Avioanele alimentate cu combustibil pe bază de muștar ar putea reduce emisiile de carbon cu aproape 70%
După patru ani de căutări, oamenii de știință au găsit un nou combustibil de aviație pe bază de plante, care ar putea reduce semnificativ impactul zborului asupra mediului, relatează Euronews.
Combustibilul este fabricat dintr-un tip de plantă de muștar numită Brassica carinata și ar putea reduce emisiile de carbon cu până la 68%, potrivit unor cercetări de la Universitatea din Georgia, SUA.
Cercetarea, condusă de omul de știință Puneet Dwivedi, arată că acest combustibil sustenabil pentru aviație (SAF – „sustainable aviation fuel”) ar putea fi un „game-changer” în înlocuirea petrolului.
„SAF bazat pe Carinata ar putea ajuta la reducerea amprentei de carbon din sectorului aviației, creând în același timp oportunități economice și îmbunătățind fluxul de servicii ecosistemice în regiunea sudică”, spune Dwivedi, profesor asociat la Școala Warnell de Silvicultură și Resurse Naturale.
Industria aviației emite 2,5% din toate emisiile de dioxid de carbon din SUA și este responsabilă de 3,5% din încălzirea globală.
Descoperirile lui Dwivedi vin într-un moment oportun. În septembrie, președintele Joe Biden a propus un credit durabil pentru impozitul pe combustibil ca parte a planului Sustainable Aviation Fuel Grand Challenge.
Ca parte a planului, el și-a stabilit obiectivul unei scăderi cu 20% a emisiilor din aviație până în 2030 și realizarea unui sector al aviației complet zero-carbon până în 2050.
Unde este cultivată Brassica carinata?
The Southeast Partnership for Advanced Renewables (Parteneriatul sud-estic pentru regenerabile avansate) din Carinata sau SPARC, este un proiect de 15 milioane de dolari finanțat de Institutul Național de Alimentație și Agricultură al Departamentului Agriculturii din SUA.
Prin intermediul SPARC, cercetătorii au petrecut ultimii patru ani investigând cum să crească carinata în sud-estul SUA, explorând genetica și cele mai bune practici pentru obținerea celui mai ridicat randament al culturilor.
Având aceste răspunsuri la dispoziție, Dwivedi este încrezător în rolul pe care l-ar putea avea carinata în susținerea economiei și mediului regional.
„În sud, putem cultiva carinata chiar și în perioada de iarnă, deoarece iernile noastre nu sunt la fel de severe în comparație cu alte regiuni ale țării”, explică el.
„Întrucât carinata este cultivată în «off-season», aceasta nu concurează cu alte culturi alimentare și nu declanșează probleme legate de alimentație, combustibil și polenizare”, a mai afirmat cercetătorul.
Piesa lipsă a puzzle-ului, potrivit lui Dwivedi, este lipsa infrastructurii locale pentru zdrobirea semințelor și procesarea uleiului în SAF.
„Rezultatele noastre ar fi relevante în special pentru statul Georgia, care este al șaselea cel mai mare consumator de combustibil convențional pentru aviație din țară, găzduiește cel mai aglomerat aeroport din lume și găzduiește Delta, o companie aeriană de top la nivel mondial”, a explicat el.
„Carinata are potențialul de a fi o situație de «win-win» pentru zonele noastre rurale, industria aviației și, cel mai important, schimbările climatice”, a constatat Dwivedi.
Sursa foto: Unsplash/ Darya Tryfanava
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.