G4Media.ro

Autorităţile italiene spun că totul este pregătit pentru ca Lufthansa să preia…

Wikipedia, Konstantin von Wedelstaedt

Autorităţile italiene spun că totul este pregătit pentru ca Lufthansa să preia ITA Airways. Este așteptată aprobarea Comisiei Europene

Compania aeriană germană Lufthansa are undă verde pentru a prelua compania aeriană italiană ITA Airways, după ce documentele necesare pentru această preluare au fost trimise, la timp, către Autoritatea europeană pentru concurenţă, a anunţat Ministerul italian al Economiei, transmite AFP, preluată de Agerpres.

„Aşteptăm cu încredere aprobarea finală din partea Comisiei Europene pentru a proceda la finalizarea tranzacţiei”, a informat Ministerul italian al Economiei într-un comunicat de presă.

În 2023, statul italian şi Lufthansa au semnat un acord referitor la intrarea grupului german în capitalul ITA Airways, după mai mulţi ani de căutări, fără succes, ale unui cumpărător pentru vechea Alitalia. Potrivit termenilor acestui acord, într-o primă fază, Lufthansa urmează să preia o participaţie minoritară de 41% la ITA Airways pentru 325 milioane de euro, cu opţiunea ca în timp să îşi majoreze participaţia până la 100%, în cadrul unei tranzacţii cu o valoare de peste 800 milioane de euro.

Potrivit presei italiene, Lufthansa a cerut, însă fără succes, o reducere cu 10 milioane de euro a preţului pe care trebuie să îl plătească pentru restul de 49% din acţiunile ITA Airways. Profitând de o clauză prevăzută în contractul de fuziune, Lufthansa a invocat o diminuare a valorii ITA Airways aşteptată în ultimul trimestru din 2024 pentru a-şi justifica această revizuire a preţului plătit.

„Italia nu îşi va vinde ieftin compania aeriană”, a subliniat o sursă din cadrul Guvernului de la Roma.

Pe fondul impasului cu privire la preţul de vânzare a ITA Airways, ministrul italian al Economiei, Giancarlo Giorgetti, a refuzat săptămâna trecută să semneze un pachet de concesii cerute de Comisia Europeană. Bruxelles-ul a solicitat vânzarea unor sloturi aeroportuare către alte companii aeriene pentru protejarea concurenţei. Data limită până la care aceste documente trebuiau trimise către Bruxelles a fost fixată iniţial pentru 4 noiembrie, pentru ca ulterior să fie prelungită până pe 11 noiembrie.

Acordul final referitor la preluarea ITA Airways vine după două tentative nereuşite ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Ar fi bine sa preia si TAROM. Scapam de o cheltuiala inutila si de sinecuri plus ca mai vine un banut pentru acoperirea deficitului pe care unii cred ca il vor acoperi din cresterea taxelor.

    • Nicio companie normala la cap nu ar prelua TAROM. Probabil ca la un moment dat va dispărea. Czech Airlines a efectuat ultimul zbor acum in octombrie după mai bine de 100 de ani de la înființare si Malev-ul de la unguri e de mult defunct.