G4Media.ro

Avarii repetate la utilități și servicii, în timpul lucrărilor pentru extinderea străzii…

Strada Drumul între Tarlale. FOTO: „Creșterea capacității de circulație auto pe strada Drumul între Tarlale” - ilustrație proiect al Primăriei Sectorului 3

Avarii repetate la utilități și servicii, în timpul lucrărilor pentru extinderea străzii Drumul Între Tarlale, efectuate de Primăria Sectorului 3: țeavă de gaze spartă, cu evacuarea oamenilor, și cablu de electricitate secționat / „Au fost alte motive decât că este prost muncitorul”

Alimentarea cu gaze, respectiv furnizarea de apă, curent electric și internet au fost afectate, pe rând, de mai multe avarii produse în ultima lună în timpul lucrărilor derulate pentru extinderea Drumului între Tarlale din Sectorul 3,  din proximitatea autostrăzii A2. Practic, într-un interval de două-trei săptămâni, rețelele de utilități edilitare au fost avariate în timpul săpăturilor efectuate de muncitorii angajați ai Primăriei Sectorului 3. Acest lucru a fost observat de locuitorii din zonă și confirmat, parțial, de Primăria Sectorului 3, dar și de furnizorii de utilități Apa Nova și Rețeua Electrica Muntenia.

„Pe această arteră care se lărgește la 4 benzi, câte două pe sens, au reușit să spargă o țeavă de gaze, care s-a soldat cu evacuarea oamenilor care lucrează la câteva firme din zonă, iar poliția a blocat circulația. Între timp au spart și o țeavă de apă acum 2-3 săptămâni, iar de atunci au mai spart încă una săptămâna trecută și au inundat toată strada, au tăiat netul la Orange și Digi, iar marți, 14 mai, au tăiat și curentul într-o anumită parte a străzii”, a făcut un bilanț al avariilor un cititor G4Media.ro, observator al acestor accidente.

Reprezentanții Rețele Electrice Muntenia au confirmat pentru G4Media că, în dimineața zilei de 14 mai, în rețeaua aflată în gestiunea societății a avut loc o avarie, ca urmare a ruperii unui cablu de medie tensiune „din cauza unor lucrări de săpături efectuate de o companie terță”. Acest incident a afectat aproximativ 390 de clienți din perimetrul străzii Drumul Între tarlale, timp de 2 ore, spune compania.

Totodată, întrebată despre avariile la rețeaua de apă și canalizare, Apa Nova a menționat că au fost 4 avarii în ultima lună, una la apa potabilă pe 17 aprilie remediată în aceeași zi, și trei la apa industrială, petrecute în 20 aprilie, 8 și 9 mai. Societatea de distribuție a apei în București care gestionează rețelele de conducte a precizat însă că o cauză probabilă este vechimea rețelelor, iar avariile nu au perturbat sistemul de alimentare cu apă potabilă și industrială, respectiv clienții nu au rămas fără apă potabilă.

FOTO: Inundația produsă de avaria la rețeaua Apa Nova/ Sursa: cititor G4Media.ro

Primăria Sectorului 3, prin Biroul de presă, a confirmat pentru G4Media doar două avarii produse în timpul săpăturilor efectuate de administrația locală, cea la electricitate și la gaze, iar motivele au fost diferite, ambele din vina furnizorului. Potrivit administrației locale, în cazul avariei la țeava de gaze, aceasta pur și simplu nu exista în plan, în timp ce la cablul de electricitate, acesta era îngropat la o adâncime mai mică decât normativul și atunci, când s-a introdus cupa excavatorului la 50 cm, aceasta a fost secționat.

„Avariile au fost din alte motive decât că a fost prost muncitorul și nu a știut. Motivele au fost o dată pentru că sunt deviații de la plan, gestionarul rețelei de utilități are un plan care nu corespunde cu realitatea din teren, ori nu există, ca în cazul țevii de gaz, care nu exista în plan. Când se face un plan și există un ordin de începere se solicită acestor operatori să vină cu planurile”, a transmis Biroul de presă al Primăriei Sectorului 3.

În cazul cablului de curent rupt în timpul săpăturilor, Primăria Sectorului 3 a precizat că acesta nu era îngropat la dimensiunea normativului, la 80 cm sau 1 m sub pământ. „Erau mai sus, și atunci nu ai cum, dacă tu bagi la 50 cm și eu știu că pe normativ e altfel, să nu atingi cablul îngropat în pământ”, a mai comunicat Biroul de presă.

Strada Drumul Între Tarlale este lărgită de Primăria Sectorului 3 la două benzi pe sens de deplasare și două trotuare pietonale amplasate lateral. Potrivit descrierii proiectului de pe site-ul primăriei, modernizarea infrastructurii rutiere implică și lucrări de deviere a tuturor rețelelor subterane din amplasament, care intră în incidență cu obiectivul proiectului. „Pe amplasamentul destinat construirii obiectivelor de investiții există rețele de utilități ce vor fi relocate, astfel încât să se asigure eliberarea amplasamentelor necesare demarării lucrărilor.”, se arată în documentul Primăriei Sectorului 3.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Negoita a ingropat de vii 2 muncitori cu lucrari ilegale si nu a patit nimic, are datorii 57 de milioane de euro la Anaf si nu e executat silit, ce mai conteaza cateva cabluri rupte si conducte sparte !

    • Pe langa alte zeci/sute de dosare penale ptr gunoi ingropat. Din pacate…astea nu se stiu de multi, nu se dau la tv sau…se uite repede cu paine si circ. Locala spre 0, doar un echipaj, ce mai…mai ceva ca inJaponia acest sector, „0” sesizari. Ce este super halucinant …ca Negoita zambeste non stop, este de un calm incredibil, tot este roz…da, ca dalele roz.

  2. Duceti-va sa vedeti cum arata strada Iuliu Hateganu la 6 luni de la terminarea lucrarilor de largire executate de primaria sector 3. Drum valurit, stalpi de iluminat inclinati in diverse directii.

  3. Digitalizare. Aia ce n-avem in Romania. Si la Cluj au spart teava de gaz si pe aia de apa si au rupt si cablu de curent care erau toate recent puse in pamant. De ce? Pt ca nu avem un sistem simplu prin care sa punem un topograf sa ia pozitia reala din teren si s-o salveze intr-o baza de date pt ca data viitoare cand un alt antreprenor lucreaza acolo sa stie exact unde se afla fiecare teava si cablu. De fapt ce vorbesc eu aici. Nici macar banda aia galbena de avertizare sau nisipul nu se mai pun in Romania. In Suedia i-am vazut construind un fel de tunel patrat din beton cu capace demontabile pt orice fel de utilitatile ingropate sub drum. La noi nici macar o banda ieftina de plastic pt avertizare nu suntem capabili s-o ingropa ca data viitoare cand sapa cineva sa dea de banda aia inainte sa rupa teaza sau cablul.

  4. 2 poduri mari și lărgirea Drumului între Tarlale construite în timp aproape record, cel puțin pasajele.
    Asta în timp ce trecerea de cale ferată și gropile de acolo stăteau nereparate de zeci de ani!!
    De unde atâta eficiență bruscă la statul român?
    Aș zice ca au contat sutele de blocuri construite între Pallady și Republica, lângă halele Laminor, multe din ele ale lui Negoiță și pe terenurile lui, au făcut ca drumurile bine asfaltate să răsară peste noapte în acele câmpuri ca să se poată vinde.
    Asta înseamnă București dezvoltat cu ditamai cartierul nou nouț dar fără școli, grădinițe sau policlinica ca acelea nu aduc profit!

  5. Nu mai votati dezvoltatori imobiliari la primarie.