Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR a lansat licitația pentru încă 10 kilometri pe baza unei documentații din 2008. Austriecii de la Porr ar putea construi 13 kilometri din șoseaua de mare viteză. Alți 30 kilometri așteaptă desemnarea unui constructor
Cea mai așteptată autostradă a României mai are mult până la primul strat de asfalt. Compania de Administrare a Infrastructurii abia a anunțat recent constructorul pentru cei 13 kilometri de șosea rapidă dintre Sibiu și Boița – austriecii de la Porr – la mai bine de un an și jumătate de la lansarea licitației. Șefii de la Drumuri promit că vom afla curând și cine va construi cei 30 de kilometri dintre Sibiu și Curtea de Argeș. Între timp a fost lansată licitația pentru încă circa 10 kilometri din autostradă între Tigveni și Curtea de Argeș pe baza unei documentații de acum 11 ani.
Licitația pentru construirea celor 13,17 kilometri dintre Sibiu și Boița a fost lansată în iulie 2017. Trei luni mai târziu Compania de Administrare a Infrastructurii anunța că au fost depuse 9 oferte. Un an și patru luni le-a luat celor de la CNAIR să desemneze un câștigător: Porr. Austriecii și-au asumat realizarea acestui tronson din autostrada Sibiu-Pitești pentru aproape 613 milioane lei fără TVA.
Contractul se va putea semna pe 23 martie dacă nu este contestat rezultatul licitației.
“Acordul de mediu a fost emis, însă pentru a fi semnat contractul, mai trebuie ca guvernul să adopte prin HG indicatorii tehnico-economici. Simplu spus, mai avem multe luni de așteptat până vom vedea primele buldozere pe Autostrada Sibiu-Pitești”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Proiectarea va dura un an, iar lucrările efective 3 ani. Constructorul și-a asumat o garanție a lucrărilor de 10 ani.
Tot în iulie 2017 a fost scos la licitație și lotul Pitești-Curtea de Argeș cu o lungime de 30,35 kilometri, de construcția căruia de care s-au arătat interesate opt firme și asocieri. CNAIR nu a desemnat încă un constructor.
Cel mai mic lot din autostradă scos la licitație pentru două miliarde de lei, fără TVA
Recent, însă, șefii de la Drumuri au scos la licitație un alt lot din autostradă, între Tigveni și Curtea de Argeș. Tronsonul are o lungime de 9,86 kilometri, din care 1,35 kilometri va fi tunelul din zona de traversare a dealului Momaia.
Durata de realizare a acestui contract este de 5 ani, din care un an și patru luni pentru activitate de proiectare și trei ani și opt luni activi pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la 10 ani.
Loturile 4, 3 și 2 vor fi construite având la bază documentația și traseul stabilit de IPTANA în 2008. Secțiunile 1 și 5 au, însă, la bază documentația realizată de SPEA-Tecnic în 2017.
“Având în vedere necesitatea asigurării continuității între traseul proiectat de IPTANA în 2008 și traseul proiectat de SPEA-TECNIC pentru secțiunile 1 și 5 prevăzute în proiectul realizat în 2017, au fost proiectate 2 conexiuni (una între sfârșitul secțiunii 1 și începutul secțiunii 2 și cealaltă între sfârșitul secțiunii 4 și începutul secțiunii 5)”, scrie în documentația pentru licitație.
Licitație pentru foraje geo pentru loturile 2 și 3
În ceea ce privește loturile 2 și 3, cele mai grele, reprezentanții CNAIR susțin că în perioada următoare va fi lansată licitația pentru realizarea unor foraje ale solului.
“Completarea studierii naturii terenului este necesară pentru a putea pune la dispoziția eventualilor ofertanți o informație tehnică cu grad de maturitate ridicat, astfel încât riscul geotehnic pe amplasamentul obiectivului de construcții sa fie unul minim și, în urma completării datelor geotehnice, entitățile economice participante la licitație să poată întocmi o ofertă corectă din punct de vedere tehnic și economic”, spun cei de la CNAIR.
Zonele preconizate a fi investigate se află în zona de munte sau adiacentă acesteia, deci majoritatea forajelor vor fi “făcute în munte”.
Pentru secțiunea 3, CNAIR a investigat doar zona tunelului Poiana, care va avea 1,7 km și va fi cel mai lung tunel de pe această autostradă, prin 2 foraje geotehnice și un studiu geofizic al amplasamentului acestuia.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de circa 122 kilometri şi este împărţită în cinci loturi:
– lotul 1: Sibiu-Boița
– lotul 2: Boița-Cornetu
– lotul 3: Cornetu-Tigveni
– lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeș
– lotul 5: Curtea de Argeș-Pitești
Autostrada va avea:
– 8 noduri rutiere
– 9 tuneluri
– 71 poduri
– 58 viaducte
– 10 pasaje
Autostrada Pitești – Sibiu va fi proiectată pentru o viteză de 120 km/h, limita de viteză putând crește la 140 de km/h acolo unde relieful va permite acest lucru. Șoseaua va avea o lățime de 26 de metri, care se va reduce la 23,5 metri în zona Defileului Oltului, pe o porțiune de 10 kilometri.
Autoritățile estimează că atunci când va fi gata, aceasta va prelua mare parte din traficul de pe drumurile existente, procente între 50% și 90% în sectorul Boița-Călimănești, de exemplu.
Foto: Plan Autostrada Sibiu-Pitesti (sursa: CNAIR)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii