Banii dați de stat italienilor pentru a stimula piața auto internă au fost cheltuiți mai mult pe mașini produse în străinătate
Italienii folosesc cea mai mare parte a stimulentelor pentru cumpărarea vehiculelor produse peste hotare. Astfel, cumpărătorii italieni de maşini au folosit 80% din stimulentele auto acordate de Roma pentru a cumpăra vehicule produse peste hotare, a declarat ministrul Industriei din Italia, Adolfo Urso. El a adăugat că Guvernul va modifica structura schemei, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Revizuirea acordării stimulentelor auto va trebui să sprijine atât tranziţia spre automobile mai prietenoase cu mediul, cât şi producţia auto naţională, a afirmat Urso în Parlament.
„Datele arată că, până acum, 80% din stimulentele auto s-au dus către maşini produse peste hotare şi importate în Italia”, a precizat ministrul.
O revizuire a stimulentelor auto ar trebui să fie parte a discuţiilor pe care le poată în prezent Guvernul cu Stellantis, singurul mare producător auto din Italia, privind planurile industriei auto până în 2030.
Italia, care este în urma altor mari pieţe auto din Europa în privinţa înmatriculărilor de vehicule complet electrice, a finanţat până acum achiziţiile de maşini electrice şi hibride, dar şi vehicule cu motoare pe combustie, care au normele de emisii poluante Euro 6. Totuşi, a declarat Urso, peste 11 milioane de maşini poluante sunt în prezent în circulaţie în Italia.
Stellantis, care deţine brandurile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 şi în 2021. Sindicatele se aşteaptă la majorarea producţiei în acest an în Italia la 800.000 de unităţi.
În prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, iar conform Asociaţiei ANFIA în toată industria auto a ţării lucrează peste 270.000 de persoane, direct şi indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei.
Și România se confruntă cu o problemă similară, în condițiile în care oferă unul dintre cele mai mari stimulente din Europa pentru cumpărarea de mașini electrice (aproape 10.000 de euro), iar niciun model vândut pe piața internă nu este produs în România. Dacia Spring, de exemplu, domină topul vânzărilor din România, dar este produsă în China.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu