AUR cere Ministerului Educației să renunțe la Strategia Națională de Educație Parentală pe motiv că ”nu are origine națională” și că viitorii ”educatori” vor proveni din ONG-uri
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică Strategia Națională de Educație Parentală, un document lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației, pe motiv e ”de influență străină”, potrivit unui comunicat de presă. Este pentru a doua oară când Ministerul Educației vrea să adopte o astfel de strategie, după ce tentativa din 2018 a provocat un un scandal public. Documentul din 2018 a fost retras după ce părinții și o parte a societății civile, plus cultele au criticat abordările ca fiind progresiste și că ar introduce educația de gen în școală, potrivit Edupedu.ro.
Acum, AUR cere din nou retragerea proiectului adresat părinților pe motiv că educatorii care vor ține cursurile vor venit din societatea civilă, din ONG-uri.
„Strategia menționează că „educaţia adulţilor, cu excepţia unor programe de promovare profesională, nu poate deveni obligatorie”, dar, pe de altă parte, afirmă principiul educaţiei permanente ca punct central. Nu este admisibilă obligarea părinților la aceste cursuri, întrucât ar întări tendința oricum crescândă a statului de a interveni, prin forța de coerciție a legii, într-un domeniu extrem de critic al vieții private. Cea mai alarmantă prevedere este, însă, cea referitoare la externalizarea serviciilor de educație parentală, respectiv la „formarea de formatori și persoane care să fie specializate în domeniul educației parentale, acestea urmând să țină cursuri cu părinții”. Este o certitudine faptul că majoritatea educatorilor parentali vor proveni din mediul asociativ/ONG. Așa cum rezultă din experiența avută cu educația sexuală în alte țări și chiar în România, singurele ONG-uri care au capacitatea de a furniza resursă umană consistentă și interesul de a promova asemenea viziuni sunt ONG-urile susținute de instituțiile internaționale și de marile rețele filantropice seculariste”, a declarat președintele AUR George Simion, citat într-un comunicat al partidului.
Claudiu Târziu, lider al grupului AUR din Senat, a denunțat inițiativa ca fiind una de ”influență externă”: „Inițiativa nu are origine națională, ci este una de influență externă. Strategia face referire în mod insistent la „standarde internaționale” de parentalitate și își propune ca părinții să fie aduși la nivelul acestora, prin folosirea de modele din alte state sau, în cel mai bun caz, prin adaptarea acestor modele și tehnici la specificul și ethosul nostru educațional. Întocmai ca în cazul notoriu al „standardelor OMS privind educația sexuală”, aceste „standarde de parentalitate” sunt un produs al gândirii radical seculariste, nefiind compatibile cu valorile majorității românilor. Pur și simplu, se încearcă reeducarea părinților și relativizarea valorilor creştine şi tradiţionale ale familiei, ceea ce este abominabil”.
Ministerul Educației a lansat în consultare publică Strategia Națională „Părinți educați, copii fericiți” la 20 aprilie. Documentul prevede că 8 din 10 părinți sau reprezentanți legali ar urma să participe la programe de educație parentală până în anul 2030, pe durata aceste strategii.
Documentul actual își propune să stabilească obiectivele și direcțiile de acțiune, plus instituțiile responsabile pentru educarea părinților.
Încă din introducere, proiectul de strategie se distanțează de forme rigide de educație parentală, insistând pe diversitatea serviciilor educaționale oferite părinților, existente la nivel internațional. Documentul arată: “Stilurile parentale pot fi educate, învățate, ajustate și adaptate în funcție de nevoile copilului. Un stil parental pozitiv presupune practici parentale, care pot fi învățate și exersate de către părinți, pentru supervizarea și monitorizarea copilului, creșterea autonomiei și controlul comportamentelor copilului, construirea unor așteptări realiste față de copil etc. Un comportament parental pozitiv acompaniat de un control moderat sunt asociate cu rezultate pozitive asupra dezvoltării, rezultatelor școlare, stării de sănătate sau integrării sociale a copiilor.”
În document se vorbește despre formarea de formatori și persoane care să fie specializate în domeniul educației parentale, acestea urmând să țină cursuri cu părinții. În strategie se menționează că „educaţia adulţilor, cu excepţia unor programe de promovare profesională, nu poate deveni obligatorie.” (Photo by Julia M Cameron from Pexels)
Citește mai multe despre propunerea de strategie pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
27 comentarii