G4Media.ro

Beneficii de lux pentru unii bugetari: Bonusuri de Crăciun și Paște, ajutor…

Beneficii de lux pentru unii bugetari: Bonusuri de Crăciun și Paște, ajutor de căsătorie, prime de 1 iunie și 8 martie, bani pentru lentile speciale în vederea lucrului la calculator / Detaliile au ieșit la iveală după ce mai mulți angajați ai Autorității pentru Digitalizare au fost concediați după plecarea PSD de la putere

Șase dintre cei zece angajați ai Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) care au fost concediați în ianuarie anul acesta au contestat legalitatea deciziilor în instanță și au obținut, în septembrie, reîncadrarea pe posturi, ADR atacând sentința cu apel. În timpul procesului, reclamanții au acuzat faptul că au fost dați afară pe motive politice. Procesul a scos la iveală detalii legate de multiplele beneficii ale angajaților de la ADR: bonusuri de Crăciun și Paște, ajutor de căsătorie, de înmormântare, primă de 1 iunie, de 8 martie sau pentru achiziția de lentile antireflex în vederea lucrului la calculator.

În acțiunea de chemare în judecată, cei șase au susținut că au fost angajați ”în urma unor concursuri de ocupare posturilor vacante în cadrul agenției, în perioada guvernării PSD, iar conform declarațiilor publice făcute de Guvernul PNL, aceștia au urmărit să depesedizeze administrația publică. (…) în data de 22.01.2020, după un calendar prestabilit și neadus la cunoștința reclamanților, prin decizie politică, explicată verbal câtorva dintre salariații care au cerut întrevedere, s-a hotărât concedierea celor 10 salariați aflați în perioadă de probă, respectiv o parte din reclamanții din prezenta cauză.”

Angajații din acest proces, care ocupau posturi de juriști și de expert evaluare-examinare, au explicat că aveau contracte de muncă pe perioadă nedeterminată, cu perioade de probă de 90 de zile. Cu toate acestea, ei au afirmat că, în cazul lor, s-a comis un abuz de drept prin aceste disponibilizări și au adus ca argument și faptul că, deși angajatorul nu le-a mai dorit serviciile, le-a dat scrisori de recomandare în care erau lăudați pentru aptitudinile lor.

ADR, care a fost înființată în acest an și a preluat activitatea Agenţiei pentru Agenda Digitală a României s-a apărat spunând că motivațiile politice ”sunt doar simple susțineri fără ca aceștia să precizeze care este acel calendar prestabilit și de către cine a fost stabilit, care ar fi decizia politică și care este persoana cu care au avut întrevederea care le-a dat explicații verbale și ce anume li s-a comunicat.” ADR a precizat că legea dă dreptul angajatorului sa nu își motiveze decizia de încetare a unui contract individual de muncă. Citat ca martor, vicepreședintele ADR la momentul luării deciziilor a explicat că, în acea perioadă, exista proiectul unei organigrame care prevedea reducerea unor posturi, iar disponibilizările celor șase au fost luate ”preventiv”, inclusiv pentru a evita prejudicierea statului, având în vedere plățile compensatorii prevăzute în cazul concedierii – în această ultimă situație, Contractul Colectiv de Muncă prevedea plata a 10 salarii compensatorii. El a recunoscut că ”nu a existat un proces formal de evaluare profesională, la nivel informal existând anumite discuții cu șefii de structuri în care li s-a comunicat că se dorește realizarea respectivelor disponibilizări”.

Judecătorul a concluzionat că ”deciziile contestate nu au fost emise ca urmare a evaluării aptitudinilor profesionale ale acestora, ci au avut ca rațiune micșorarea schemei de personal preventiv, prevenirea plății de salarii compensatorii în cazul concedierii și menținerea în funcție a angajaților cu vechime mai mare. (…) Astfel, fiind utilizată posibilitatea legală de a emite decizii de încetare a raporturilor de muncă în perioada de probă fără motivare, pârâtă a golit de sens rațiunea juridică a perioadei de probă, dispunând încetarea raporturilor de muncă ale reclamanților, pe baza unor motive care nu legătură cu aptitudinile profesionale ale acestora.” Prin urmare, socotind măsura ADR drept ”abuz de drept”, magistratul a decis reangajarea tuturor celor șase, cu obligația de a le fi plătite drepturile salariale indexate, majorate și reactualizate de la data încetării raporturilor de munca și până la efectiva reintegrare a acestora pe posturi.

De asemenea, Tribunalul a mai decis ca reclamanții, după caz, să primească, aferent perioadei cât nu au lucrat, bonus cu ocazia Sărbătorilor de Crăciun/Paște (1.000 lei net), vouchere de vacanță (1.450 lei), bonus de 8 martie (150 lei net), ajutor pentru căsătorie (1.000 lei net), ajutor de înmormântare (1.000 lei net), bonus de 1 Iunie (150 de lei net).

Cu aceeași ocazie, din dosar a mai reieșit că, în Contractul Colectiv de Muncă de la ADR, mai figurează obligația angajatorului de a plăti salariaților ”contravaloare lentile antireflex pentru lucru la monitor în valoare de 400 lei net”.

ADR este subordonată Guvernului și coordonează activitatea mai multor sisteme digitalizate de importanță strategică, așa cum ar fi „Sistemul Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor” — SNEP sau Sistemul electronic de achiziţii publice – SICAP.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

28 comentarii

  1. Nici angajații care administrează fondurile europene nu sunt bugetari obișnuiți. Cum se spune in popor – „nu poți umbla cu mierea fără sa guști si tu puțin”. La ei bonusurile sunt alocate chiar din… fonduri UE. Ca să nu faca pagubă (prea mare) la stat.
    Despre RA-uri, SA-urile statului nimic?…

    • „bugetari obișnuiți” e pleonasm. Bugetarul nu e un angajat obișnuit, prin definiție. La romani, bugetarul este un „angajat special”!

  2. Saracii, cum se gandesc ei la toate, ajutorul de inmormantare este cel mai dragut.
    Nenorocitii, nu fac nimic si o duc ca bastanii.

  3. Pe când „spor de angajat” că eşti stresat că tre să lucrezi

    • Există deja, la instanțe, in parlament

  4. Jos clanul bugetarilor! Sa inceapa sa munceasca!

    • Mai bine zis sa-i verifice cineva pe directorii ăia ca muncesc. Ce vină are funcționarul ca nu știe sa-si faca treaba din cauza ca poate sa deranjeze pe cineva?
      Sa luăm un comisar ANPC sau RAR ca exemplu.
      Sau unul de la Poliția Economica
      Sau unul de la ANAF Antifraudă

  5. Băieți… poate nu ați înțeles până acum, dar vă explic eu. Statul român a devenit de peste 10 ani o afacere de familie. Este foarte simplu: dacă ești rudă sau prieten apropiat cu angajații de la stat devii și tu angajat la stat. Dacă îndrăznești cumva să intri în crima organizată de stat și să vrei să respecți legea și să nu iei șpăgi – dispari imediat. Despre respectul pentru competetență și studii se rezumă în următoarea maximă: Cimitirul e plin de oameni de neînlocuit. De aceea au și plecat vreo 5 milioane. Așa că nu vă mai mirați că ei și-au dat clanurilor lor prime și șpăgi din banii voștri de taxe. Oricum nu se face nimic cu ei. Măcar să se distreze de 1 iunie niște bugetari dacă nu avem spitale și școli. Haideți că nu e greu să vă prindeți.

  6. Casta bugetatilor, trantori pe bani multi si nu servesc decat partidul de guvernamant. Dispretul fata de cetatean e invers proportional cu „beneficiile” postului…

  7. Buna ziua,
    Ati putea, va rog, sa-mi trimiteti in privat numarul dosarului ? M-ar putea ajuta. Mentionez ca nu am lucrat la stat.
    Multumesc mult !

    • Cererile se depun online la ghișeul din piata victoriei la SGG. oricum nu poți sa-i obligi sa-ti raspunda pentru ca esti nimeni pentru ei. Poți sa ai si mama numarului de înregistrare. ANFP a fost incapabil sa impună o procedura clara de gasire a responsabilului funționar care nu-și indeplineste temeinic sarcinile. Certificari la institutiile statului? Doar cu fonduri ue… da oricum aata nu inseamna nimic in românia. Asa a spus Avocatul Poporului

  8. Mai asteapta careva REFORMAREA Romaniei de la PNL, cand ADR aflata in subordinea Guvernului NU a fost reformata, au lasat TOATE aceste beneficii sfidatoare, in timp ce Fl Catu se imprumuta ZILNIC sume uriase?!?!
    Puteau sa o desfiinteze si s-o numeasca altfel, cu alta Organigrama, cu Posturile ocupate prin Concurs… gaseau solutii…dar acolo este aciuata clientela politica din toate partidele, clientela care pompeaza bani grei la partide din beneficiile uriase pe care le are!
    Hai cu imprumuturile, Florine, ca trebuie BANI multi pentru BENEFICIILE Buigetarilor vostri de lux, rusine PNL!!!!

    • Problema nu e aia, problema e ca sunt foarte prosti și comozi peneleii! Ce era așa greu să organizeze în prealabil o scurta evaluare individuala și să decidă același lucru pe baza acesteia, adică fundamentat, justificat, cu probe?! O zi le lua! Dar, se dovedește ca sunt proști și mai ales orgolioși!

  9. PNL nu va face nicio reforma. Au aceleasi principii si aceleasi apucaturi ca si cei de la PSD.
    Listele de la Parlamentare sunt pline de oporunisti pe care nu-i recomanda nimic in afara faptului ca fac parte din gastile USL-iste care au adus tara in halul asta.
    Daca pe IOHANNIS nu-l trezeste cineva si nu-i pune cu botul pe labe pe liberali si nu se va termina cu blatul facut de ORBAN &COMP. cu PSD, va fi dezastru!
    Panglicari ca Rares Bogdan, Ghita Falca, Orban si altii vor sa traga in continuare aceleasi sfori si sa produca bani pt. ei si gastile lor, jefuind banul public in dauna cetatenilor(aia care mai raman dupa ce trece COVID!). Nu vor reforma nimic, nu vor deranja „SISTEMUL CARE I-A CREAT”, totul se va duce de rapa (din ce a mai ramas !).

    • Cică „mândru că sunt român”.
      Că sunt furat – și să știu – mă apucă depresiile și gândurile că nu sunt bun de #nimic. Auzi Dragnea? Orban?

  10. Bugetari împuțiti

  11. Acum înțelegem de ce oamenii au votat AUR: speră la un alt tip de politician, care a optat să fie politician din interes pentru țară și popor, nu pentru interese personale și de grup. Acești angajați și alții sunt mai români decât ceilalți români? Le-au dat mama și tata, drept moștenire, o bucată de ASF, Curtea de conturi sau altă entitate bine plătită? Niciun partid nu a făcut referire la salariile nesimțite; toți s-au năpustit asupra pensiilor speciale, știind că nu vor face nimic.

  12. Departe de mine sa iau apărarea guvernului. Totuși ma gândeam cum ar putea sa isi atraga ADR specialiști (plecând totusi de la premisa ca sunt specialiști)? In IT aceste beneficii sunt standard, inclusiv ochelarii, dar da in privat. Totuși tu ca Adr concurezi cu firmele private in piata, unde cererea este mai mare ca oferta. Deci cum ar putea sa atragă It-isti capabili?

    • Problema este ca au beneficii dar nu sunt capabili.

    • Nu este vorba despre salarii… Care IT ist capabil s-ar angaja intr-o firma deja ocupata de incapabili?
      Prima problema e sa-i dai afara pe incapabili.
      Si iata ca nu-i de loc usor.
      Ba, as zice ca e al naibii de greu pentru ca sunt constituite – in toate organismele statului nu numai aici – niste nuclee foarte greu de desirat.
      Sunt relatii chiar mai puternice decat sustinerea politica.

  13. Nu e vorba de relatii, astea functioneaza altfel. E vorba de legislatie care, sub presiunea sindicatelor si a guvernarilor socialiste (cica), s-a facut de asa natura incat un angajator nu-si mai poate da afara angajatii in nicio situatie. Legile se voiau impotriva ticalosilor de patroni care sug sangele poporului dar, iata, sunt o piedica si in flexibilizarea aparatelor birocratice. Singura solutie e sa-i astepti sa plece de buna voie.

  14. Un titlu mai aproape de realitate al acestui articol ar fi fost „Primele de Crăciun și de Paște prevazute în contractul colectiv de muncă de care nu au beneficiat niciodată angajații Autorității pentru Digitalizarea României sau ai fostei Agenții pentru Agenda Digitală a României”. Dacă nu credeți, mai cercetați. Legea 544/2001 privind informațiile de interes public vă poate ajuta în acest sens.

  15. Un titlu mult mai aproape de realitate al acestui articol ar fi fost „Primele de Paște și de Crăciun prevăzute în contractul colectiv de muncă de care nu au beneficiat niciodată angajații Autorității pentru Digitalizarea României sau ai Agenției pentru Agenda Digitală a României”. Dacă nu credeți, Legea 544/2001 privind informațiile de interes public vă poate ajuta în acest sens.

  16. PARTidUl A IMPARTIT romania IN CASTE DE PRIVILEGIATI si sclavetiI LOR.