G4Media.ro

Autostrada Unirii: cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun metru de asfalt…

Sursa foto: Administrația Prezidențială

Autostrada Unirii: cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun metru de asfalt / Nu se lucrează pe niciun tronson al autostrăzii de 310 km

La cinci ani de la seria de fotografii realizate de VIP-urile politice ale Iaşului cu mapa Legii privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Tg. Mureş (Autostrada Unirii), promulgată de preşedintele Klaus Iohannis pe 29 noiembrie 2018, încă nu se lucrează nicăieri pe traseul lung de aproximativ 310 km, informează Ziarul de Iași. Singurele utilaje care au putut fi văzute ici şi colo au fost cele de foraj, pentru mostrele necesare studiilor geotehnice.

Segmentele din Autostrada A8 cele mai apropiate de finalizare sunt în prezent capetele aşa-numitului traseu montan. Autostrada Unirii a fost împărţită în două tronsoane – unul „montan”, între Tg. Mureş şi Tg. Neamţ (de fapt, până la Moţca), şi cel „de câmpie”, dintre Tg. Neamţ (Moţca) şi Iaşi (de fapt, Ungheni – capătul fiind mai exact pe teritoriul comunei Golăieşti, la est de satul reşedinţă şi la nord de localitatea Bosia din comuna vecină Ungheni).

Din traseul montan (211 km), au fost „extrase” capetele lui, Tg. Mureş-Miercurea Nirajului şi Tg. Neamţ-Moţca, segmente care au fost incluse în finanţarea prin PNRR, alături de A7 – cealaltă autostradă din Moldova, care se construieşte deja de la Ploieşti la Paşcani (Moţca).

Unul din aceste capete, cel dintre Tg. Neamţ şi intersecţia cu A7 (Moţca), este acum cel mai avansat din tot proiectul Autostrăzii Unirii.

Contractul pentru cei aproape 30 km a fost adjudecat de Spedition UMB la jumătatea lunii septembrie, dar ordinul de începere a lucrărilor încă nu a fost emis.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. in afara de USR, timp de 33 ani , nimeni nu a facut ceva concret pentru aceea autostrada, tot timpul au fost to felul de studii de fezabilitate facute pe „genunche” marca PSDNLUDMR
    as vrea sa cred ca efortul USR de a include in PNRR bucatile de autostrada, nu va fi omorat de putorile PSDNLDUMR

  2. Pai cum, firma romaneasca laudata de toata lumea ca lucreze nemteste nu s-a apucat de lucru nici macar pe romaneste?

    • Capetele autostrăzii sunt finalizate cu banii din PNRR, restul se fac din banii statului care nu există. Cum vrei ca firma româneasca să se apuce de treaba? Atâtea firme au întrat in faliment datorita statului care nu platesc facturile.

  3. Klaun asfalteaza in Africa in timp ce face safari.

  4. Nicio prioritate, ungurii și moldovenii oricum votează mafia rusofilă PSD-PNL-UDMR-AUR, deci de ce să le facă ceva? Mai bine își mai dau niste pensii speciale de banii ăia! 😏