G4Media.ro

Autostrada Sibiu – Pitești, încă un pas: azi a fost semnat contractul…

Autostrada Sibiu – Pitești, încă un pas: azi a fost semnat contractul cu un constructor italian pentru secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat luni astăzi contractul pentru proiectarea și construirea secțiunii 5 (porțiunea Curtea de Argeș – Pitești) a Autostrăzii Sibiu – Pitești cu compania italiană Astaldi.

La semnarea contractului, desfășurată la Prefectura Argeș, au participat premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Contractul, de circa 1,8 miliarde de lei și finanțat din fonduri europene, a fost atribuit după ce Consiliul pentru Soluționarea contestațiilor a respins o contestație depusă de o companie din China.

Traseul acestui tronson de circa 30 km începe lângă Curtea de Argeș și continuă paralel cu râul Argeș, până la centura Pitești, potrivit Economica.net. Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Dintre cele cinci loturi, doar lotul 1 (19 km între Sibiu și Boița) a mai fost atribuit, acolo începând deja construcția. Cele mai mari probleme sunt la loturile 2 și 3, prin zona de munte, unde nici acum nu sunt gata documentațiile tehnice și nu au fost nici măcar lansate licitațiile.

Foto: Premierul Ludovic Orban la semnarea contractului / Gabriel Pintilei

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Ma bucura nespus faptul ca, din nou, constructorul e italian. Se pare ca astia dau cele mai frumoase mite.

    • .. de rau ca vorbesti asa sa te afli in treaba, la licitatiile mari este pus cineva mare in fata si tot firmele mici romanesti vor face lucrarile ca subcontractori, nimeni nu vrea sa isi blocheze banii pe tot felul de garantii care trebuiesc depuse la licitatii, nu e vina nimanui ca nu exista in Romania firme suficient de mari care sa duc proiecte de o asemenea amploare. Cand au existat stim ce firme erau si cum se comenta ca iar a castigat firma lui nu stiu care. Ai vrea sa castigi Tel Drum, Euroconstruct sau cum le mai zice astora? probail la fel ai fi zis.

    • Sigur ca da maestre, stiu ca-ti pare rau. Si care-i poanta cu subcontractantii? N-or sa mai fie italienii capul cel mare?
      As vrea ca italienii, dupa experientele neplacute multiple pe care le-am avut pina acum, macar pentru un timp sa nu mai aiba acces la contracte.
      Stiu, regulile UE, libera concurenta, sigur ca da.

  2. Deputatul Ionut Mosteanu nu a fost primit la ceremonia semnarii contractului, in sediul Prefecturii Arges din Pitesti

    USL = PSD + PNL.

    Cine nu este de acord are tatal capsunar 🙂

  3. Pentru acest contract termenul este de 5 ani.
    Daca tot au fragmentat autostrada in tronsoane, sectiuni si loturi, o puteau face in asa fel incat sa fie posibil termen mai scurt de 4 ani pentru fiecare sectiune. La 4 ani se schimba legislativ, guvern, practic nu-si asuma nimeni finalizarea acelui contract pe 5ani.

  4. Lotul 1 are 13 km.

  5. 30 km in 5ani,6 km pe an, îi faci cu lopata și grebla, la fel si porțiunea Sibiu Boita, cele mai ușor de executat porțiuni, înseamnă că restul va fi gata prin 2050,dacă va fi vreodată!