G4Media.ro

Băluță acuză refuzul primarului general „de a pricepe” să semneze ultimul aviz…

Sursa Foto: Inquam Photos / Autor: George Calin

Băluță acuză refuzul primarului general „de a pricepe” să semneze ultimul aviz pentru lucrările de refacere a Planșeului Unirii/ ”În Cehia, de exemplu, castorii au reusit în doar 2 zile să construiască un baraj pentru care autoritățile încă cereau autorizații”

Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a afirmat luni, într-o conferință de presă, că Primăria Sectorului 4 a obținut toate avizele de la instituții, în număr de 35 de documente, mai puțin unul care ține de semnătura primarului general, pentru a obține autorizația de construire pentru refacerea Planșeului Unirii. Ultimul aviz, cel de circulație, de la Comisia tehnică de circulație din Primăria Municipiului București, „pregătit de la finalul anului trecut”, încă așteaptă să fie semnat de primarul general Nicușor Dan, care afirma în urmă cu două săptămâni că este pregătit să-l elibereze.

Într-o declarație publică, Băluță a menționat că, deși finanțarea este deja asigurată de Guvernul României, printr-o ordonanță de urgență semnată în 2023 de premierul de atunci Nicolae Ciucă și contrasemnată de Kelemen Hunor, lucrările nu pot începe din cauza blocajelor administrative.

  • „Avem toate autorizațiile necesare, iar Guvernul a alocat aproape 800 de milioane de lei, fără TVA, pentru acest proiect (..). Guvernul a înteles încă de la acea vreme cât de mare este urgența ca podul vechi de 100 de ani din centrul Bucureștiului să fie refăcut cât mai rapid, lucru pe care, din păcate, primarul general refuză să-l priceapă. Spre exemplu de 2 săptămâni așteptăm cu sufletul la gură ca primarul general, intrat în campania electorală pentru funcția de președinte, să-și facă timp să-și ia măcar un pic în serios atribuțiile de primar general și să semneze, așa cum a promis public, avizul de circulație pentru comisia tehnică de circulație, redactat încă de la finalul anului trecut. Nu știm în ce constă pregătirea dânsului”, a declarat Băluță.

Acesta a mai adăugat că autoritățile locale din Sectorul 4 au obținut toate avizele necesare, inclusiv cele de la instituții precum Apele Române, ISU, Ministerul Culturii, STS, MApN și altele.

Băluță a continuat să critice blocajele, sugerând, ironic, că există o alternativă: „Dacă eu nu pricep nimic din acestă situație, ce să mai înțeleagă cetățenii Capitalei din această situație? Noi nu știm cât va mai dura până când primarul general va considera că pot începe lucrările la Planseșul Unirii, dar am aflat că există o aletrnativă. În Cehia, de exemplu, castorii au reusit în doar 2 zile să construiască un baraj pentru care autoritățile încă cereau autorizații, este o știre foarte serioasa, nu este o glumă. (…) Suntem pregătiți să aducem castorii din Cehia poate reușim să-i antrenăm și pe cei din România pentru a rezolva această problema și la noi”.

Nicușor Dan la sfârșitul lunii ianuarie că „avizul de circulație din partea noastră este deja pregătit, va fi semnat de mine săptămâna asta și o să fie transmis la Primăria Sectorului 4. Mai departe, imediat după, așteptăm ca Primăria Sectorului 4 să vină cu toate celelalte avize ca noi să dăm autorizație”.

Context

Între primarul sectorului 4 Daniel Băluță și primarul general Nicușor Dan a izbucnit un conflict, în octombrie 2024, pe tema urgenței cu care trebuia să se facă intervenția la Planșeul Unirii, și a avizelor necesare autorizării lucrărilor în condițiile în care șantierul era pregătit, dar lipsea autorizația de construire pe care trebuia să o emită primarul general Nicușor Dan.

Primăria Sectorului 4 a montat peste noapte, în 14 octombrie, garduri în Parcul Unirii, pe baza unei autorizații eliberate de Primăria Sectorului 3, însă primarul general a considerat că nu este de competența sectorului 3 ci a Primăriei Municipiului București, și a dispus să fie demontate gardurile. Primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a dat înapoi, a demontat gardurile și a precizat că va urma procedura anunțată de Nicușor Dan, de a strânge toate avizele necesare pentru emiterea unei autorizații în regim normal, de la PMB.

Primarul general a anunțat, în septembrie, că nu poate da autorizație în regim de urgență și a condiționat emiterea autorizației în regim normal de ultimele 3 avize pe care Primăria Sectorului 4 trebuie să le obțină de la PMB: Comisia Tehnică de Circulație, ALPAB pentru parcul Unirii și Direcția de Mediu.

Daniel Băluță a anunțat recurent că are avertizare din partea experților tehnici că planșeul s-a degradat și a devenit pericol public. Pe baza acestor documente, pe care le-a înaintat primarului general Nicușor Dan, a cerut să se elibereze autorizație de construire în regim de urgentă, lucru cu care Nicușor Dan nu a fost de acord.

Controversele publice între Nicușor Dan și Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, au început în jurul punctului de vedere al expertului tehnic care a avertizat că lucrările trebuie începute existând pericol de colaps a structurii de beton, argument despre care Primăria Capitalei spune că nu poate fi invocat pentru a solicita autorizație în regim de urgență. „Punctul de vedere al expertului tehnic în urma vizitei pe teren din 06.08.2024 nu fundamentează autorizarea în regim de urgență”, se arată în răspunsul Primăriei Capitalei către Primăria Sectorului 4, document consultat de G4Media. Nicușor Dan a declarat că expertizele au demonstrat că gradul de urgență la planșeu este 4 pe o scară la de 1 la 5, insuficient pentru a elibera o autorizație în regim de urgență.

Proiectul Primăriei Sectorului 4 e finanțat de guvern din fonduri bugetare, prin programul Anghel Saligny dedicat primăriilor și consiliilor județene.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. baluta are fata de „domnule castor”

  2. Baluta, a venit ordin de la sefu’ sa deviezi atentia de la problema cu Nordis?

  3. Baluta, a venit ordin de la sefu’ sa deviezi atentia de la problema cu Nordis?

  4. baluta va ramane cu 36 de milioane de euro! 36.000.000 EUR! Normal ca urla ca un sarlatan. Refacerea planseului este cel mai mare tun din istoria tarii, alaturi de nordis.

  5. Dubioasa insistenta castorului. Problema traficului pe timpul lucrarilor trebuie bine gandita pentru ca este artera principala a orasului. Cred ca ar fi trebuit amanate lucrarile pana la finalizarea A0.

  6. Nu-i spune nimeni pesedistului ca nici daca isi taie ceva nu e credibil? Oamenii astia nu inteleg ca au ajuns la cel mai jos nivel in fantana cu speranta …

    • Barajul castorilor se duce de rapa la prima ploaie zdravana. Pesedistu care vrea sa faca numai de ochii lumii normal ca se inspira din castori. Parazit infect.

  7. Și la noi banii erau deja haliți dacă era Știrea la PMB, nu mai avea nevoie de proiect…

  8. Da, castorii sunt cea mai mare problema a noastra. Si ursii. Nu politrucii.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.