Autoritatea de reglementare antitrust din Regatul Unit va investiga serviciile de căutare ale Google
Autoritatea de reglementare antitrust a Marii Britanii a declarat marți că va investiga căutarea Google (GOOGL.O) pentru a vedea cum afectează consumatorii și întreprinderile, inclusiv agenții de publicitate, editorii de știri și motoarele de căutare rivale, potrivit Reuters.
Autoritatea pentru Concurență și Piețe, care a obținut noi puteri pentru a examina tehnologia mare, a declarat că căutarea a fost vitală pentru creșterea economică și a fost esențial ca concurența să funcționeze bine.
„Milioane de oameni și întreprinderi se bazează pe serviciile de căutare și publicitate ale Google – 90% din căutări au loc pe platforma lor și peste 200.000 de întreprinderi din Regatul Unit își fac publicitate acolo”, a declarat șefa CMA, Sarah Cardell.
„Este de datoria noastră să ne asigurăm că oamenii beneficiază pe deplin de alegerea și inovarea serviciilor de căutare și că obțin o înțelegere echitabilă”.
Google a declarat că oamenii din Marea Britanie au încredere în el.
„Google Search sprijină milioane de întreprinderi britanice să se dezvolte prin atingerea clienților în moduri inovatoare”, a declarat un purtător de cuvânt.
„Vom continua să ne angajăm constructiv cu CMA pentru a ne asigura că noile reguli sunt în beneficiul tuturor tipurilor de site-uri web și permit în continuare oamenilor din Marea Britanie să beneficieze de servicii utile și de ultimă oră”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Demersul CMA vine după ce, în noiembrie, procurorii americani au susținut în fața unui judecător că Google trebuie să vândă browserul său Chrome, să partajeze date și rezultate ale căutărilor cu rivalii și să ia o serie de alte măsuri pentru a pune capăt monopolului său asupra căutărilor online.
În conformitate cu noile sale competențe, CMA trebuie să desemneze întreprinderile ca având statutul de piață strategică (SMS) în legătură cu o activitate digitală înainte de a putea investiga.
CMA a declarat că va evalua dacă Google are SMS atât în domeniul căutării, cât și în cel al publicității în căutare și dacă ar trebui să impună cerințe de conduită sau să intervină pe piață.
Comisia va examina barierele la intrarea pe piață și inovarea în domeniul căutărilor și dacă Google își folosea poziția dominantă pe piață pentru a oferi un tratament preferențial propriilor servicii.
De asemenea, va fi analizată colectarea și utilizarea de către Google a unor cantități mari de date privind consumatorii, a adăugat aceasta.
Rezultatul investigației, care va dura până la nouă luni, ar putea include obligația Google de a pune datele la dispoziția altor întreprinderi sau de a oferi editorilor mai mult control asupra modului în care datele lor sunt utilizate, inclusiv în serviciile de inteligență artificială ale Google.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.