
Bătălia aerodinamică din F1: Red Bull câștigă războiul aripilor flexibile
FIA a implementat recent (în această săptămână) modificări în ceea ce privește reducerea flexibilității aripilor spate ale monoposturilor, iar unii dintre specialiștii implicați în Formula 1 vorbesc despre faptul că RedBull Racing este marea câștigătoare din acest „război” aerodinamic, transmite the-race.com.
Echipele de Formula 1 se vor confrunta cu teste mai riguroase din partea FIA (Federația Internațională de Automobilism) în ceea ce privește flexibilitatea aripii spate a monoposturilor.
Decizia forulului va intra în vigoare imediat, din acest weekend, atunci când va avea loc Marele Premiu al Chinei.
Începând cu Marele Premiu al Chinei, FIA a înăsprit testele de flexibilitate pentru aripile spate. Astfel, la aplicarea unei sarcini de 75 kg, distanța dintre elementele aripii nu trebuie să varieze cu mai mult de 0,5 mm, cu o toleranță de 0,25 mm doar la Shanghai în acest weekend. Anterior, această toleranță era mai permisivă, permițând o variație de până la 2 mm.
Această decizie a fost introdusă pentru a preveni utlilizarea unor aripi spate flexibile care ar putea funcționa precum un „mini-DRS”.
Cum se traduce acest lucru: acest „mini-DRS” reduce rezistența la înaintare și oferă un avantaj în ceea ce privește viteza maximă.
RedBull s-a plâns sezonul trecut și chiar pe durata testelor de la Bahrain din acest an de faptul că Ferrari și McLaren ar folosi aceste „mini-DRS”.
Această modificare de ultim moment din partea FIA reprezintă un avantaj pentru RedBull.
„Cu cât aripile devin mai rigide, cu atât este mai bine pentru noi”, a precizat o sursă din cadrul echipe RedBull, citată de the-race.com.
Acum rămâne de văzut pe durata Marelui Premiu al Chinei cât de mult va conta noua regulă și cât se poate apropia RedBull de McLaren din punct de vedere ai timpilor pe tur după înăsprirea regulilor privind flexibilitatea aripilor spate.
Toate echipele au fost informate despre aceste modificări și vor trebui să se conformeze noilor standarde începând cu acest weekend, pentru a evita eventuale penalizări.
De asemenea, regulamentul mai spune că poziția caroseriei DRS poate fi acum doar în stare deschisă sau închisă, fără să existe legalitate pentru vreo flexare în momentul deplasării.
Trebuie reamintit că începând cu Marele Premiu al Spaniei de la Barcelona (de pe 1 iunie), FIA va introduce teste de rezistență mai dure și pentru aripile față.
Clasamentul din Formula 1 după MP din Australia
- 1 Lando Norris / McLaren / 25 puncte
- 2 Max Verstappen / RedBull / 18 puncte
- 3 George Russell / Mercedes / 15 puncte
- 4 Andrea Kimi Antonelli / Mercedes / 12
- 5 Alexander Albon / Williams / 10
- 6 Lance Stroll / Aston Martin / 8
- 7 Nico Hulkenberg / Kick Sauber / 6
- 8 Charles Leclerc / Ferrari / 4
- 9 Oscar Piastri / McLaren / 2
- 10 Lewis Hamilton / Ferrari / 1.
Ierarhia constructorilor
- 1 McLaren 27 puncte
- 2 Mercedes 27
- 3 RedBull 18
- 4 Williams 10
- 5 Aston Martin 8
- 6 Kick Sauber 6
- 7 Ferrari 5
- 8 Alpine 0
- 9 Racing Bulls 0
- 10 Haas 0
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie
- Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
- Miami (International Autodrome) – 4 mai
- Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
- Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.