G4Media.ro

Autostrada Sibiu-Cluj, fără întrerupere: Se inaugurează cei 24 de km între Alba…

Autostrada Sibiu-Cluj, fără întrerupere: Se inaugurează cei 24 de km între Alba Iulia și Aiud/ Circulaţia se deschide marţi, cu restricţii pe 1, 5 km / De ce a întârziat lucrarea cinci ani față de termenul contractual

Circulaţia între Alba Iulia și Aiud (lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda) se deschide marţi pe o distanță de 24 de km, dar cu restricţii pe o distanţă de 1,5 kilometri, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor. Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.

”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.

Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.

A fost decisă deschiderea circulaţiei anul acesta, dar cu restricţiile impuse de situaţia din teren, precizează reprezentanţii ministerului, adăugând că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.
”Deşi se află în întârziere, antreprenorul şi-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022”, mai afirmă Ministerul Transporturilor.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă, subliniază Ministerul Transporturilor.

”În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani”, relatează reprezentanţii ministerului.

Aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

”Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, sublinază MT.

  • ”Mă bucur că un proiect major de infrastructură, Lotul 2 din Autostrada Sebeş-Turda, este dat în trafic după un an 2020 în care s-au făcut paşi importanţi în implementarea lui. Am eliminat toate blocajele din calea acestui proiect şi i-am impregnat un ritm susţinut de realizare. Dezvoltarea infrastructurii de transport rămâne un obiectiv asumat al Guvernului Nicolae Ciucă şi reprezintă coloana vertebrală pe care se va ridica România. Vom uni prin infrastructură toate regiunile istorice”, a scris, luni seară, pe Facebook, Lucian Bode.

De ce a întârziat cinci ani

Este un contract semnat în 2014 sau 2015. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat la Europa FM că ”a fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt”.

De ce ajunge să dureze 7 ani în loc de 2?

”Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.

Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”, a spus Cătălin Drulă la Europa FM.

Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

40 comentarii

  1. La pușcărie!

    • Norocul nostru că a trecut Drulă câteva luni pe la ministerul transporturilor că altfel nu inaugurau ăștia nimic. Haide mergeți fuguța si taiati panglicile lui Drulă.

    • @Eroare: Exact, a trecut droola cu bagheta magica. Salagadoola mechicka DROOLA Bibbidi-bobbidi-boo! Si a transformat bostaneii seci in admiratori ai aburelilor useriste!

    • Mai trebuie finalizate și modernizarea căilor ferate între Sighișoara și Simeria, între Teius și frontiera cu Ungaria prin Cluj și prin Arad.
      Uniunea Europeană oferă mulți bani pentru infrastructură.

    • Goe, bun nume ti-ai ales, spune totul despre imbeci.litatea ta. Ma.ta stie ce hanhi.capat mintal a fatat?!

    • Felicitări Ministrului DRULA! A făcut in 8 luni ce n-au fost în sare handicapații din PSD și PNL in 5 ani!

    • 12.19_12.23_12.45
      Te intreaba omologul tau, Ben Hodges, daca ai autostrazi, poduri, tuneluri, ciuca !!
      Tu ce-i spui, ciuca,(ca) ai taiat aproape un miliard de la autostrazi ?
      C1-Ai pornit parada cu stangul, ciuca !
      C2 -Ai mintit, ciuca!
      C3 -Ai spus „nu in politica”, ciuca !
      C4 -Rusine, ciuca !
      C5 -Minti din nou, ciuca !
      C6 -Ai taiat aproape un miliard de la autostrazi, ciuca !
      C7- De ce blocati autostrazile din nou, ciuca/iohannisule ?
      C8 -Ce faceti cu banii daca ati blocat autostrazile din nou,ciuca/iohannisule ?
      Asta este o intrebare -De ce nu ai facut coalitie cu partidul care vrea
      *transparenta in gestionarea banului public si
      *reforme in justitie si
      *desfintarea SIIJ, iohannisule?
      Si asta – De ce pui stop reformelor de fiecare data cand tara a merge pe un drum bun, iohannisule ?
      Si asta – De ce trebuie blocate musai si de graba caile de acces dinspre UE, ciuca /iohannisule ?
      Si asta – De ce pui stop reformelor de fiecare data cand tara a mers pe un drum bun, ciuca/iohannisule ?
      „Draga noastra” securitate, ce urmeaza sa faca iohannis?
      „Draga noastra” securitate, iohannis urmeaza sa ne scoata din UE si NATO?
      „Draga noastra” securitate, sa ne predea lui putin?
      „Draga noastra” securitate, sau poate Ungariei?
      „Draga noastra” securitate, sau sa acorde auton.omie T.i.nutului S.e.cuiesc in schimbul confortului tau,
      asta vrei iohannisule ?
      C9 – Avem dreptul sa ne asteptam la orice de la tine pentru ca esti un mincinos santajabil, iohannisule!
      Esti o rusine nationala, ciuca/iohannisule!

  2. USR e de vina…….

    • @MAO TZE DUN vorba lu ala cu urechi ascutite din Razboiul Stelelor: ganduri rele printre urechi iti trec.
      Povestea usere cu reformele nu tine. La primul hop, usere sau plus cum so fi numit acum, a renuntat si si-a arata adevarata fata interesul de partid. fesenistii de rit nou numiti acum usere stiau ca fara ei PNL trebui obligatoriu sa faca alianta cu PESEDE sau sa fie sustinut de PESEDE o situatie numai buna de a face propaganda si a aduna voturi din „opozitie”. MAO poate nu crezi povestea cu cine sapa groapa altuia, dar acum treaba e GROASA RAU DE TOT . SALVATORII de tip FSN a se intelege useristii si-au facut planul in vreme de mari nevoi pentru tara ( au murit si mor oameni). Tine minte sa nu uiti pentru ca oameni ca mine nu vor uita in veci cum i-au murit prietenii in timp ce useristii aplaudau „iesirea” de la guvernare. Barna va avea soarta lui Iliescu..nu-l uita lumea oriunde s-ar ascunde.

  3. Articole cu dedicatie ? Pai unde este declaratia partii adverse ? Sau este un interviu cu Drula pentru Drula si pentru cel care AVOTAT ALATURI DE PESEDE SI AUR DARAMAREA UNUI GUVERN DE DREATA ? USERE nu poate pacali lumea . Stim ca tot ceea ce face e doar pentru 2024 . Dar o sa aiba o mare surpriza exact la si la voturile din diaspora din 2020.
    Nu este primul lot si nici ultimul dintr-o tara fie si Romania care are intarzieri . Noi nu suntem germani iar Romania nu este Germania !

    • vezi ca tre’ sa-ti iei medicamentele sau sa-ti faca update la script

    • USR, o sa aiba o mare surpriza in 2024 ,e foarte probabil sa treaca de 25%. Na ,c-am stricat surpriza,d-le moromete…

    • @mamaie, @Eu sunt , e grava treaba chiar grava din pacate in afara textelor sablon ( medicatie, hoti, mafioti, interlopi, etc) nu prea mai aveti inspiratie . Nu cred ca e de la partea dintre urechi.
      MEMO: USERE A VOTAT ALATURI DE PESEDE SI AUR daramarea unui guvern de dreapta .
      Acum sa distrugi un vis al oamenilor si apoi tot TU (USERE=FESENE = „TOT SALVARE”) sa strigi: BAI UITE CE AU FACUT ASTIA !!! E mai jos decat copilaresc . Romania are nevoie DE UN ALT PARTID PENTRU REFORMA !!!

    • cereti sefilor schimbarea punctajelor ca va faceti constant de ras cu imbe.ci.litatile debitate..
      PSD -partenerul actual al PNL- a initiat si VOTAT motiunea de cenzura impotriva guvernului PNL UDMR, motiune pe care a votat-o si USR care NU MAI FACEA PARTE DIN COALITIE
      Nu le-a convenit peneleprelor Drula ca era „caine” si nu se puteau intelege cu el sa-si puna mafiotii pe functii la fel ca la Apele Romane, PSD e bun ca e mafiot de-al lor, frate de cruce, Mafiotii se ajuta intre ei… de aia au pus-o imediat peneleprele pe femeia interlopilor ca sefa la Comisia Juridica…

    • @Moromete
      Sa vorbesti de sabloane si sa bagi placa cu alianta PSD+USR+AUR, cand tocmai PNL a facut guvern cu PSD-ul.
      Cred ca nu realizati cata scarba provocati in randul electoratului antiPSD. Ati demonstrat in ultimele luni ca sunteti chiar mai josnici decat PSD-ul.
      Sa nu uitam ca omul plantat de Citu la CNAIR a vrut sa rezilieze contractul pe acest lot fiindca nu erau gata lucrarile la 15 noiembrie.
      Macar Grindeanu a dat drumul la cei 24 de km pentru a isi asuma niste merite pe care nu le are. Dar beneficiaza si oamenii din zona. PNL-ul era dispus sa rezilieze contractul doar pentru a il scoate vinovat pe Drula.
      Mereu gasiti alti vinovati pentru propria incompetenta si scuze penibile ca asa e in Romania, toate loturile au intarzieri. Pentru voi e absolut normala o intarziere de 7 ani. Astea sunt marile valori liberale, asta e normalitatea promovata de PNL.
      Imi place cum ati ajuns sa va zvarcoliti. In sfarsit au aparut unii care scot in evidenta pesedismul patologic de care suferiti.

    • Lasa-ne moromete ! Daca nu esti postac mai scrie si tu chestii normale sau nu se poate ? Atat frustrare , ura sa tii in tine nu-ti este sanatos ! Pe bune !

      Lasa usr ul , ramai focusat pe cei ce-i sustii si vezi sa se achite de promisiuni ! Usr nu si-a dezamagit pana acum 70-80% din electorat , electorat ce isi doreste corectitudine, predictivilitate , nu pomeni , vrea drumuri ! Romania ar putea urma calea DE, AT , FR .. dar trebuie sa mai si gandim ! Noul sperie ..

    • Aveti pretentii prea mari de la niste bieti postaci, membri prin PNL sau vreo secretara care baga copy paste cu ce-i trimite sefu. Sa nu uitam cum a fost ales Citu presedinte la PNL, sa nu uitam ca pana si Bolojan si Motreanu au boicotat sedinta PNL in care a fost aprobata lista noilor ministri. Asta echivaleaza cu o abtinere. Gurile rele spun ca erau necesare doua voturi pentru ca lista ministrilor sa nu treaca, ceea ce ar fi insemnat probleme in instalarea guvernului fesenist.
      Ce pretentii sa ai de la Gorghiu, Roman, Rares Bogdan sau Flutur. Asta e nivelul lor.

    • Deci sa nu ne facem ca nu stim de ce a ajuns PESEDE LA GUVERNARE : Guvernul de DREAPTA A FOST DAT JOS DE COALITIA : AUR-USERE-PESEDE. Lasati postaci usere vraja marii CA NU TINE !!!
      Promisiune usere la vedere era UNA iar in REALITATE ERA CA SE PREGATESC PENTRU 2024 Asa ca DINAMO PENTRU LIGA CAMPIONILOR !!
      PNL fost si ramane SINGURUL PARTID DE DREAPTA ! A fost si este in tara o situatie incredibil de grea DAR USERE ARE INTERESE PROPRII si asta NU POATE FI STERS DE NICAIERI !!!
      MEMO MOSTEANU: impreuna cu AUR avem un numar de voturi … ( inainte de motiune ) .
      Pentru trolii USERE: nu trebuie sa recunoasteti vina USERE stiu ca va cer imposibilul . Lasati ca am eu grija de asta !!! Vorba lui Drula : Florine s-a terminat !

    • Inca putin si moromete face atac cerebral

    • @prrostaccii de mai sus care l-au contrat pe Mromete:
      Cu tot agramatismul lui, Moromete are dreptate. Useck.uricii au votat alaturi de psd si aur ca sa isi dea jos propriul guvern. Cititi motiunea pesedeului, au votat impotriva performantei propriilor lor ministri, droola included.
      Mai mult decat atat, usr a votat pentru a doua oara alaturi de aur impotriva guvernului Ciuca. Se infiripeaza o idila intre bubosul consumator de bivolarina galbena si „revolutionarul” cu fruntea ingusta si gingii vinete, cel tavalit de jandarmi.
      Hai minionilor non-binari, spuneti CU ARGUMENTE ca nu-i asa!

    • Cand te doare capul si nu ai decat cerebel…asta e reactia!😨

  4. Aktor nu er mai trebui sa pupe contracte in Romania, dar e firma de casa a PSD si Grindeanu va mai aranja ceva contracte pentru ei.
    Aktor stie unde, cand si cat sa cotizeze! In 2024 vin alegerile si PSD are nevoie de bani… multi…!

  5. Mergeti la culcare bāi, tigrii europei 😂😂😂😂

  6. ideea nu a fost a lui ponta ci a lui florin roman + teodor atanasiu

  7. Mi-a trecut constipatia dupa ce am aflat ce a spus droola! Contributia acestui nimic la proiectul respectiv a fost sa „monitorizeze” pe fb. I-a durut pe constructori drept in sfinctere de monitorizarea lui droola. Ar fi putut sa miste sa se dea in exploatare pana la Teius. Cele doua bretele spre / de la Deva la nodul Sebes au stat vreo doua luni aproape gata, timp in care droola era ocupat sa isi puna peste tot in posturi prietenii lui de pahar. Si sa ne explice cum e cu concursurile si cu transparenta. Sublime si concursurile si transparenta lui droola, dar de cate concursuri ati auzit voi?

    • Alo domnul Goe = postac, dacă nu era Drula fondatorul Asociației Pro Infrastructura care sa monitorizeze implementarea proiectelor de autostrăzi in România și in felul asta sa pună presiune pe autorități sa finalizeze proiectele începute sau sa dea drumul la cele discutate și ținute prin rafturile CNAIR, nu mai aveam nici acum cioturile astea care se inaugurează acum. Dar tu bate moneda pe faptul ca ca o minciuna repetata de multe ori poate devine adevăr … vorbești de transparentă dar asta este singurul ministru ce s-a împotrivit denumirilor pe pile la ARVSOM, lucru demonstrat de stenogramele procurorilor unde era înregistrat fără sa știe.

    • @Mo55u: Cainii latra, caravana trece. I-a durut in pix pe „autoritatzi” ca niste pootzoi au behait pe net. Autoritatile au inceput sa se miste atunci cand ai inceput sa se formeze coloane masive de masini pe DN1 in diferite locuri intre Sebes si Teius.
      Chestia cu minciuna repetata i se aplica exact lui droola al tau. Mincinula se impauneaza cu lucruri facute de altii. Ne vorbeste de profesionalism cand el nu are nicio profesie. Ar fi putut sa fie IT-ist, dar nu i-a placut munca.
      Apropo de numiri pe pile, toata liota aia de secretari de stat si consilieri numiti de droola la MT desi nu aveau niciun fel de prgatire in domeniu si nicio experienta (ong-urile de dat din gura nu se pun) cum au fost numiti? Te-ai cruci sa le vezi CV-urile!

  8. Mai Goe, asta este semn ca pana si stomacul tau fin a inceput sa aiba probleme in digerarea minciunilor si manipularilor pesediste. Ti-as recomanda o cura de dezintoxicare. Ce-i prea mult dauneaza, nici simpatizantii PSD nu mai digera chiar orice.
    Ai grija sa nu o dai in toxinfectie alimentara, tratamentul este exclusivist undeva prin celulele exclusiviste din Rahova. Asta s-a intamplat dupa fiecare guvernare PSD.

    • @Tovarasul de mai sus:
      Dupa mintea voastra ingusta de neo-marxisti. cine nu e cu voi este pesedist. Scoate limba sa imi faci o coprocultura, si dupa asta mergi si ia o placuta de la colonul vertebral grindeanu. Ai sa constati ca nu-i tot aia!
      Va place sa contrati, dar la argumente stati tare rau. Incercati voi sa dati cu krema maro, dar va ramane voua incotzopenita intre dinti!

    • Pesedist, aurist sau penelist, oricum nu prea mai exista diferenta. Eu va recunosc dupa pomelnicul de injuraturi pe care il insirati. Cam asta va e nivelul.
      Ia de aici niste cifre, sa-ti stea putin in gat. Lotul 2 Sebes Turda era la 78% cand a preluat Drula mandatul. Cu lucrari incepute in octombrie 2014. La un calcul simplu rezulta 78:6 ani=13% progres pe an pana in 2021. Acum ii gata. Si pe acest contract facut cu picioarele, tot s-a miscat de doua ori mai bine decat panaramele pe care incerci sa le promovezi pe aici.
      Vezi ca neomarxistii astia nenorociti se documenteaza, nu’s asa usor de pacalit precum aia din bula voastra, care se uita toata ziua in gura lui Ciutacu si a lui Gadea si inca au senzatia ca Dragnea este un condamnat politic.
      Problema mea cu voi este alta. Ca sunteti platiti din bani publici doar sa-i injurati pe astia, intr-o incercare de a distrage atentia de la incompetenta si coruptia din PSD.

  9. Mai nou, alt userist, care nu e prea laudat, a lansat un studiu în ceea ce priveşte calitatea vieții, care costă circa 27.000 de euro. De asemenea, Fritz a achitat nu mai puţin de 23.000 de euro pe un catalog de amenajări urbane, desi timisorenii au mari deficiente la apa calda si caldura. Numai cu Drula nu se face primavara, ca de ha barnisti e plin usereul.

    • @seb: si la droola care ar fi diferenta?
      Calea ferata e praf, ai vazut tu vreun document realizat de droola cu calea de urmat? L-a pus pe vizante ala care a fost vai de capul lui. Auzi ca de ce il intrebam pe el de copiii aceia lasati noaptea in camp. Pai pe cine sa intrebam, pe tatamare?
      Masterplanul cu drumuri de mare viteza de pe vremea pontanacului e o mizerie, l-ai auzit tu pe droola spunand ceva despre asta?
      Planul acela cu transport in comun pe trenuri prin Bucuresti facut de marele expert New-Yorkez Horodniceanu este de un irealism complet. Ai auzit vreun comentariu de la droola? Nu mai vorbim de cat de „bine” e rezolvat transportul prin New-York, cei care ati condus acolo probabil ca stiti. Dar trenurile astea vor lega puncte intre care nu merge nimeni, trecand cu 20-30 km. la ora in cel mai bun caz prin maidanele de la periferia Bucurestilor, vor atrage boschetari si pictori de graffiti, o sa mai avem un obstacol pe drumurile care ttaverseaza aceste cai ferate si o noua sursa de accidente.
      Singura opinie a lui droola cu care sunt de acord este inutilitatea lui M6. Dar nici acolo nu a venit cu argumentele la care m-as fi asteptat.
      Droola a venit cu niste carpeli sinistre, poate nici acelea gandite de el, pe care le-a prezentat drept mari realizari. A adaugat o bretea la un amarat de giratoriu si i-a zis „turbogiratie”. O carpeala botezata cu un nume pompos!

  10. O precizare, autostrada Sebeș -Turda, ca să ajungi la Cluj treci prin haosul din Turda (cei care o fac stiu ce zic) . Iar dacă o iei pe A3 ajungi dincolo de Floresti si ocolești foarte mult ( nu mai vorbesc de aglomerația și blocajele din trafic în Florești ). Deci precizați că Sibiul e legat de Turda prin autostradă ca să ajungi la Cluj mai ai nevoie de timp și mulți nervi. Nu am înteles niciodată de ce un oraș cum e Clujul nu are intrări directe din A 3 de la Turda până la Florești.

    • @Sorin: poate ca spun o pro.stie, nu cunosc bine zona Clujului. Dar daca as fi fost eu la butoane, A10 ar fi continuat pana la Apahida si de acolo la Dej unde s-ar fi legat de Aotostrada Nordului (care nici aia nu e in plan, ba e ba nu e in functie de ministrul vremelnic). Sunt perfect constient ca e un teren al naibii de greu, ca ar trebui tunele la costuri mari, dar eu merg pe ideea ca suntem prea saraci ca sa ne permitem un lucru pro.st.

    • … autostrada…
      Si ca sa completez… Autostrada Nordului ar fi fost ceva gen Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei- Campulung Moldovenesc-Suceava-Botosani. Asa ceva are avantajul ca se poate face „pe bucati” si fiecare bucata devine utila imediat. Spre deosebire de A8, la care utila imediat ar fi doar portiunea Iasi-Pascani-Targu Neamt, dar in rest ar dura multi ani, la costuri foarte mari si fara prea mare efect pana sa fie intreaga.

    • @Sorin
      E corect ce ai scris.
      Motivul pentru care nu exista iesiri spre Cluj dinspre A3 e acelasi pentru care A10 dureaza 8 ani in loc de 2 ani sau pentru care 30 de km de autostrada terminata stau 7 luni inchise fara nici un motiv real( loturile 3 si 4 din A10).
      Adica un cocktail de coruptie, incompetenta si ticalosie din partea autoritatilor din MT si CNAIR in anii trecuti.
      Podul din Turda e pe terminate si ar trebui si studiul de fezabilitate sa fie terminat pana in ianuarie pentru iesirea de pe A3 spre Tureni si Cluj.
      5 km de drum expres esentiali care se tot fac doar pe foaie si in declaratiile politicienilor de 15 ani.

    • Goe, ca esti pro.st am inteles dar in halul asta….?! Ai habar ce impact economic si social are o autostrada?! Deci dupa creierul tau minuscul autostrada nordului ar fi mai ieftina decat A8. Daca neuronul tau mai functioneaza vezi cata lungime din AN-ului strabate munti si cat din A8? Esti imbe.cil rau praji.tule!!! Numai aberatii scrii pe aici. Ti-am observat de mult timp efortul pe care il faci aici sa ne demonstrezi noua ca esti cre.tin!!!

  11. Noroc cu Drulă care a inventat asfaltul. Și roata, evident! Dacă rămânea USR la putere reforma și formele de relief. Căcia mafia partidelor istorice a pus dealuri și râuri în calea autostrăzilor. Rușine Iohannis!