Autoritatea pentru Reformă Feroviară: Liniile CFR aflate în lucru s-ar putea închide / Călătorii vor ajunge la următoarea stație cu autobuzele
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a iniţiat discuţii cu CFR SA şi CFR Călători în vederea identificării problemelor ce pot apărea la închiderile totale de trafic pe liniile aflate în proces de modernizare/reabilitare şi introducerea unor servicii temporare de înlocuire cu autocare/autobuze, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
Potrivit sursei citate, în baza prevederilor contractului de servicii publice, operatorii feroviari au, pentru prima dată în istoria recentă, baza legală să contracteze servicii de transport rutier, cu ajutorul cărora să poată oferi servicii publice de înlocuire, integrate serviciilor feroviare comandate de statul român. Astfel, chiar şi într-o localitate unde se închide temporar traficul feroviar, vor ajunge servicii publice ale căii ferate române.
„Am avut discuţii cu CFR SA şi CFR Călători – în calitate de operator naţional cu experienţă de exploatare a întregii reţele naţionale – pentru a identifica provocările legate de a aplica închideri totale de trafic pe liniile cu proiecte de modernizare/reabilitare şi introducerea unor servicii temporare de înlocuire cu autocare/autobuze. Săptămâna viitoare, în corelare şi cu şedinţele CFR SA şi ARF de organizare a planificării mersului de tren 2023/2024 vor începe şedinţe de lucru, iniţial cu operatorii feroviari şi ulterior şi cu alţi jucători instituţionali (inclusiv autorităţi locale şi autoritatea de transport rutier) pentru corelarea procedurilor de lucru pentru fiecare linie in parte”, a explicat Roşeanu.
Acest demers are ca obiective: reducerea disconfortului călătorilor prin stabilirea unor staţii predictibile de transbordare, semnalizarea adecvată a transbordării şi vânzării biletelor directe CFR+auto, creşterea capacităţii de transport de marfă (care nu poate fi transbordată ca un călător), reducerea timpilor necesari implementării lucrărilor de modernizare, optimizarea resurselor administratorului infrastructurii şi a operatorilor de transport feroviar prin reducerea conflictelor de trafic şi reorganizarea, temporară, a activităţilor de exploatare, reducerea impactului negativ asupra mediului înconjurător prin optimizarea organizărilor de şantier şi a fluxurilor de aprovizionare, creşterea calităţii şi securităţii în muncă prin, de exemplu, optimizarea spaţiilor de odihnă şi recuperare.
Şeful ARF a adăugat că acţiunea se corelează şi cu cea de punere în utilizare publică a noii platforme de vânzare integrată a biletelor feroviare, dezvoltată de ARF şi Informatica Feroviară, filiala strategică de specialitate a CFR SA.
Totodată, echipa ARF responsabilă cu elaborarea, atribuirea şi monitorizarea contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători a avut în ultimele zile întâlniri bilaterale cu operatorii de transport feroviar, aflaţi sub contract de servicii publice cu statul român, prin ARF, pentru a stabili parametri solicitărilor de trase 2023/2024 la CFR SA (administratorul infrastructurii feroviare), în vederea programării mersului de tren ce va începe în decembrie 2023, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a autorităţii.
În prima decadă a lunii iunie, fiecare operator, în conformitate cu prevederile Legii 202/2016, îşi va depune solicitările pentru a i se putea identifica disponibilităţile de capacitate şi programarea trenurilor.
Astfel, în luna septembrie, ARF va comunica publicului şi autorităţilor publice locale mersul de tren final pentru a fi cunoscute din timp relaţiile de transport feroviar.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank