G4Media.ro

Bărbatul mort în accidentul de pe autostrada Sibiu – Boița a căzut…

Sursa foto: Turnul Sfatului

Bărbatul mort în accidentul de pe autostrada Sibiu – Boița a căzut de la 20 de metri: nu era instalat un grătar sub parapete / ”Elementele de siguranță nu pot fi printre cele ”  / CNAIR: ”Se mai montează astfel de grilaje, dar acolo nu era prevăzut în proiect”

Un bărbat de 48 de ani a murit duminică seară pe primul și singurul tronson finalizat al autostrăzii Sibiu – Pitești, Sibiu – Boița. Nu a murit în urma carambolului în care au fost implicate 6 autovehicule, accident produs din cauza poleiului, ci pentru că, speriat că vine spre el un autoturism al cărui șofer nu mai putea frâna, a sărit peste parapetele ce separă cele două sensuri ale autostrăzi. Și a căzut în gol, 20 de metri, pentru că acolo nu era montat un grătar de siguranță.

Surse G4Media spun că un astfel de grătar ar fi trebuit să apară în proiect și fără el nu ar fi trebuit să fie dat drumul circulației pe acest tronson de autostradă.

”A fost carambol pe pod, în două ture. După prima tură, șoferul microbuzului a ieșit din mașina bușită și a văzut că se îndrepta spre el, sanie, o nouă mașină și a sărit parapetul. Doar că acolo trebuia să fie un grătar pe care PORR nu l-a mai montat.

Între cele două e un spațiu de 30-40 cm și acolo, din proiect, trebuia instalat un grătar orizontal pe care practic poți merge foarte chinuit între cele două glisiere.

Ce au făcut cei de la CNAIR ce se numește Recepție la Terminarea Lucrărilor „cu anexă”, care înseamnă că se poate da drumul la circulație, dar mai sunt de făcut x, y, z, lucruri de făcut și acelea trebuie realizate în termen de 90 de zile. Ceea ce e OK ca principiu, e ceea se numește <Substantial Completion> în engleză, adică nu previn darea în funcțiune a lucrării, doar pentru că nu au sosit încă ultimii arbuști pentru peisagistică, sau sistemul de iluminat arhitectural nu are încă becurile montate.

Problema e că tocmai elementele de siguranță nu pot fi printre cele pe care să le pui în categoria <lasă că le facem mai târziu>. Adică poți lăsa finalizarea unor rigole din afara carosabilului pe anexă. Poți lăsa plantarea de peisagistică, poți lăsa finalizarea spațiilor de servicii de exemplu și alte detalii care nu ating siguranță. Dar nu poți lăsa pe mai târziu elemente de siguranță”, spune sursa G4Media.

CNAIR susține însă că acest element nu era prevăzut în proiectul lucrării și că se montează doar acolo unde te aștepți să existe cel mai mic trafic pietonal sau acolo unde sub pod să existe o altă șosea, clădiri rezidențiale sau orice altceva ce ar putea fi lovit de elemente de caroserie, în urma unui accident.

”Se mai montează astfel de grilaje, dar acolo nu era prevăzut în proiect. Chiar au fost conversații pe această temă, dacă să se monteze, dar în niciun caz nu s-a pus problema să se monteze pe toată lungimea, ci dacă să se monteze la capete, unde încep ele. Dar nici acolo nu era cazul, pentru că singura explicație pentru asta ar fi fost să ne protejeze nouă muncitorii, în caz că se duc să curețe rigolele”, spune Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, ce aparține de CNAIR.

El spune că aceste grătare de siguranță sunt montate în România doar la podurile mai scurte.

”Aceste grilaje nu sunt prevăzute în STAS. Se montează, dar doar în zone în care te aștepți să fie trafic pietonal, să spunem așa. De exemplu, la Mureș sunt vreo două astfel de pasaje, dar sunt pasaje mai mici și unde te aștepți să treacă din când în când cineva, sau dedesubt poate e un alt drum, peste care să nu cadă ceva în cazul unui accident. Aici nu era cazul de așa ceva, e departe de orice, nu avea de ce să ajungă acolo pieton”, explică Elekes.

Consultat de G4Media un specialist în construcția de drumuri și autostrăzi susține că acel grilaj ar fi trebuit să apară în proiectul autostrăzii, pentru că este un element de siguranță.

”Da, cel mai probabil nu există acest grilaj nici în proiectul lucrării, însă asta nu înseamnă că nu există un vinovat în toată această poveste. Vorbim de un element de siguranță și este necesar să existe chiar și acolo unde tu crezi că poate nu trece nimeni. Iată că a trecut la două luni de darea în folosință și o persoană a murit din cauza asta”, spune persoana contactată de G4Media.

În cazul accidentului din Sibiu, inițial, s-a produs o coliziune între 3 autoturisme, coliziune în urma căreia a rezultat vătămarea corporală a unui bărbat în vârstă de 27 de ani.

„Imediat după acest eveniment, în imediata apropiere, s-a produs o coliziune între un microbuz transport marfă și un autoturism.

Șoferul microbuzului a coborât din autovehicul și a observat cum un autoturism condus în urma sa a lovit parapetul, ricoșând spre locul în care se afla, moment în care, pentru a evita starea de pericol, a sărit între parapeții mediani, căzând în gol. Acest ultim autoturism a intrat în coliziune cu microbuzul, dar și cu unul din turismele implicate în primul accident. Din păcate, șoferul microbuzului nu a supraviețuit căderii”, a transmis IPJ Sibiu.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. “Dar nici acolo nu era cazul, pentru că singura explicație pentru asta ar fi fost să ne protejeze nouă muncitorii, în caz că se duc să curețe rigolele”
    Deduc din text ca nu era cazul pentru ca nu curata niciodata rigolele, si se mai intelege din text ca muncitorul nu e om, au contracte cu ceva roboti oare, pentru ca nici pentru muncitor nu e musai protectia…?
    Parbrizul meu ciobit ca nu matura nimeni si nu curata rigolele ? Dar asta e nimic, a murit un om pentru ca … proiectul si pentru ca foarte multi oameni nu si-au facut treba si alti foarte multi au trecut cu vederea.

  2. Un eveniment nefericit..dar adevărul e că nu poți să previi orice eveniment prin elemente de siguranță peste tot.

  3. Acolo, din nefericire, o sa se mai moară. Cum naiba le facem noi ca tot nu reușim să protejăm contribuabilii. Sigur, el trebuia să stea in mașină, dar ca orice om cu rațiune a zis sa iasă de pe șosea. Deoarece pasajele aeriene sunt totdeauna mai susceptibile la polei si gheață, o să fie caramboluri acolo frecvent si trebuie ca pasagerii să se poata evacua in siguranță

  4. Unde dracu se pune grilaj sub parapete la autostrada? Poate prin Japonia sau Coreea de Sud unde se sinucid aia pe capete. Chiar nu este ceva des gasit pe la autostrazi, cautati daca nu ma credeti. Sa mor eu, au devenit multi in Romania mai sfinti ca papa. Trebuie acum sa le avem pe toate.

    • @Ionuț,
      tu nu ești cumva de la asociația pro infrastructura, căci cugeți și scrii în același fel?

      Cei de la pro infrastructura sunt, cei care militează pentru recepțiile parțiale , prin care autostrăzile sunt date în trafic fără ca să fie finalizate toate lucrările , zicând că autostrada salvează vieții.

      Iată că viața acestui om , autostrada cu recepție parțială , nu a salvat-o , ci a luat-o!!!

      Ai tu informații că în Japonia sau Coreea , omenii se opreau pe viaductele autostrăzilor ca să se arunce în gol prin hău dintre cele două poduri paralele ale viaductelor , și că din acestă cauză au pus japonezii și coreenii grătare între podurile viaductelor?

      Înjurătura din capul comentariului tău, care nu are că căuta acolo, arată că te simți chiar ofensat de ideea montării de grilaj între cele două poduri paralele ale viaductului, ca și cum banii necesari acestui grilaj ți i-ar fi cerut cineva ție, sau ca și cum tu ai fii unul care are puterea de a decide arbitrar lucrurile.

      Tu nici după ce a murit un om , nu vrei să se ia măsuri de siguranță și să închidă într-un fel sau altul hăul dintre cele două poduri paralele ale viaductului , pe motiv de economie .

      După cum te exprimi , pentru tine , viața acestui om , are un preț mai mic decât prețul grilajului care trebuia pus în acele loc!!!

      Și când te gândești că sunt părinți , care dacă copilul lor este bolnav , vând tot ce au pentru a salva viața copilului lor!

      Dacă erai tu în cauză ,sau o rudă de a ta tot așa arogant, detașat , zeflemitor, și fără suflet ai fi vorbit?

      Dacă era tatăl tău sau fiul tău ,soția ta , fiica ta , în locul acestui om , tot așa ai fi vorbit?

      ȘI atunci ai fi zis că acel grilaj valorează mai mult , decât viața ta , a mamei, tatălui, fiului , fiicei sau soției tale?

      „Aceasta este porunca Mea: Să vă iubiţi unii pe alţii cum v-am iubit Eu.
      Nu este mai mare dragoste decât să-şi dea cineva viaţa pentru prietenii săi.
      Voi sunteţi prietenii Mei dacă faceţi ce vă poruncesc Eu.”(ioan 15:12-14)

      „Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun îşi dă viaţa pentru oi.
      Dar cel plătit, care nu este păstor şi ale cărui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasă oile şi fuge, şi lupul le răpeşte şi le împrăştie.
      Cel plătit fuge, pentru că este plătit şi nu-i pasă de oi.”(iaon 10:11-13)

      „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţa eternă.”(ioan 3:16)

      Degeaba se laudă cineva că el respectă ,tot felul de legi omenești , dacă încalcă cea dintâi poruncă dată nu de un om , ci de însuși Dumnezeu : porunca iubirii!