Autorităţile italiene vor un acord cu supermarketurile pentru a controla preţurile produselor esenţiale / Sunt vizate produse de îngrijire personală şi produse destinate copiilor / Vor avea un sticker cu tricolorul italian şi mesajul „trimestrul anti-inflaţie
Guvernul italian încearcă să intermedieze un acord între supermarketuri şi producători, pentru a controla preţurile produselor esenţiale, iar această măsură să poată fi implementată în ultimele trei luni ale acestui an, potrivit unui document guvernamental consultat de Reuters și transmis de Agerpres.
Ministrul Industriei, Adolfo Urso, este cel care negociază un acord cu jucătorii de pe piaţă „pentru a oferi o gamă de produse de zi cu zi alimentare şi non alimentare la preţuri plafonate” începând din octombrie şi până în decembrie, se precizează în varianta de lucru a memorandumului de înţelegere consultat de Reuters.
Conform acestei scheme, care va beneficia de sprijinul Guvernului, lanţurile de supermarketuri vor stabili un coş de produse alimentare şi non-alimentare esenţiale cărora li se vor aplica preţuri reduse. Potrivit documentului, printre produsele de bază se vor număra produse de îngrijire personală şi produse destinate copiilor, dar nu şi alcoolul. Distribuitorii unor astfel de produse ar trebui să comunice guvernului până la data de 15 septembrie intenţia de a se alătura iniţiativei
Aceste discuţii vin după nemulţumirile publice faţă de nivelul ridicat al inflaţiei care dă bătăi de cap premierului naţionalist Giorgia Meloni.
Autorităţile de la Roma nu sunt singurele care au probleme cu inflaţia, guvernele din majoritatea ţărilor europene având în vedere, sau au adoptat deja, măsuri destinate contracarării inflaţiei.
Conform planurilor avute în vedere de autorităţile italiene, magazinele care vor să fie parte a campaniei vor afişa în vitrină un sticker cu tricolorul italian şi mesajul „trimestrul anti-inflaţie”, o referire la ultimele trei luni ale anului. Guvernul italian intenţionează să sprijine iniţiativa cu fonduri de la stat pentru o campanie naţională de publicitate.
La începutul acestei luni, autorităţile de la Roma au anunţat un plan care vizează distribuirea, către 1,3 milioane de familii defavorizate, a unor carduri de debit cu o valoare de 382,50 de euro şi destinate achiziţiei de alimente, măsură care a generat critici pentru că limitează tipul de gospodării care pot beneficia de acest card, precum şi tipurile de alimente care pot fi cumpărate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank