G4Media.ro

Autobuzele electrice din Brașov au făcut într-un an 2 milioane de kilometri…

Sursa foto: Pixabay

Autobuzele electrice din Brașov au făcut într-un an 2 milioane de kilometri / 1,4 tone de particule nu au mai ajuns în aer

Autorităţile din Braşov anunţă că autobuzele electrice puse în funcţiune anul trecut au dus la reducerea cu zeci de tone a emisiilor de noxe, transmite News.ro.

Primăria Braşov transmite că autobuzele electrice introduse pe traseele din oraş au parcurs, din mai anul trecut şi până în prezent, două milioane de kilometri, iar folosirea acestora reprezintă o reducere de aproximativ 1.600 de tone a dioxidului de carbon, de 70 de tone de oxizi de azot (NOx), 30 de tone de monoxid de carbon, 10 tone de hidrocarburi şi 1,4 tone de particule. Municipalitatea anunţă continuarea dotării flotei cu noi mijloace electrice de transport în comun.

Cele 60 de autobuze electrice puse în funcţiune în municipiul Braşov în 25 mai anul trecut au parcurs două milioane de kilometri.

”Practic tot transportul electric a reprezentat o scădere de 1.600 de tone de CO2, 1,4 tone de PM-uri şi 70 de tone de NOx-uri. Vorbim despre îmbunătăţirea calităţii aerului cu mijloace de transport în comun verzi şi pe care sper să le folosiţi în număr cât mai mare. În perioada următoare vom optimiza liniile 8 şi 5. Pe linia 8, începând de săptămâna viitoare, vom pune în circulaţie noi troleibuze, dintr-un lot de 25 de troleibuze Solaris pe care le vom recepţiona în acest an, iar pe linia 5 vom pune în circulaţie, începând de anul viitor, autobuze noi electrice de 18 metri. Cele două linii 5 şi 8 sunt cele mai circulate şi cele mai folosite din municipiul Braşov”, a afirmat primarul Allen Coliban, citat într-un comunicat dat publicităţii sâmbătă de Primăria Braşov.

În prezent, în municipiul Braşov sunt în circulaţie toate cele 60 de autobuze electrice: 52 vehicule de 12 metri şi 8 vehicule de 10 metri. Toate cele 8 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri au fost introduse în circulaţie pe liniile de transport public din zona Centrului Vechi al oraşului. Autobuzele, produse în Cehia, au fost achiziţionate de municipalitate cu fonduri nerambursabile.

Sursa foto: Pixabay

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

48 comentarii

  1. Să ne înțelegem, meritul este al fostului primar, George Scripcaru. Ce să-i faci, „greaua moștenire”.

    • Poulicistane, nu are niciun merit șoldogotul penal. Pricepi sau să-ți desenez???

    • Desenează-i lu mă-ta!!! Ai priceput?

    • Ba lui mumă-ta aia chioară și bețivă. Pricepi???

    • Eugene Eugene, faci ce faci și o iei la UE !
      Pesemne că îți place , altfel nu ai cerși atâtea plăcuțe suedeze!

    • O aiureala articolul asta. Autobuzele pur si simplu nu conteaza. Au parcurs 2 milioane de km. Dar in Brasov intra, in fiecare weekend, cca 10.000 de automobile din alte localitati, care blocheaza orasul sau se duc la Poiana Brasov. Fac cam 20 km sa intre si sa iasa din oras. Faceti si dvs socoteala 20×10.000×50 saptamani x2 zile pe weekend =20 de milioane. Se mai adauga si toate nenumaratele masini ale bastinasilor care blocheaza orasul de doua ori pe zi, dimineata si dupa amiaza. Iar despre traficul de tranzit, din timpul saptamanii, nici sa nu mai discutam. Autobuzele nepotului ecologist al politrucului stalinist Miron Constantinescu sunt doar o picatura intr-un ocean.

    • @BarpulălăULE
      F-țiIm_ții_mm_tii de leghebetist PlUserist borât! Tu și cU clona BarBu Gh.

  2. Construirea bateriilor electrice oare cât o costa? Curentul cu care se încărcă acestea este „eco”?

    • Inca 4 ani si vor avea nevoie de baterii noi.
      Apoi trageti linie si socotiti cat v-au costat cele 1.4 tone de particule pe an si daca nu cumva era mai buna solutia de compromis cu autobuze hibride.

      Referitor la consumul de electricitate, stie cineva cine furnizeaza curent catre RATBV? Am o banuiala ca s-au bagat bruxelezii la mijloc si aici.

  3. Cat polueaza constructia bateriilor, cat costa sa incarci .
    Ecomarxistii nu zic asta.

    • Si masinile pe combustie interna au baterii si componente care polueaza in momentul fabricatiei. Doar nu crezi ca alea se fabrica din aer.

      O masina electrica are un impact net mult mai mic asupra mediului.

    • Litiul nu se extrage cu cianuri, inteligentule.
      Costa sa incarci mai putin decat un combustibil care e carat la cisterna.
      Unii mai avem si panouri solare pe case saracule.

    • Sunt o gramada de probleme pe care le

    • Sunt o gramada de probleme pe care le creeaza bateriile.
      Mai intai materiile prime. Sa faci miliarde de baterii pentru sute de milioane de masini incepe sa fie prima problema. De unde scoti materia prima ?????
      Apoi, ca sa faci bateriile, sa le incarci consumi energie. Pe care cum o obtii ?? Nu este oare mai scumpa decat cea bazata pe petrol ?? In mod sigur da. Vedeti cat platiti anul acesta gazul si curentul doar pentru ca CE vrea sa nu mai ne incalzim cu carbune.
      Apoi ce faci cu bateriile care s-au uzat. Dupa 10 ani, gata, bateria trebuie sa o bagi la gunoi. Si inca nu se pot recicla. O sa vedeti munti de baterii cu niste substante foarte otravitoare in jurul oraselor.
      Si cine are salarii sa-si ia o masina electrica ??? Nu vedeti ca romanii isi iau doar masini second hand aduse din cimitirele din vest, pentru ca nu-si pot permite sa dea decat vreo 3-4000 E pe o masina ??? De unde credeti ca o sa scoata acolo vreo 50 de mii sa-si ia o masina de calitate inferioara la pretul ala ??

    • @pic tesla recicleaza 95% din baterie.
      si cei care au panouri solare de abia asteapta sa gaseasca baterii sa le foloseasca ca bufer.

  4. Si curentul pentru baterii cum este produs? vine de la termocentrale pe carbune?
    Producerea bateriilor si reciclarea lor sunt cam poluante, la randul lor.

    • Nu ai vrea sa stai la strada unde la ora de varf torc tractorasele tdi-urile unul dupa altul…
      E un aer dimineata …o „placere”.

  5. mama ce chestie…n-as fi crezut… hai ca.-mi iau si eu Zoe, ah, nu, Tesla

  6. Mergeti ba si pe scoala! Scrieti fara sa va ajutati de cap. Adica un autobuz E6 scoate 800 gr de CO2 la 1 km?! Cum dracu ati terminat scoala? Asta poate fi valabil la un tanc vechi, nu la motor diesel modern. Daca nu stiti unde sa va interesati, astep un mesaj si va dau link catre site-ul UE cu normele de popuare a vehiculelor.

    • Nici cu tine nu ne e rușine, Gogule.

    • @Gogu
      calculul e simplu:
      2.000.000 km x 0.8kg CO2/km=1.600.000 kg de CO2 sau 1600 tone de CO2(exact cat scrie si in articol)
      Daca era tanc asa cum spui tu ar trebui sa inmultesti cu cat?
      nu vad unde este greseala.Poate imi explici tu.

    • @Gogu,
      60 autobuze diesel produc 800g CO2/km,respectiv 13.5gr CO2/km/autobuz.
      calculul porneste de la cele 60 autobuze electrice care daca ar fi fost diesel euro 6 asa cum calculezi tu ar fi poluat cu acea cantitate.

    • Ba, dar grei sunteti de cap. Cititi si voi normele. Euro 6D, in vigoare pentru vehicule comerciale diesel este de 0.50 gr/km. Deci, desteptilor faceti voi calculele inca o data.
      Cum sa scoata ba un autobuz cca 13 gr/km?!

  7. Poate 1.4 milioane tone.

  8. Asa crezi tu, ca curentul cum l au produs , au pedalat ?
    Nimic nu se pierde….
    Asa au inteles unii ca si construirea masinilor electrice este nepoluanta. Constructia unei masini electrice producepoluare cat constructia uneia clasice + poluarea prin parcurgerea a 200000 km

    • Autobuzul electric nu mai otraveste toti pietonii pe langa care trece. Partea asta nu o mai spui, trol infect PSDist ce esti. Oricum tu nu iesi din satul tau plin de noroi.

    • pune mana pe carte si citeste, masina aia care consuma combustibil are eficienta 30%.
      producem 30% anual curent verde.

    • Stati in centrul Brasovului si numarati. La 100 de masini o sa descoperiti pe drum si un autobuz. Dar sunt nenumarate strazi pe care nu o sa vedeti un autobuz, ca nu sunt pe traseul lor. Deci asta-i impactul, evident sub 1%. Adica nu conteaza. Daca ar opri turistii sa intre cu masinile in centrul istoric superaglomerat, ar face parcari gratuite la intrarea in oras si le-ar pune la dispozitie autobuze gratuite sa-i duca in centru, sa viziteze, impactul ar fi cel putin de 10x mai mare.

  9. Curios cum de G4media.ro nu cenzurează mesajele calomnioase, licențioase, atac direct la persoana și le cenzurează pe unele în care nu se regăsesc vulgarități. Cat despre articol lasă că ard ăștia aici lângă noi la București deșeuri noaptea de tot felul și ajung particule și la Brașov.

  10. Trollii latra, autobuzul trece…

  11. De multe ori ce este prezenat ca „verde” nu este chiar atat de „verde”.
    De exemplu la e-Golf abia dupa 120,000 km se ajunge ca exista un avantaj legat de emisii.
    https://twitter.com/eyalsanto/status/1229337652564025345
    Durata de viata a masinilor electrice este mult mai mica si performanta bateriei scade cu fiecare an. Foarte probabil si performanta masinii sa fie scazuta din soft dupa un numar de ani/km, similar cu ce se intampla la telefoane. Masinile pur electrice pot fi vazute cel mult ca o etapa tranzitorie. Cred ca pentru orase troleele sunt o varianta mai eficienta.

    • Da ma, VW estimeaza ce E-golful lor nu este extraordinar, nici nu este de mirare, vor sa vand ICE mult si bine. 30% din masinile noi inmatriculate in Germania sunt electrice.
      Electricele le produc incet si fara profit, e normal sa se planga.

  12. Numai zdrențe progresiste pe site-ul asta. Sa va ardeți în cwr leprelor

  13. si poluarea de la centralele care produc curentul cu care s-au alimentat autobuzele, aia nu se pune?

    • Centralele alea sunt 30% energie verde in romania.
      Una e sa transporti combustibil la cisterna si sa il arzi la semafor si alta este sa nu poluezi.
      Eficienta la electrica este 95% la ICE 30%.
      Trage pe nas DPF anulat pana nu mai poti.

    • Pai eficienta la electrice este de 95% din 10% cat este eficienta pentru a transforma energia mecanica in energie electrica.

    • @pic acum termoenergetica care incalzeste Bucurestiul produce si curent pentru eficienta nu doar caldura.
      Nu mai plange dupa petrol, se va termina si ala in cativa ani, mail ales ca petrolul e folosit si la alte lucruri nu doar sa produci pm 2.5 sa iti omoare plamanii.
      Industria auto a facut mismasuri pe noxe grupa mare.
      Electricul este viitorul.

    • Cred că gresesti! Că să obții energie mecanică din combustibil, randamentul e în jur de 30%, funcție de tipul de motor. Acea energie electrică e transformata în energie mecanică( la troleu), cu o pierdere de pina la 10%. Diferența de cost o da prețul benzinei,fata de prețul cărbunelui si tipul motorului termic( cu turbina sau cu piston)

  14. Nebunia asta cu masinuta electrica cu autonomie de melc o sa inceteze brusc cand s-or supara chinezii si o sa blocheze exportul de pamanturi rare. In momentul ala o sa realizeze toti cat de frumos miroase esapamantul de la diesel

  15. cea ce nu spune culiban cel de 7 generatii, e ca 1, 4 tone de particule sunt fix pix pe langa x tonele de particule de praf ce ajung in aer de pe strazile, trotuarele si „spatiile verzi” necuratate mai deloc

    dupa o ploaie abundenta totul colcaie de noroi, care, dupa ce se usuca, in plamani ajunge

    apropo, dupa introducerea busurilor verzi ca neomarxistii ecologisti de stanga, o fi disparut stratul permanent de smog ce pluteste 24/24 deasupra orasului?

    vine si el la inaintare cu chestia asta la moda, ca altceva nu are in traista decat ce i-a lasat mostenire hutzumanul de scrypca

    s-a cam saturat lumea de el, nu mai pupa un alt mandat, asta e adevarul

  16. Uluitor cum poatacii PSD au devenit inutili, in timp. Toate inepțiile postate de ei in ani au prins radacini in creierele firave care au putut pune botul la ele si acum acele creiere au devenit purtatoare ale ideilor.
    PS. Atatea atacuri ad hominem in comentarii cata mizerie in viata comentacilor. Directa proportia

  17. Reducerea noxelor prin folosirea autobuzelor electrice este o realizare, să recunoastem ! E un mic pas. Stati un sfert de ora pe str. N. Bălcescu și numărați la un autobuz electric , câte autoturisme rable trec și poluează aerul. RATBV are meritele lui. Autobuze nepoluante elegante, curate, respecta programul afisat, taxa pe calatorie valabila 50 de minute , nu mai vezi controlori malaci ce-si mutau fundul dintr-un autobuz în altul. Lipsesc insoțitoarele de bord care , la cât este preţul unei călătorii, ar putea sa ne serveasca pe parcurs si câte o cafea .