G4Media.ro

Avocatul Poporului cere radare fixe pe șosele și supravegherea non-stop a traficului…

Avocatul Poporului cere radare fixe pe șosele și supravegherea non-stop a traficului rutier cu camere video

Avocatul Poporului, post ocupat de Renate Weber (ex-ALDE), recomandă guvernului o serie de măsuri radicale pentru a reduce numărul de accidente grave de circulație, potrivit unui comunicat de presă. Printre acestea se numără montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi, dar și montarea de separatoare de sens în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari.

O altă recomandare adresată autorităților este construirea de sensuri giratorii atât în localități, cât și în afara lor, dar și ”monitorizarea în timp real a traficului prin montarea cât mai multor camere de luat vederi”.

De asemenea, Avocatul Poporului cere și dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil, și identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent.

Soluțiile fac parte dintr-un set de recomandări trimise de Avocatul Poporului către o serie de instituții, ca urmare a apariției statisticilor potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulație grave.

Mai mult, Avocatul Poporului arată că a cerut lămuriri Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Companiei Naționale de Căi Ferate ’’CFR’’ S.A., dar ”răspunsurile oferite nu au avut darul de a clarifica modul concret în care aceste autorități își propun să combată fenomenul accidentelor rutiere”.

Recomandările Avocatului Poporului:

În cadrul Recomandărilor emise, Avocatul Poporului solicită Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne și Inspectoratului General al Poliției Române să aibă în vedere, între altele, montarea de parapeți în zonele abrupte; repararea urgentă a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor și viaductelor aflate în stare de degradare; montarea de separatoare de sens, în special în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari; montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi; dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil; identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent.

Ministerului Educației Naționale i se solicită, între altele, să asigure, prin programa școlară, educaţia rutieră a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul preuniversitar; să asigure, în unităţile de învăţământ specializate, pregătirea cursanţilor în vederea obţinerii permisului de conducere.

Ministerul Sănătății va trebui să urmărească exercitarea atribuțiilor ce i-au fost conferite în privința elaborării de norme referitoare la examinarea medicală a candidaţilor la examenul pentru obţinerea permisului de conducere; în privința stabilirii măsurilor ce trebuie luate de unităţile sanitare, în scopul prevenirii accidentelor de circulaţie generate de cauze medicale; a stabilirii semnului distinctiv ce se aplică pe ambalajul medicamentelor contraindicate conducerii vehiculelor. În context, Ministerul Sănătății va trebui să identifice rapid soluții care să contribuie la îmbunătățirea legislației în domeniu și care să contribuie la reducerea imediată a numărului de accidente rutiere și a creșterii gradului de siguranță în trafic.

Foto: Accident grav în Tulcea (Sursa: ISU)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

25 comentarii

  1. Avocatul Poporului nu stie cum face Politia un ban „cinstit” cu amenzi de mica valoare platite în cont de contravenient prin transfer bancar cand primeste amenda dupa 5 luni si ceva si o notificare ca peste câteva zile probele se sterg automat din baza de date… PVul rămâne… se stie

  2. Asta da ajutor electoral dat candidatului propriu! Noroc ca pleaca de la 4%, iar in Romanica viteza nu e privita nicidecum ca …”lucrul Dracu’…”
    PS. Daca ar fi dupa mine, fiecare autovehicul ar avea instalat in bord cate un radar, iar punctul de amenda ar reprezenta 10% din venitul realizat…
    Stiu ce ganditi: ganditi ca in felul acesta as ramane fara clienti… Dar nu-i bai, pentru ca: ”are balta peste”…

  3. autostrazi nu cere?
    sa lase comunicatele populiste

  4. In anul 2019 orice absolvent de clasa a XI ar trebui să știe deja să conducă, cu lecțiile de legislație și practică auto incluse în programul școlar. Cum sa ai pretenția că pregătești oameni pentru piata muncii când nu te asiguri măcar că sunt capabili să se deplaseze până la fabrica din orașul vecin?

  5. Pentru ce sa instaleze radare ? Sa constate ca viteza de deplasare pe unele sosele este 20km/h ? Avocatul Poporului ar trebui sa recomande ministrului transporturilor sa se ocupe de constructia mai multor autostrazi nu sa se ocupe de procese impotriva celor care construiesc.

    • Si unde nu se merge cu 20 km h se merge cu 100-150 în localitate si se depășește la disperare până la accidente mortale. De aia trebuie radare fixe si luate mai multe masuri de genul acesta.

  6. Asta cu viteza neadaptată este o gogoriță ca și încălzirea globală datorată poluării…. Da bine la fraieri…

    Accidentele se produc din cauza neatenției, alcoolului, infrastructurii proaste etc… Nu derapezi că ai viteză ci pentru că ai virat brusc să eviți un câine, un tâmpit sau o tâmpită nu s-a asigurat la schimbarea direcției de mers sau pe jos este praf…și tot așa. Viteza poate fi in cele mai multe cazuri in factor agravant dar NU O CAUZĂ in sine.

    • Macar acum intelegeti de ce trebuie sa alegem inca o data un fizician in functia de Presedinte…? Poate asa invatam si noi cate ceva despre inertie si despre viteza de reactie si astfel nu mai aruncam vina pe caini si pe celelalte dobitoace…

    • Fox, de ce comentariul tău pare să fie tradus prin guagăl translator?

    • wow…
      Cata școala ai? A vieții nu se pune.

    • Fox, cand o sa ai mai mult creier, sa cauti conceptul de ‘entropie’. Tot ce inseamna poluare mareste entropia sistemului inchis numit Terra.

      Iar despre viteza … Din ambele Legile 2 si 3 ale lui Newton deduceti de ce viteza este o problema in sine. 🙂

    • ** fara ‘ambele’ …

    • Hai, lasa-ma!
      Deci matale consideri ca e cam totuna sa tragi brusc de volan la 120 sau la 60 km/h?!
      Nicidecum, si spun asta dupa 43 de ani de conducere si multi, f.multi km parcursi pe tot felul de drumuri, de la drumuri forestiere pana la autostrazi.
      Viteza este un factor determinant in cele mai multe accidente.Un exemplu concret: recentul accident mortal, produs de mario iorgulescu, la 200 km/h, ar fi avut aceleasi efecte tragice la 60 km/h?!
      Sunt sigur ca nu.La 60km/h sunt sigur ca, indiferent cat de beat si drogat era iorgulescu, accidentul s-ar fi soldat cu sifonarea partiala a masinilor, dar ambii soferi ar fi acum teferi.

    • Fox. Ai prins vreodată un pâlc de apa(acvaplanare sper ca am scris bine. ) ? Sa vezi tu ce te duci în primul parapet chiar dacă ții volanul drept. Și asta din cauza vitezei. Plus ce ai mai zis tu. 🙂 Datorita vitezei excesive au fost fff multe accidente. Deoarece timpul de răspuns se reduce semnificativ la viteze ff mari.

  7. Dublarea semnelor de circulaţie ? ….. râsu lumii ….pãi si astea care au mai rämas nefurate abia se mai disting. Sunt arse de soare de ani buni. Celebrele semne prevestitoate de cale feratã au dispãrut din multe locuri de ani de zile ….. ai 80km la orã şi te trezeşti ca dai de Crucea Sf. Andrei in faţã, de pui franã te trezeşti ca opresti tamam pe calea feratã…. marcaje pe asfalt ? …. din pãrţi…. de te prinde noaptea pe şosea…. mai bine tragi pe dreapta. Şi dacã se fac, ţin fix un anotimp…. de unde vopsea ,, speciala” fosforescenta ? Zici ca-i duko… de-aia de dulapuri…. vai de noi şi de zilele noastre

  8. Sa se duca la dracu cu radarele lor. De ce nu fac șoselele? Ei baga limitare de viteza pe DN1 între localități și stau la pândă cu radare. De ce nu fac drumurile cu doua benzi pe sens? Jeguri nenorocite

  9. Un senzor pt. alcool montat in interiorul masinii cand ? Detecteaza alcool, nu pleaca masina. 🙂 Open-source. Swiss-style.

  10. Fratilor de pe aici ati luat-o razna?
    Este o chestie normala si de bun simt.
    Eu unul daca intru pe una dintre putinele autostrazi imi bag pilotul pe 130.
    Pai pot sa conduc?Nici gand.
    Trebuie sa fac slalom ca intotdeauna ma face unul cu farurile sa ma dau la o parte ca el e gica capsunica omul cazut din capsun si daca nu ajunge la destinatie cu cinci minute mai devreme e jale.
    Am pretentii de la voi cei de pe aici

  11. Ideea Avocatului Poporului este una buna. In Romania se incalca legea in draci. Oamenii nu dau semnal, nu poarta centura, ca-i rusinos/nenecesar + nu tin banda I cand e libera, haos total.
    Sa-i arda pe fraieri pana invata sa conduca ca nu suntem degeaba in Top UE la mierlit in accidente de masina. (Soferi/pasageri/pietoni/ciclisti). Nu se poate.

  12. Asa Renate, fa-te ca muncesti.

  13. Personal cred ca ambelw propuneri sunt foarte bine si nu trebuie corelată cu construcția sau nu de autostrăzi. Sa se comporte toate lumea cum trebuie, legal pe șoselele care sunt , mai intai.
    Si cand vor începe toti sa se poarte responsabil si coerent, pariez ca vot avea pretentii mai mari si de la funcționari si politicieni.
    Schimbarea începe de la baza. De la fiecare.

  14. Viteza mare, mai ales în oraș, este meserie, reușești să stai mai mult la semafor, ba chiar să fii depășit de ăla mai lent dar încadrat corect, fiindcă prinde verde când încă e în mișcare…

  15. Cer pedeapsa cu inchisoarea pentru neimplinirea promisiunilor electorale. Cu alte cuvinte, responsabilizarea discursului politic!