Beijingul obligă giganții tech să-și dezvăluie algoritmii
Giganții chinezi din domeniul digital, printre care Tencent, Alibaba și ByteDance, au oferit autorităților detalii despre algoritmii lor, o mișcare fără precedent în contextul în care Beijingul întărește controlul asupra acestui sector esențial, a declarat autoritatea de reglementare, citată de BFM TV.
Aflați în centrul economiei digitale, algoritmii reprezintă „creierul” din spatele multor aplicații și servicii de internet și sunt, în general, un secret bine păstrat de giganții digitali.
Aceste instrumente pot analiza cantitatea de informații colectate despre un utilizator și pot face recomandări automate pe baza obiceiurilor sau preferințelor acestuia.
Mai multă supraveghere
Îngrijorate de opacitatea giganților digitali în ceea ce privește aceste practici, autoritățile încearcă să asigure o mai mare supraveghere a algoritmilor.
Conform unui regulament din martie, companiile trebuie să verifice la autoritatea de reglementare dacă algoritmii lor sunt conformi și să furnizeze detalii tehnice.
Vineri, 12 august, Administrația spațiului cibernetic din China a publicat pentru prima dată o listă care descrie modul în care giganții din domeniul tehnologiei folosesc algoritmii.
Retailerul online Alibaba, de exemplu, recomandă noi produse pe baza istoricului de navigare și de căutare al utilizatorilor săi.
Aplicația de videoclipuri scurte Douyin (versiunea chineză a TikTok) face sugestii în funcție de timpul petrecut de utilizatorii săi pe conținutul anterior.
Nicio modificare a algoritmilor
„În acest stadiu, autoritățile nu au cerut în mod explicit companiilor să își schimbe algoritmii”, a declarat pentru AFP Angela Zhang, specialistă în drept chinezesc la Universitatea din Hong Kong.
„Autoritățile de reglementare sunt mai mult în faza de colectare a informațiilor”, a spus Zhang.
Autoritățile chineze au fost deosebit de dure cu sectorul tehnologic timp de aproape doi ani, pentru practici care erau anterior tolerate și răspândite.
Câțiva dintre giganții din acest sector au fost puși la punct în chestiuni precum datele cu caracter personal, concurența și drepturile utilizatorilor.
Luna trecută, Didi, cea mai mare companie chineză de transport de persoane, a fost amendată cu aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru încălcarea datelor cu caracter personal.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii