G4Media.ro

Barierele în calea digitalizării micilor companii, analizate de Consiliul Concurenței

Foto: Dreamstime

Barierele în calea digitalizării micilor companii, analizate de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței a început o analiză pentru a identifica posibile bariere în calea digitalizării care afectează libera concurență a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), potrivit unui comunicat al instituției. Consiliul va verifica atât legislația și prevederile administrative care împiedică accesul la digitalizare, dar și abilitățile IMM-urilor în domeniu, a declarat pentru G4Media șeful instituției, Bogdan Chirițoiu.

Astfel, autoritatea de concurență va identifica barierele care împiedică digitalizarea IMMurilor și, implicit, afectează creșterea competitivității acestora în raport cu marile companii, în contextul în care IMM-urile concentrează jumătate din valoarea adăugată a României, angajând două treimi din forța de muncă românească.

La finalul analizei, Consiliul Concurenței va emite recomandări privind eficientizarea procesului de digitalizare a IMM-urilor pentru a contribui atât la dezvoltarea afacerilor, cât și la diminuarea riscului eliminării de pe piață a acelora care nu se adaptează la condițiile digitaledin prezent, având în vedere că IMM-urile din România se plasează sub media celor europene la acest capitol.

De asemenea, autoritatea poate propune măsuri în vederea remedierii, atenuării și prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței și, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

„Scopul nostru este să îmbunătățim mediul de afaceri prin stimularea concurenței și, în același timp să ne aliniem la strategiile Comisiei Europene și ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. În acest sens, vom colabora cu toți actorii interesați de îmbunătățirile generate de transformarea digitală și care își doresc businessuri reziliente în fața provocărilor”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează