Autoritatea pentru Supravegherea Animalelor susține că Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6 era obligat să aibă propriul serviciu de hingheri la primăria de sector
Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor (ASPA), instituție acuzată miercuri de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, că nu și-a respectat obligațiile în cazul femeii ucise de câini în București, arată într-un comunicat de presă că primarul Sectorului 6 era obligat să aibă propriul serviciu de hingheri la primăria de sector.
ASPA, instituție aflată în subordinea primarului general Nicușor Dan, invocă prevederile hotărârii de guvern 1059 din 2013, care aprobă normele metodologice pentru OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân.
Hotărârea de guvern prevede că serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân (serviciile de ecarisaj – n.red.) își desfășoară activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân pe raza unităților administrativ-teritoriale, respectiv a subdiviziunilor acestora. Or, primarul de sector Ciprian Ciucu declarase într-o conferință de presă că legislația nu îi permite înființarea de servicii de ecarisaj pentru că sectorul nu este o unitate administrativ-teritorială, ci o subdiviziune.
Pe de altă parte, ordonanța de urgență 155/2001 se referă strict la înființarea de servicii de ecarisaj la nivelul unităților administrativ-teritoriale, fără să amintească subdiviziunile acestora:
Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului București au obligația de a înființa, în funcție de necesități, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, servicii specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân. Serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân înființate la nivelul unităților administrativ-teritoriale vor gestiona baza de date organizată la nivelul acestora.
Comunicatul integral ASPA:
La data de 14.01.2023, ASPA a avut o acțiune de capturare în zona Lacul Morii – str. Drumul la Roșu, la care a solicitat participarea unui echipaj de la Poliția Locală Sector 6.
În urma acțiunii, au fost identificați 4 câini care au intrat pe o proprietate privată în prezența echipajelor ASPA și al Poliției Locale Sector 6.
La finalul acțiunii, echipajul ASPA a întocmit un Raport de activitate în care a consemnat că nu au putut fi capturați câinii deoarece s-au retras pe o proprietate privată, au menționat și numele posibilului proprietar al terenului. Raportul a fost semnat și de polițistul local de la sectorul 6, prezent la acțiune.
Până în prezent nu am primit de la Poliția Locală Sector 6 un răspuns cu privire la permisiunea de a acționa pe proprietatea privată respectivă.
Raportul mai jos în postare.
OBLIGATIVITATEA LEGALĂ A PRIMĂRIILOR DE SECTOR DE A-ȘI ÎNFIINȚA PROPRIILE SERVICII DE GESTIONARE CÂINI FĂRĂ STĂPÂN, PRECUM ESTE ASPA:
Conform HG 1059/2013 privind normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân,
ART. 3 ALIN. (1) ȘI (2)
(1) Serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân, înființate potrivit art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență (OUG 155/2001), desfășoară activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân pe raza unităților administrativ-teritoriale, respectiv a SUBDIVIZIUNILOR ACESTORA, la nivelul cărora au fost înființate, și, în funcție de posibilități, pot încheia protocoale de colaborare cu unitățile administrativ-teritoriale cu care se învecinează, precum și cu orice altă unitate administrativ-teritorială de pe raza județului.
(2) Serviciile prevăzute la alin. (1) sunt denumite în mod obligatoriu prin sintagma „Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân”, urmată de denumirea unității administrativ-teritoriale, respectiv a SUBDIVIZIUNII ACESTEIA, la nivelul căreia au fost înființate.
ART. 2 LIT. M)
Serviciu specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân – serviciu de utilitate publică, înființat la nivelul unităților administrativ-teritoriale, RESPECTIV AL SUBDIVIZIUNILOR ACESTORA, în condițiile legii, de consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului București, în scopul gestionării câinilor fără stăpân de pe raza unității administrativ-teritoriale respective;
În concluzie, OUG 155/2001 NU SE REFERĂ DOAR LA UAT-URI, CI ȘI LA SUBDIVIZIUNILE (SECTOARELE) UAT-urilor, așa cum rezultă clar din articolele de mai sus menționate din normele de aplicare ale OUG 155/2001, aprobate prin HG 1059/2013.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
15 comentarii