Autostrada Soarelui, fără restricții de circulație începând de astăzi, dar cu restricții de viteză de 80 km/h pe unele porțiuni
După ce weekendul trecut s-au format cozi pe Autostrada Soarelui, (A2 București-Constanța), Compania de Drumuri a anunțat, joi, ridicarea tuturor restricțiilor de circulație cauzate de lucrările la șoseaua de mare viteză, ceea ce înseamnă că șoferii pot circula pe ambele fire. Vor trebui, însă, să aibă grjă cât apasă accelerația. Pe întreaga durată a verii vor exista porțiuni unde limita de viteză a fost stabilită la 80 de kilometri la oră.
„Joi, 11 iunie 2020, începând cu ora 10.00, CNAIR SA împreună cu Poliția Rutieră, ridică restricțiile de circulație instituite pe perioada lucrărilor de reparații ale autostrăzii București – Constanța, cu 24 de ore înaintea termenului estimat inițial. Marcajele rutiere au fost finalizate, iar circulația se va desfășura fără restricții, pe ambele sensuri ale Autostrăzii Soarelui”, scrie într-un comunicat de presă trimis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier, precizează însă că, deși nu mai sunt restricții de circulație, vor exista punctual câteva zone unde șoferii vor trebui să reducă viteza până la 80 km/h.
„Nu există nicio restricție de circulație, vor fi niște restricții de viteză, pe porțiuni punctuale. Pe calea 1 (București-Constanța), restricție de viteză permanentă, pe perioada întregii veri, între km 33 și 36, o restricție de viteză temporară, până marți (16 iunie, n.red) de la km 27 la km 33, până se finalizează montarea parapetului de beton, iar pe calea 2 (Constanța-București), restricția de viteză va rămâne permanentă până la finalul anului pe ultimii 24 de kilometri înainte de intrarea în București”, a precizat directorul general adjunct al CNAIR.
Potrivit CNAIR, până în acest an s-a reușit finalizarea lucrărilor de întreținere pe 33 kilometri de autostradă. Lucrările la autostradă vor fi reluate la finalul sezonului estival, începând cu data de 15 septembrie.
„Din 15 septembrie rămân de executat kilometrii de pe calea 2, între km 12 la 36, încă 3 kilometri pe calea 1, între km 33 și 36 și de executat de către DRDP Constanța a unor lucrări pe 14 kilometri. (…) Dacă vom lucra 3 luni este posibil să putem finaliza lucrările, Dacă vom lucra două luni, două luni și jumătate, vor rămâne ceva kilometri pentru primăvară”, a precizat Ovidiu Barbier.
Podurile dunărene vor intra și ele în reparații cel mai probabil anul viitor
Anul viitor, în martie-aprilie, am putea avea desemnat și un constructor care să se ocupe de repararea celor două poduri dunărene, respectiv podul peste Dunăre de la Cernavodă și podul peste brașul Borcea de lângă stația de taxare Fetești, spune oficialul CNAIR.
„La podurile dunărene din 1987 nu s-au făcut decât lucrări de întreținere curentă. Reabilitatrea a 2,6 kilometri de viaducte și poduri dunărene este o lucrare impresionantă. Avem toate șansele să avem finanțare europeană pentru aceste poduri. Vor avea toate elementele moderne ale unor poduri și structuri din metal care există în lume. Această lucrare va dura circa doi ani și jumătate și bineînțeles că vor fi restricții pe perioada lucrărilor. (…) Există în mod sigur lucrări care nu se pot face sub trafic precum repararea tablierelor și schimbarea aparatelor de reazăm. Nu vor fi restricții de săptămâni sau luni de zile, ci de câteva zile, în anumite intervale orare. În martie-aprilie anul viitor am putea avea un constructor desemnat. Sunt lucrări care nu pot fi amânate”, a adăugat Ovidiu Barbier.
Potrivit acestuia, lucrări ar uma să aibă loc și la stația de taxare de la Fetești, unde numărul porților de taxare ar urma să crească de la 6 la 12. CNAIR pregătește totodată și un proiect amplu de modernizare a Autostrăzii Soarelui, care presupune inclusiv lansarea unui post de radio al autostrăzii, montarea de senzori meteo și creșterea numărului de panouri informative de pe șoseaua spre mare.
Sursa foto: Cristina Sbîrn
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank