Autoritatea de reglementare din SUA ia în considerare retragerea dreptului Boeing de a autoinspecta avioanele/ Ușa unui avion 737 Max 9 s-a desprins în zbor acum o săptămână
Autoritățile americane de reglementare în domeniul aviației au declarat vineri că iau în considerare posibilitatea de a lipsi Boeing de dreptul de a efectua unele dintre inspecțiile aeronavelor sale, cele mai recente consecințe după ce o ușă s-a desprins în zbor dintr-un avion Boeing 737 Max în urmă cu o săptămână, scrie Financial Times.
Măsura de a revizui programul de supraveghere, prin care proprii angajați ai Boeing certifică siguranța aeronavelor, a fost provocată de reținerea la sol a unor 737 Max 9 în urma incidentului produs vinerea trecută deasupra statului american Oregon.
Autorizația a intrat anterior sub control atunci când două Boeing 737 Max 8 s-au prăbușit în 2018 și 2019.
Mike Whitaker, administratorul Administrației Federale a Aviației (FAA), a declarat că agenția își „explorează” opțiunile pentru a utiliza o terță parte independentă pentru a supraveghea inspecțiile aeronavelor Boeing și controalele de calitate ale acestora.
„Este timpul să reexaminăm delegarea de autoritate și să evaluăm orice riscuri de siguranță asociate”, a spus el. „Blocarea la sol a modelului 737-9 și multiplele probleme legate de producție identificate în ultimii ani [la Boeing] ne impun să analizăm toate opțiunile pentru a reduce riscurile”.
De asemenea, autoritatea de reglementare a declarat că intenționează să își intensifice imediat supravegherea producției Boeing. FAA a deschis joi o investigație pentru a stabili dacă avioanele construite de Boeing corespund specificațiilor pe care le-a stabilit.
FAA a precizat că va verifica linia de producție a 737 Max 9 și furnizorii săi „pentru a evalua conformitatea Boeing cu procedurile de calitate aprobate”, urmând să efectueze și alte verificări, după caz.
Spirit AeroSystems, care furnizează fuselajul modelului Max, inclusiv secțiunea panoului ușii care s-a desprins de pe avionul operat de Alaska Airlines, a fost în centrul atenției în ultimul an pentru deficiențe de calitate.
Senatoarea Maria Cantwell din Washington a trimis ieri o scrisoare către FAA în care pune la îndoială rolul agenției în inspectarea aeronavelor fabricate de Boeing. Cantwell a declarat că a cerut în urmă cu un an un audit al anumitor domenii legate de producția Boeing, iar autoritatea de reglementare i-a spus că nu este necesar.
„Accidentele și incidentele recente – inclusiv bușonul desprins de la ușa zborului 1282 al companiei Alaska Airlines – pun sub semnul întrebării controlul de calitate al Boeing”, a spus ea. „Pe scurt, se pare că procesele de supraveghere ale FAA nu au fost eficiente pentru a se asigura că Boeing produce avioane care sunt în stare să funcționeze în siguranță”.
FAA a mai spus că își va intensifica monitorizarea oricăror întreruperi pe care le au Max 9-urile în timpul operațiunilor. Cu toate acestea, avioanele nu operează în prezent, decât în afara teritoriului american. Există aproximativ 215 în întreaga lume – Max 9 este o variantă mai puțin populară decât Max 8, care are mai puține locuri – iar FAA a oprit la sol cele 171 de aeronave sâmbătă, în urma incidentului de pe Alaska Airlines 1282.
Autoritatea de reglementare a reiterat vineri ceea ce a spus pe parcursul săptămânii: „Siguranța publicului care zboară, nu viteza, va determina calendarul pentru revenirea în serviciu a Boeing 737-9 Max”.
Joi, Boeing a declarat că va „coopera pe deplin și în mod transparent” cu investigațiile autorităților de reglementare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank