G4Media.ro

Avertisment al Comisiei Europene, cu privire la formarea profesorilor în România: „Foarte…

sursa foto: Pixabay.com

Avertisment al Comisiei Europene, cu privire la formarea profesorilor în România: „Foarte puțină pregătire practică, mai ales în tehnicile moderne de predare sau în pedagogia incluzivă”

“Formarea inițială a profesorilor oferă foarte puțină pregătire și training practic, mai ales în tehnicile moderne de predare sau în pedagogia incluzivă”, avertizează Comisia Europeană, într-un raport în care critică dur politicile din sistemul de învățământ din România. “Politicile care privesc cariera profesorilor se confruntă cu provocări semnificative”, continuă executivul european, în Monitorul educației și formării pe 2019 publicat cu 4 zile în urmă.

Sub tirul experților europeni se află “modulele pegagogice” sau cunoscutele DPDD-uri – adică rutele falimentare prin care universitățile din România continuă să îi educe pe viitorii profesori, deși legea educației prevede de 8 ani înlocuirea lor cu masteratele didactice, pe model finlandez.

  • De ce continuă universitățile românești să pregătească profesori cu maximum 3 ore de practică înainte de a le da certificat că pot intra în clase?
  • Potrivit surselor Edupedu.ro, universități tehnice, printre care și ASE-ul, se împotrivesc implementării masteratului didactic pentru că ele pierd astfel posibilitatea de a forma profesori, pentru că nu au facultăți de Științe ale Educației. Miza financiară nu se regăsește numai în universitățile tehnice, ci și la sindicatele din educație, care în prezent se ocupă de o parte semnificativă din programele de formare continuă a profesorilor, potrivit surselor noastre.

“Cerințele scăzute de intrare în programele de formare a profesorilor și salariile prin tradiție mici” afectează atractivitatea profesiei de cadru didactic în România, spune Comisia Europeană, în Monitorul educaţiei şi formării pe 2019 publicat pe 26 septembrie.

 

Imagine de Dariusz Sankowski de la Pixabay

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Asta cu „pedagogia inclusiva” e direct din manualul nostru neomarxist si sunt foarte bucuros ca este preluat de UE care devine tot mai mult o Uniunea Sovietica. Cred ca si niste elemente din carticica lui Mao ar prinde bine educatiei tineterului neocomunist.

    • Tu vrei sa marginalizezi pe oricine nu se inchina la PSD si ii faci securisti, marxisti etc.

      Practic oricine nu e sluga de partid devine o tinta pentru postacii PSD, demonstrand inca o data ca sunt numai gunoaie in PSD, fiindca oamenii cinstiti n-au nevoie de o armata de slugi sa posteze minciuni pentru ei.

    • Numai o mică parte din pedagogia inclusivă se ocupă cu ”includerea” în colectiv a persoanelor cu gen khm… ”polimorf” și numai acolo unde celalalte probleme de inclusivitate sunt rezolvate ( ex. Canada, USA ).
      Termenul ”inclusiv” are într-adevăr un halo de PC, dar în cazul nostru înseamnă că majoritatea problemelor de inclusivitate se referă de fapt la măsuri de evitare sau eliminare a segregării. Este vorba de minorități, în special romi, de copii cu serioase situații sociale precare, cu failii dezintegrate datorită muncii în străinătate, cu dizabilități etc. etc. Măsuri care ar avea scop asigurarea cât mai bună a egalității de șanse, problemă care – datorită ierarhiilor sociale caracteristice societății umane – este mereu prezentă și nu poate fi eliminată total. Așa că, până nu rezolvăm aceste probleme grave de includere, putem uita liniștit de alte aspecte exotice a politicii de inclusiveness.

  2. Din 1989 incoace, absolut toate guvernele, indiferent de culoarea lor politica (!!!), au sabotat reformarea sistemului educational.
    De ce? Pentru ca habar nu au ce ar trebui sa faca, pentru ca nu au cu cine sa faca, pentru ca nu vor sa faca, pentru ca lenea si mentalitatea orientalo-balcanica „e bine si asa” dainuie si va dainui vesnic in Mioristan. Pentru ca aici totul functioneaza incropit.

  3. Eu cred ca si lipsa de respect fata de profesori imputineaza randurile celor care se incumeta sa se angajeze in invatamant. Atunci cand „sistemul” e facut in asa fel incat un parinte care isi neglijeaza/abuzeaza copilul are dreptul sa bata cu pumnul in masa in fata profesorului sau chiar al directorului cerandu-le sa faca pt odrasla lui ceea ce el NU FACE, e clar ca intentia guvernantilor este doar aceea de a distruge ce a mai ramas bun.
    Atunci cand statul imparte pomeni genului de parinti de care vorbeam si NU VERIFICA modul in care sunt folosite acele sume, este evident ca vorbim de pomeni electorale frumos camuflate in…..stimulente.
    Atata timp cat statul roman confunda notiunea de „invatamant integrat” DOAR cu o tentativa de asistenta psihopedagogica la clasa , insotita de stimularea financiara neconditionata a parintilor/tutorilor, singurele lucruri care se vor misca in tara asta vor fi doar mediocritatea si agresivitatea.