G4Media.ro

Beijingul spune că UE a cerut companiilor chineze de vehicule electrice să…

Sursa Foto: Chery Auto

Beijingul spune că UE a cerut companiilor chineze de vehicule electrice să transmită un volum ”fără precedent” de date

Comisia Europeană a cerut un volum fără precedent de informaţii detaliate despre lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto chinezi, în timpul investigaţiei sale privind importurile subvenţionate de vehicule electrice din ţară, a declarat joi Ministerul Comerţului din China, transmite Reuters, transmite News.ro.

Comisia, care supraveghează politica comercială pentru Uniunea Europeană, a impus săptămâna trecută tarife suplimentare asupra vehiculelor electrice chineze importate, în urma anchetei, provocând critici din partea Beijingului şi acuzaţii de spionaj din partea presei de stat chineze.

China a lansat, de asemenea, o anchetă de dumping asupra importurilor de carne de porc din UE.

”Tipul, sfera şi cantitatea de informaţii colectate de partea europeană au fost fără precedent şi mult mai mult decât ceea ce este necesar pentru o investigaţie privind tarifele compensatorii”, a declarat He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului, într-o conferinţă de presă.

El a răspuns la o întrebare a radioului de stat chinez, dacă Bruxelles-ul a căutat să spioneze industria chineză de vehicule electrice.

Comisia ”a cerut în mod obligatoriu” producătorilor de automobile chinezi să transmită informaţii cu privire la aprovizionarea cu materii prime pentru baterii, fabricarea componentelor şi stabilirea preţurilor şi dezvoltarea canalelor de vânzare, a spus purtătorul de cuvânt.

De obicei, guvernele impun tarife anti-subvenţie asupra mărfurilor importate pentru a proteja firmele naţionale atunci când suspectează că articolul în cauză ar fi putut fi produs doar la un preţ mai mic decât preţul pieţei, deoarece a beneficiat de stimulente sau alocaţii inechitabile.

Producătorii de automobile europeni sunt concuraţi de un aflux de vehicule electrice mai ieftine ale rivaliilor chinezi.

Comisia Europeană spune că preţurile sunt de obicei cu 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.

Producătorii de automobile chinezi pe care Bruxelles-ul i-a considerat companii necooperante, cum ar fi SAIC, se vor confrunta cu un tarif de 38,1% odată ce tarifele provizorii vor intra în vigoare, probabil în iulie.

El Yadong a numit afirmaţiile conform cărora companiile auto chineze nu au cooperat pe deplin ca fiind ”nefondate”.

Televiziunea de stat CCTV a publicat, de asemenea, miercuri un articol în care sugerează că Bruxelles-ul a încercat să spioneze companiile auto chineze, având în vedere ”multele cereri nerezonabile făcute în timpul acestei anchete”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Sărăcuțul Beijing ce alimentează Rusia cu arme ce ucid europeni, ce discriminat este! Dar îl rugăm frumos să iasă de pe piața, să vândă in Papua Noua Guinee, sau prin Burkina Faso!