Beauty pentru animalele de companie: un business în creștere / De la șampoane, la parfumuri și spa-uri pentru câini / Mari branduri ca Dolce & Gabbana, Miu Miu, Fendi sau Prada au intrat și ele în joc
Un parfum de lux pentru câini de 99 de dolari de la Dolce & Gabbana a făcut furori, dar este doar unul dintr-un șir de produse premium de îngrijire a animalelor de companie destinate cumpărătorilor bogați, pasionați de frumusețe, relatează BoF.
Animalele de companie încep să fie la fel de răsfățate ca și stăpânii lor. Piața produselor de frumusețe premium pentru animalele de companie este în creștere. La începutul acestei luni, Dolce & Gabbana a prezentat un parfum pentru câini numit Fefé.
Numit după câinele co-fondatorului Domenico Dolce, parfumul are note de yang lang, are o lăbuță placată cu aur de 24 de carate pe sticlă.
Parfumul Dolce & Gabbana, care ține capul de afiș, face parte dintr-un număr tot mai mare de oferte de lux în domeniul îngrijirii animalelor de companie.
Miu Miu, Fendi și Prada oferă toate haine de lux pentru câini. Branduri de prestigiu precum Ouai și Malin + Goetz oferă șampoane pentru animale de companie de câțiva ani, în timp ce printre cei mai noi se numără brandul dedicat îngrijirii animalelor de companie Artemis, care este fondat de fostul beauty jurnalist Noël Duan și susținut de make-up artistul și fondatorul Bobbi Brown și de fostul director financiar al Glossier, Vanessa Wittman. Brandul vinde un șampon pentru câini, fabricat din alge, fulgi de ovăz coloidali și prebiotice, la prețul de 28,50 dolari.
Proprietarii de animale de companie care aleg pentru ei geluri de duș, parfumuri și produse de îngrijire a pielii de calitate superioară ar putea fi ușor convinși să facă același lucru pentru prietenii lor blănoși.
Cercetările efectuate de Morgan Stanley estimează că, în 2023, cheltuielile cu jucăriile și dulciurile s-au ridicat la 147 de miliarde de dolari, iar cheltuielile anuale ale gospodăriilor vor crește cu 113% până la 1 733 de dolari pe animal până în 2030.
În Regatul Unit, 34 % dintre gospodării au un câine, iar în SUA, 70 % dintre americani au acum animale de companie, în timp ce doar 40 % au copii. Firmele de capital privat au arătat un interes deosebit pentru clinicile veterinare, devenind rapid cel mai mare cumpărător al acestora, odată cu creșterea numărului de proprietari de animale de companie.
„Începând cu anul 2015, ne-a fost foarte clar că relația dintre oameni și animale se schimbă complet, în special în zonele urbane”, a declarat Antoine Nussenbaum, cofondator la firma de investiții de risc Felix Capital, care a investit anterior în platforma de asigurare a animalelor de companie Lassie și care va încheia în curând o altă investiție în îngrijirea animalelor de companie.
„Oamenii nu vor ca animalele lor de companie să mănânce boabe… vor să mănânce ceva organic, ceva bine echilibrat.”
Nussenbaum a spus că aceste spa-uri pentru animale de companie creează, de obicei, un spațiu de raft valoros pentru brandurile care își pot poziționa ofertele fie ca o achiziție impulsivă, fie ca o continuare a experienței spa pentru acasă.
Există oportunități și în domeniul serviciilor.
Liberty, magazinul de lux din Londra, a declarat că rezervările la salonul său de îngrijire a câinilor au crescut cu 12% de la an la an. Acesta oferă servicii care includ o „Dogviar Deluxe Spa Day Experience” în valoare de 500 de lire sterline (655 de dolari), precum și băi cu nămol, tratamente faciale cu fructe și masaj.
Chiar și în calitate de investitor în acest sector, Nussenbaum a declarat că este încă surprins de grandoarea acestuia.
„Recent, m-am dus să-mi iau câinele, Hiro, de la tuns”, a spus el, amintindu-și că soția sa a ales un anumit salon din Notting Hill, o zonă bine cotată din Londra. „Am primit factura și era de 300 de lire sterline. Niciodată nu am avut o tunsoare care să coste atât de mult.”
Comentatorii online sunt, de asemenea, divizați. După ce Dolce & Gabbana a lansat Fefé, discursul a fost împărțit între cei care au crezut că este adorabil, în timp ce alții au susținut că este superfluu sau chiar abuziv.
„Nu! Lăsați câinii ăia în pace!”, a spus un comentariu la o postare pe Instagram care dezvăluia lansarea sa, în timp ce altul a spus că ar fi o «tortură» pentru câini, citând mirosul lor super-sensibil.
Alice Potter, ofițer științific principal în cadrul asociației britanice pentru protecția animalelor RSPCA, a declarat că produsele puternic parfumate, cum ar fi parfumurile, ar trebui de obicei evitate, deoarece pot fi neplăcute pentru câini și, de asemenea, le pot împiedica abilitățile de comunicare, care se bazează în mare măsură pe mirosuri.
Produsele cu parfum mai discret, cum ar fi șampoanele pentru câini, sunt în general bune și pot fi chiar liniștitoare, a spus ea. Probabil că acest lucru nu va descuraja brandurile să le lanseze sau părinții de animale să le cumpere. Un comerciant din Regatul Unit, The Pawfume Shop, vinde mai mult de 20 de varietăți de ceea ce descrie ca fiind „parfumuri de designer de lungă durată” pentru câini, modelate după parfumurile populare pentru oameni.
Acesta își descrie varianta parfumului Dior Sauvage, 10 lire sterline (aproximativ 13 dolari), ca fiind un „parfum masculin superb pentru câini masculi”.
Nussbaum a declarat că a văzut cercetări care indică faptul că aproape jumătate dintre proprietarii de animale de companie ar cheltui la fel de mult pe animalele lor de companie ca și pe copiii lor, SUA și Japonia fiind unele dintre cele mai mari cheltuitoare.
„Este evident că este o piață în creștere”, a spus el.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank