G4Media.ro

Autoritatea irlandeză de reglementare a confidenţialităţii investighează utilizarea de către Ryanair a…

Sursa foto: Unsplash / Fotis Christopoulos

Autoritatea irlandeză de reglementare a confidenţialităţii investighează utilizarea de către Ryanair a recunoaşterii faciale pentru verificarea clienţilor

Comisarul irlandez pentru protecţia datelor (DPC) efectuează o anchetă la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaştere facială pentru a verifica identitatea clienţilor care fac rezervări prin intermediul unor site-uri web terţe încalcă legile de confidenţialitate ale UE, transmite Reuters, citată de News.ro.

Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri de la clienţii Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita verificări suplimentare atunci când au rezervat bilete de călătorie de la site-uri terţe sau de la agenţii de turism online (OTA), spre deosebire de rezervarea directă la Ryanair.

Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta cu privire la un proces despre care spunea că a fost conceput pentru a proteja clienţii de la OTA neafiliate companiei aeriene, care ar putea furniza detalii incorecte de contact şi de plată ale clienţilor.

Ryanair spune pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru aceşti clienţi pentru a respecta cerinţele de siguranţă şi securitate.

Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaştere facială, prezentându-se la aeroport cu cel puţin două ore înainte de plecare sau trimiţând în avans un formular şi o poză a paşaportului sau a cărţii de identitate naţionale, un proces care potrivit Ryanair poate dura şapte zile.

Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea are loc pe site-ul web al Ryanair sau aplicaţia pentru telefonul mobil sau printr-o OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.

Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Compania a declarat în comunicat că procesele sale biometrice şi non-biometrice sunt pe deplin conforme cu întregul regulament al UE privind protecţia datelor (GDPR).

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...