile de producţie din America de Nord, cu un accent pe cele mai importante automobile ale sale destinate pieţei din SUA, şi va lua o decizie, în acest an, cu privire la locul unde va realiza această producţie, a declarat vineri directorul său general, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Audi este ultimul producător de automobile care vrea să îşi mute producţia mai aproape de piaţa americană, din ce în ce mai protecţionistă, în loc să exporte automobile din Europa şi, fie va construi o nou facilitate de producţie, fie va asambla automobile la o uzină existentă a grupului Volkswagen, a declarat CEO-ul Gernot Doellner.
Audi, care are deja o uzină în Mexic, se gândeşte încă din 2023 să facă mai multă producţie în America de Nord, stimulat de facilităţile fiscale oferite de planul Inflation Reduction Act, adoptat de fostul preşedinte american Joe Biden.
Acum, preşedintele Donald Trump ameninţă să impună tarife de aproximativ 25% la toate importurile de automobile, ceea ce a creat noi stimulente, astfel că Gernot Doellner a venit, pentru prima dată, cu un calendar referitor la planurile companiei.
„Avem mai multe opţiuni. Am putea alege o uzină existentă din cadrul Volkswagen Group sau am putea construi noi capacităţi”, a spus Doellner, care face parte şi din echipa managerială a Volkswagen. „Suntem deschişi la soluţii şi evaluăm diferite opţiuni. Vom lua o decizie în acest an”, a adăugat Doellner, care nu a dorit să ofere detalii dacă facilitatea de producţie va fi în SUA.
Volkswagen Group are o uzină în statul american Tennessee, unde produce modelul electric ID.4 şi două SUV-uri populare. Subsidiara sa Scout construieşte o a doua uzină, care ar urma să demareze operaţiunile la finele lui 2026.
În statul mexican Puebla, Audi produce deja SUV-ul Q5 şi la mijlocul anului trecut a anunţat că va construi un model electric în regiune, unde divizia de autoturisme a Volkswagen produce, de asemenea, modelele Jetta, Tiguan şi Taos.
Însă importurile de automobile din Mexic în SUA ar putea fi vizate în curând de tarife suplimentare de 25%, astfel că producţia din SUA este singura opţiune fără tarife.
Constructorii cu mari uzine din SUA şi care exportă o parte din automobilele lor, precum BMW, sunt mai puţin îngrijoraţi de tarife pentru că ar putea să îşi revizuiască producţia pentru a crea mai mult spaţiu pentru a produce autoturisme care să fie vândute la nivel local.
Doellner a refuzat să spună ce fel de modele ar putea fi produse la noua facilitate, afirmând doar că accentul va fi pus pe vehicule electrice şi SUV-uri.
Anul trecut, Audi a vândut aproximativ 197.000 de vehicule pe piaţa din SUA, echivalentul a 11% din vânzările sale totale. Directorul general a ţinut să precizeze că planurile referitoare la localizarea producţiei erau analizate încă înainte de venirea lui Trump la Casa Albă.
„Avem o strategie pe termen lung orientată spre piaţă şi nevoile consumatorilor, şi nu una care vizează schimbările pe termen scurt”, a spus Gernot Doellner.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.