Autorităţile care deservesc punctul de trecere a frontierei din oraşul Isaccea trebuie să suplimenteze numărul angajaţilor, a transmis eurodeputatul Marian-Jean Marinescu
Șeful delegaţiei parlamentarilor europeni care vizitează zilele acestea România, Marian-Jean Marinescu, transmite că autorităţile care deservesc punctul de trecere a frontierei din oraşul Isaccea trebuie să suplimenteze numărul angajaţilor, iar investiţiile în infrastructura portuară trebuie judecate echilibrat.
Politicianul român, alături de colegi din PE, a vizitat marţi Vama Isaccea şi s-a întâlnit cu autorităţi tulcene. El a apreciat că autorităţile care au reprezentanţi în port trebuie să muncească şi noaptea.
„Cred că la Isaccea ar trebui să fie o suplimentare de personal, pentru că de la 8.00 seara la 8.00 dimineaţa nu se mai pot face controale. Se lucrează doar ziua, iar bacul funcţionează şi noaptea”, a declarat parlamentarul european, conform Agerpres.
Referindu-se la situaţia din bara Sulina, acolo unde zeci de nave aşteaptă zile la rând în Marea Neagră să intre pe canalul Sulina şi să ajungă în porturile dunărene din Ismail, Reni, Giurgiuleşti şi Galaţi, Marian-Jean Marinescu a atras atenţia asupra necesităţii evaluării echilibrate a investiţiilor care trebuie realizate în porturi.
„Cred eu că noi acasă trebuie să vedem cum putem distribui banii din Fondul de Dezvoltare Regională, Fondul de Coeziune, astfel încât să acoperim şi acest necesar cât se poate, pentru că, e adevărat, nu cred că se va termina mâine această criză, dar noi sperăm să nu fie nici foarte, foarte lungă şi să investeşti în ceva care poate într-un an sau doi poate că nu va mai fi utilizat este un semn de întrebare. Adică, trebuie să judeci echilibrat această situaţie”, a apreciat parlamentarul european.
La finele întâlnirii cu autorităţile tulcene, senatorul PNL Toma Petcu a menţionat că războiul din Ucraina poate fi transformat într-o oportunitate prin dezvoltarea unor noi relaţii economice şi s-a arătat rezervat în ceea ce priveşte posibilitatea diminuării taxelor percepute de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) din Galaţi pentru pilotajul navelor care intră pe canalul Sulina.
„Am înţeles că sunt discuţii ca taxele AFDJ să fie diminuate. Din ce motiv, nu înţeleg. Ele sunt bine argumentate în buget, dar dacă tot s-ar dori acest lucru, mai bine să ne gândim că totuşi canalul Sulina este parte a Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, iar aceste sume, dacă tot cresc datorită numărului mare de nave care tranzitează în această perioadă canalul, şi se vede clar acest lucru, să putem dirija aceste sume pentru amenajarea canalelor din Delta Dunării, acele canale care nu sunt prevăzute în proiectele de decolmatare ale Rezervaţiei”, a afirmat preşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, senatorul Toma Petcu.
De asemenea, preşedintele Comisiei de antreprenoriat şi turism din Senat, Eugen Ţapu Nazare, a susţinut necesitatea analizării posibilităţii ca şi sectorul privat să fie obligat să dea angajaţilor vouchere de vacanţă, pentru a sprijini turismul intern, în contextul în care este posibil ca acest domeniu să fie afectat de războiul din Ucraina.
„Doresc să formez un grup de lucru cu comisiile din Parlamentul României şi ministerele de linie, Antreprenoriatului şi Turismului, Economiei, Transporturi şi Ministerul de Finanţe. Nutresc speranţa că în bugetul din 2023 vom avea prinse aceste vouchere de vacanţă. Ar fi o stimulare foarte mare a turismului intern”, a mai spus senatorul Eugen Ţapu Nazare.
Sursa foto: Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu