G4Media.ro

Autostrada Transilvania are licitații mai lungi decât se estimează durata lucrărilor /…

Autostrada Transilvania are licitații mai lungi decât se estimează durata lucrărilor / CNAIR a lansat la începutul anului licitația pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș și se intră în al treilea an de procedură

Pe Autostrada Transilvania, va fi inaugurat, în 2023, un singur tronson, în lungime de 13,5 kilometri. Lotul nu va ajuta foarte mult traficul din Nord-Vestul țării, deoarece leagă două localități mai puțin importante, iar pentru sectoarele de autostradă aflate de o parte și de alta a acestuia nu există termene clare pentru finalizarea lucrărilor, anunță Agenția de presă Rador.

Pe cei 13,5 kilometri din Autostrada Transilvania lucrează compania turcă Nurol, a cărui șantier cuprinde secțiunea dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.

Constructorul, aflat la primul contract în România, a realizat aproximativ 70 la sută din proiect și este în grafic cu finalizarea contractului în acest an. Respectiva porțiune din Autostrada Transilvania se află la limita județelor Sălaj și Bihor și, în prezent, nu continuă în niciuna dintre cele două direcții.

Spre Vama Borș, Compania de Drumuri a lansat la începutul acestui an licitația pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care termenul de depunere a ofertelor este 15 martie 2023. După finalizarea licitației, firma câștigătoare va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lotului început, dar nefinalizat, de americanii de la Bechtel.

Potrivit termenelor din caietul de sarcini, abia spre sfârșitul anului 2025 se va putea circula și pe acest sector, până atunci urmând să fie terminat și lotul vecin, aflat între Chiribiș și Biharia. Marea problemă a Autostrăzii Transilvania rămâne însă porțiunea dintre Nușfalău și Poarta Sălajului, lungă de 41 de kilometri, care cuprinde și tunelul rutier pe sub Meseș. Acest tronson este pe punctul să bată un record nedorit, prin care procedurile de licitație să dureze mai mult decât execuția lucrărilor.

În urmă cu trei ani a fost lansată licitația cu precalificare pentru acest tronson și, până acum, Compania de Drumuri nu a reușit să stabilească un câștigător. După semnarea contractului de execuție, lotul va trebui finalizat în patru ani, din care un an pentru proiectare și trei pentru lucrările efective din teren.

2024 va fi, în schimb, un an mai bun pentru Autostrada Transilvania. Două sectoare urmează să fie terminate până atunci, aflate între Câmpia Turzii și Chețani, respectiv Nădășelu și Poarta Sălajului. Odată cu deschiderea traficului pe aceste porțiuni, se va circula neîntrerupt pe autostradă între Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Zalău.

Totodată, la cinci luni de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție, primele trei loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș au început anul cu procedura de achiziție suspendată. Pentru lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș, ofertele pot fi depuse până în martie. Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime de 68 de km și se continuă spre est cu proiectul autostrăzii Brașov – Făgăraș, unde se completează studiul de fezabilitate.

UPDATE: Pentru lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș ofertele au fost depuse în noiembrie. Potrivit economica.net, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a transmis că până la termenul limită au depus oferte următorii ofertanți:

1. Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)
2. Asocierea S.C. BOG’ART S.R.L. – SC CONI SRL – SC TOHME CONTRACTING LLC – S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (Romania – Georgia)
3. IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
4. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL

Perioada maximă pentru proiectare și execuție va fi de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție). Tronsonul a cărei construcție are o valoare estimată de 1,16 miliarde de lei fără TVA se va desfășura între localitatile Sâmbăta de Sus ( DJ 105B)- Municipiul Fagăraș și Drumul de legatură cu DN1.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Cum „se va circula neîntrerupt pe autostradă” între Cluj și Zalău, cînd Poarta Sălajului este între cele două orașe? Uitați-vă pe hartă!

  2. Așteptăm ca A3 să continue de la Iernut – Târnăveni est (Șeuca) – Mediaș est (Brateiu)- Agnita sud – Cincu vest – Voila(circa 90km).
    Acestă variantă scurtează distanța dintre Brașov și Cluj-Napoca cu 25 de km. față de varianta prin Tg. Mureș -Sighișoara-Făgăraș , și totodată ar reduce cu 18 km drumul nou necesar a fi construit : Iernut -Voila, 90km față de Tg.Mureș -Sighișoara – Făgăraș, 108km.Traficul pe relația Brașov- Cluj-Napoca este cu mul mai mare decât , traficul pe relația Brașov-Tg. Mureș prin urmare relația Brașov – Cluj-Napoca trebuie să fie cât mai scută posibil în comparație cu relație Brașov- Tg. Mureș prin urmare trebuie aleasă variant Iernut-Târnăveni est (Șeuca)-Mediaș est(Brateiu)-Agnita sud- Cincu vest- Voila , în detrimentul relației Tg. Mureș-Sighișoara-Făgăraș.