G4Media.ro

Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară va achiziţiona încă 17 trenuri electrice de…

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară va achiziţiona încă 17 trenuri electrice de la Alstom, contract de 220 milioane euro, în afara celor 20 de trenuri cumpărate în martie

Grupul francez Alstom şi Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat vineri un act adiţional pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream şi a serviciilor de întreţinere asociate timp de 15 ani. Contractul are o valoare totală de 220 milioane euro. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unităţi, comandate în martie 2022, relatează news.ro

”Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă şi Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat un act adiţional la contractul iniţial pentru livrarea unor trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream suplimentare şi a serviciilor de întreţinere asociate timp de 15 ani. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unităţi, comandate în martie 2022, creând astfel prima flotă feroviară de călători furnizată de Alstom în România”, anunţă Alstom.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune. Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.

Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Actul Adiţional prevede suplimentarea contractului încheiat de ARF cu Alstom Ferroviaria SpA, la data de 25 martie 2022, cu încă 17 rame electrice de lung parcurs şi asigurarea  perioadei de mentenanţă pentru acestea pe o perioadă de 15 de ani de la livrarea fiecărei rame electrice, la care se adaugă serviciile de instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi utilizarea aplicaţiilor software, care sunt asigurate de către furnizor.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 şi furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi din bugetul de stat.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.

„Aceste 37 de trenuri electrice inter-regionale moderne vor contribui în mod semnificativ la tranziţia ţării către o mobilitate sustenabilă – în conformitate cu ambiţia Alstom de a deschide calea către o mobilitate mai ecologică şi mai inteligentă la nivel mondial. Sunt încântat că România se alătură numeroaselor ţări europene care beneficiază de tehnologiile feroviare regionale marca Alstom”, a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom România, Bulgaria şi Moldova.

Dezvoltate pentru piaţa europeană, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 şi respectă atât standardele europene (EN), cât şi Specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcţioneze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie.

Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.

Fiecare tren va avea şase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri şi podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toţi pasagerii. Vor fi două uşi de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc şi o uşă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră şi un sistem de afişare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.

Trenurile Coradia Stream vor fi echipate şi cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată şi pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate conform cerinţelor Autorităţii Contractante în faza de proiectare, relatează news.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Viteza maxima 160 km/ ora. Constanta Bucuresti, cel mI rapid, 2.05 ore. Cu batranele locomotive electroputere. Marele si noul tren va duce ca cea mai rapida CT-B sa fie 2.30 ore, probabil ne vom intoarve la 4 ore cu rapidul si 6 cu personalul. Ievolutie!

  2. Felicitări. Poate vor avea mila dragii noștri românași și nu le vor distruge de la primele curse.

  3. An de an guvernul voteaza amanarea unei decizii europene. Stiti care? E cea in care poti cere bani direct de la CFR, daca a avut trenul tau intarzieri.

    Sigur, niste trenuri pe hidrogen nu strica. Din banii taiati de la infrastructura CFR se poate si fura si investi (fara cap) si simula o conducere neticaloasa.