Banca digitală Revolut critică abordarea Meta faţă de escrocherii și spune că gigantul tehnologic ar trebui să despăgubească victimele
Firma britanică de tehnologie financiară Revolut a criticat Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunând că gigantul tehnologic din SUA ar trebui să despăgubească direct persoanele care sunt victime ale înşelătoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC, preluată de News.ro.
La o zi după ce Meta a anunţat un parteneriat cu băncile britanice NatWest şi Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a preveni ca clienţii săi să cadă pradă schemelor de fraudă, Revolut a spus că pactul „nu îndeplineşte foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.
Într-o declaraţie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiară al Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale se rezumă la „pași mici, când ceea ce are nevoie industria cu adevărat este un salt uriaş înainte”.
„Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în despăgubirea victimelor şi, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în acest sens. Un angajament faţă de partajarea datelor, deşi este necesar, pur şi simplu nu este suficient de bun”, a adăugat Malouf.
CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun băncilor şi firmelor de plăţi să acorde victimelor aşa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despăgubire maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).
Autoritatea de reglementare a sistemului de plăţi din Marea Britanie a recomandat anterior o sumă maximă de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat înapoi în urma reacţiilor băncilor şi firmelor de plată.
Malouf de la Revolut a spus că, în timp ce compania sa este de acord cu măsurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, Meta şi alte platforme de social media ar trebui să îşi facă partea lor pentru a-i despăgubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a înşelătoriilor care apar pe site-urile lor.
Compania Fintech a publicat joi un raport în care susţinea că 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, în scădere faţă de 64% anul trecut.
Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor înşelătoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă de astfel de evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în „Raportul privind securitatea consumatorilor şi criminalitatea financiară”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank