G4Media.ro

Autostrada urbană care leagă Centura București de Șoseaua Petricani a fost inaugurată…

Autostrada urbană care leagă Centura București de Șoseaua Petricani a fost inaugurată vineri seară. Ultimele indicatoare, fixate cu borduri

Porțiunea de 6,5 km din Autostrada A3, prima autostradă urbană din România, a fost deschisă circulației vineri seară. Pentru ca recepția formală să fie făcută, reprezentanții Companiei de Autostrăzi au fixat provizoriu cu borduri două indicatoare lipsă.

Ca urmare a deschiderii oficiale, șoferii care vin de la Ploiești pe Autostrada A3 sau care vor să intre în București dintre partea de nord a Centurii Capitalei pot ajunge direct în Șoseaua Petricani. La intersecția autostrăzii urbane cu Șoseaua Petricani au fost instalate semafoare pentru sensul înainte (spre Floreasca / Barbu Văcărescu) și stânga (cartierul Doamna Ghica / Tei). Pentru dreapta (Pipera) a fost realizată o bretea.

Cei 6,5 kilometri dintre Centura Capitalei și Șoseaua Petricani vor putea fi parcurși în circa 5 minute, însă șoferii vor avea mereu mâna pe schimbător, deoarece limitele de viteză variază destul de mult, de la 100 km/h în zona centurii la 30 km/h în sensul giratoriu de la Gheorghiței.

Soluția aleasă de a semaforiza această intersecție în T este una provizorie, până când Primăria Capitalei va finaliza lărgirea la patru benzi a străzii Fabrica de Glucoză, care vine în prelungirea autostrăzii. Ulterior, în zonă va fi construit un sens giratoriu.

În total, cei circa 6,5 km de la Centură și până în șoseaua Petricani vor avea câte trei benzi pe sens (fără bandă de urgență) și două noduri: la intersecția cu Popasului și un sens giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței, potrivit Companiei de Autostrăzi (CNAIR).

Proiectarea și execuția sectorului de autostradă au fost realizate de Asocierea Aktor – EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA.

Foto sus: Cristina Sbîrn

Foto interior: InquamPhotos / Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Hei rup! Hei rup!

    Sa traiasca taica Neaga! Cel mai bun colector (sau colectionar) de „taxe si impozite”!!!!
    Ar fi de plans in hohote…….
    Dorei am fost,
    Dorei suntem inca.
    Si vom fi pana-n 21xx…….

    • „reprezentanții Companiei de Autostrăzi au fixat provizoriu cu borduri două indicatoare lipsă”
      Welcome to Romania 🙂

  2. Heirupismul romanesc nu se dezminte! Tot niste cacati raman cu toate inaugurarile lor.

  3. Nici nu se putea o inaugurare mai potrivită decât zăpada pentru care a fost construită această autostradă, ca să aibă Mitici’ un acces la fel de rapid ca la plajă! Pân-o lungesc ei prin recepțiile hotelurilor de pe Valea Prahovei, poate le fac cei 4 care-au speriat Vestul și vreo câteva tuneluri, ca să-i bage cu forța în Europa!

    • Mihăiță tată, din toate comentariile pe care le lași pe aici, un singur lucru iese în evidență: obsesia ta cu Miticii. Știi, s-au mai făcut progrese în psihologie, s-au mai inventat niște pastile mai puternice… N-ai vrea să le încerci?
      Apropo, autostrada A2 n-a fost făcută special pentru ca unii să aibă acces rapid către plajă, ci este parte a unui culoar care începe din Constanța și merge spre vestul Europei. La fel cum nici bucățelele de autostradă care o tot iau la vale prin Transilvania n-au fost făcute ca să ai matale pe unde să te dai cu titiul, ci din acceași logică, acces în Europa.

      Dar serios, încearcă niște pastile noi.

  4. „Pentru ca recepția formală să fie făcută, reprezentanții Companiei de Autostrăzi au fixat provizoriu cu borduri două indicatoare lipsă.”
    „Soluția aleasă de a semaforiza această intersecție în T este una provizorie, până când Primăria Capitalei va finaliza lărgirea la patru benzi a străzii Fabrica de Glucoză, care vine în prelungirea autostrăzii. Ulterior, în zonă va fi construit un sens giratoriu.”

    Deci am ajuns iar la inaugurări pe bucăți, specialitatea PSD și a primăriței Fifi. Să nu uităm de pasajul Sudului din București, inaugurat de vreo 3 ori!

    Dar să revenim la „autostrada” noastră.
    Se știa că vineri se dă drumul circulației pe acest tronson. Cât de greu era să fixeze acele indicatoare, în loc să facă o mânăreală cu bucăți de bordură? Absolut jenant.
    Și cum dai drumul la circulație pe o stradă, când știi că peste un timp o să închizi iar circulația ca să faci „un sens giratoriu”? Asta e făcută ca să aibă Neaga cu ce să se laude? „Am dat în folosință vreo 650 de metri (ca să fie cifra mai mare, să ia ochii proștilor) de autostradă, sunt b un, merit o primă!” Jenant a doua oară.

    • daca nu deranjez, despre ce sens giratoriu este vb?autostrada este gata in tot sensul cuvantului. cele 2 indicatoare despre care se tot vb, este greseala celor cu marcaje…. autostrada este gata.

    • Domnu’ (sau doamna, ca să fim politically correct) „???”, ați avut curiozitatea să vă uitați pe o hartă?
      Șoseaua cu titlul pompos de „autostradă” traversează granița Ilfov-București pe lângă cartierul Andronache, trece pe lângă strada Gherghiței, apoi face un maaare sens giratoriu prin care se leagă de strada anterior menționată și continuă spre str. Petricani. Ăsta e un sens giratoriu.
      Al doilea o să apară, după cum recunosc chiar cei de la CNAIR (sau cum îi cheamă zilele astea), la intersecția dintre șos. Fabrica de Glucoză și str. Petricani, acolo unde „autostrada” se intersectează cu o linie dublă de tramvai și 4 benzi auto. Ca să nu mai spun că „șoseaua” Fabrica de Glucoză are doar două benzi, câte una pe sens.

      Dacă dumneavoastră vi se pare în regulă ca pe un segment de drum auto, denumit „autostradă”, să apară, nu unul, ci două sensuri giratorii, ori nu știți despre ce e vorba, ori „lucrați” (vorba vine) la CNAIR.
      Vă cheamă Neaga? Întreb pentru un prieten.