G4Media.ro

Autostrada Comarnic – Brașov: Guvernul Orban vrea să facă PPP doar dacă…

Autostrada Comarnic – Brașov: Guvernul Orban vrea să facă PPP doar dacă Banca Mondială, BEI și BERD vor finanța proiectul

Autostrada Comarnic – Brașov, proiect pe care guvernul Dăncilă vrea să îl facă în parteneriat public – privat (PPP) cu o companie chineză, va fi realizat doar dacă marile instituții financiare, Banca Mondială, BERD și BEI, vor accepta să îl finanțeze, arată programul de guvernare făcut public joi de Ludovic Orban.

În plus, programul de guvernare arată că proiectul va fi realizat prin PPP doar dacă va exista ”sprijinul Comisiei Europene”, absent în acest moment.

”Autostrada Comarnic-Brasov in lungime de 58,0 km si costuri 997,75 mil. de euro (preturi 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot in PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar daca vom obtine sprijinul Comisiei Europene si daca IFI (Institutiile Financiare Internationale), Banca Mondiala,  BEI si BERD vor fi de acord sa participe la finantarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu si solutii tehnice moderne si prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, arată programul de guvernare.

În acest moment, guvernul demis Dăncilă poartă negocieri pe ultima sută de metri cu un consorțiu chinez pentru a-i acorda proiectul autostrăzii, dar fără a avea sprijinul financiar al marilor instituții financiare internaționale.

Guvernul Tudose a vrut să facă proiectul printr-un parteneriat cu Banca Mondială, dar guvernul Dăncilă a refuzat soluția și a provocat o nouă amânare.

Foto: Autostrada Comarnic – Brașov (sursa: Pro Infrastructura)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Foarte corecta atitudinea guvernului Orban.

  2. Ar fi ceva să vedem începerea autostrăzii, desfiintarea SS și abrogarea modificărilor pesediste la legile justiției în timpul guvernării Orban. Cu toate că trecutul lui Orban și pnl este unul întunecat și presărat din belșug cu acte de corupție și traseism în funcție de interese, sunt șanse să-și spele păcatele dacă fac ceva și pentru țară. Dar pt asta tre să dea afară toți corupții(și știu și ei că și noi știm care sunt aceia) nu sa-i pună în funcții de miniștri.

  3. Acum incepe el cu PPP. Ce draq, o luam de la capat. Nu domne, nici un PPP. Nu stie/ nu vrea/ nu poate sa faca autostrazi pe bani europeni, sa faca bine si sa ne lase in pace. Ce.i prostia asta cu PPP? Cu atat mai mult la arterele vitale ale Romaniei, cum sunt autostrazile. Una este un Pndl local pentru stiu eu, gaz si pe strada primarului (coruptie si abuz in serviciu) si una este sa faci AUTOSTRAZILE ROMANIE, cele pe vor fii oglinda Romaniei zeci de ani de aici inainte printr.un dubios PPP care va fii suportat financiar integral de noi. Toate astea intr.o perioada istorica cand ne subventioneaza UE. Jalnic Orban!

  4. … Ca romanii arhifurati nu mai au de unde …

  5. Aprobarea si finantarea Pitesti – Sibiu a fost, este si va fi alegerea normala si fireasca, in relatie corecta cu logica elementara.
    Din pacate, inclusiv (re)f/vomistii „dreptaci” au ales sa „faca-investitii” in „proiecte-durabile” din gamma partiilor de ski la mama draqu, telegondolelor in „chiatra-neamtz”, asfalt-in-rezervatii-naturale…
    Argumentul folosit: stai sa vezi ce aglomeratia draqu este in sinaia,busteni, azuga, predeal…
    Jmekeria/diferenta este ca pitesti-sibiu ofera potential de dezvoltare economica in timp ce comarnic-brasov tine de „disctractie”… iar rumuncii au vrut mereu veselie… cu doar na_poftim, munca ie pt tractuare.