G4Media.ro

Benzi unice de autobuz pe Bd. Magheru din București, reintroduse de la…

FOTO: Benzi de autobuz cu stâlpi de delimitare (dreapta - sursa: Facebook Dan Lacusta)

Benzi unice de autobuz pe Bd. Magheru din București, reintroduse de la 1 octombrie, cu stâlpi de delimitare. Bulevardul „autostradă” prin centrul Capitalei poate fi reconfigurat cu piste de biciclete, după ce MasterPlanul Velo va fi votat

De la 1 octombrie, pe Bd. Magheru din București au fost reintroduse benzile unice pentru transportul în comun. Delimitarea este între Piața Romană și Universitate, pe ambele sensuri. Mai precis au fost refăcute marcajele existente și, suplimentar, au fost montate separatoare de bandă din plastic, galbene. Deși culoare unice pentru autobuze existau doar cu grafică pe asfalt, aceasta era ori ștearsă, respectiv șoferii nu o vedeau, ori restricția nu era respectată.

Schimbările au redus circulația generală la trei benzi de circulație pe sensul Universitate – Piața Romană și două, pe sens opus, între Piața Romană – Universitate, afirmă Marian Bârgău, șeful Administrației Străzilor București  executantul lucrării din partea municipalității.

Profilul bulevardului drept, de tip „autostradă”, este de 16-21 m, cu zone în care lățimea fluctuează. După introducere, delimitatoarele creează dificultăți autobuzelor în unele spații, întrucât se îngustează la limită. După cum se poate vedea în imaginile postate pe social media, un autobuz se încadrează cu greu între bodură și stâlpi.

Cosmetizarea de pe Bd. Magheru diferă față de un alt proiect al municipalității, cel al modernizărilor de pe Str. Radu Beller și Calea Floreasca, din august 2023, când aceste străzi au devenit cu sens unic, au fost introduse benzi unice de autobuze, dar și piste de biciclete. Imagini aici. 

Întrebat de ce nu au gândit un proiect mai mare și în cazul Bd. Magheru, care să aibă și piste de biciclete, viceprimarul Stelian Bujduveanu, responsabil în cazul proiectului Floreasca-Beller, dar cu atribuții suspendate între timp de primarul Nicușor Dan, a spus că „piste velo, la trotuar, odată cu banda unică de autobuz se pot implementa și pe Bd. Magheru”, respectiv bulevardul permite o astfel de reașezare. De ce nu acum?

„În actuala etapă, în care banda de autobuz a fost delimitată, ea fiind doar avizată de anul trecut, ar fi trebuit reluate toate marcajele și nu era oportun, pentru că așteptăm MasterPlanul Velo pentru a vedea cum conectăm toate aceste piste de biciclete și unde le mai putem face”, a afirmat el. În opinia lui, ce reia și o observație din MasterPlan că pentru axa nord-sud este prevăzută magistrala Calea Victoriei, chiar dacă ar exista o dublare, introducerea pistelor pe Bd. Magheru este benefică orașului.

„Avem axa Nord-Sud, avem Calea Victoriei, conectată cu Unirii, și o altă bandă ar dubla banda velo de pe Calea Victoriei. Nu spunem că nu este necesară, ci este foarte necesară dacă vrem să schimbăm comportamentul șoferilor de a trece la partea de velo, dar în etapa asta ar trebui să închidem acele coridoare care nu sunt atinse, inelul central care ar fi o mare realizare a municipalității plus zonele foarte circulate, de parcuri, unde sunt întrerupte pistele. Dar și Bd. Magheru poate fi adaptat, cum pot fi și alte bulevarde adaptate și conectate axele principale cu secundare.”, a spus el.

În MasterPlan, Bd. Magheru este prevăzut în rețeaua velo secundară, nu magistrală sau principală, însă profilul-lățimea bulevardului permite o reașezare a circulației, ca în ilustrația de mai jos.

Foto: proiect MasterPlan Velo

MasterPlanul Velo prevede realizarea a 10 magistrale velo de 150 km și alți 600 km de piste secundare. Documentul este finalizat, iar timpul de execuție este prevăzut la 5 ani de specialiști, și la 10 de către reprezentanții Primăriei Capitalei desemnați în timpul procesului de consultare.

Pistele de biciclete vor deveni infastructură de tranport și vor fi realizate exclusiv la nivelul carosabilului. Documentul, care are valoare de strategie și nu este un proiect de execuție, ar urma să intre la vot în Consiliul General.  În favoarea lui s-au propunțat consilieri generali PNL, USR și aliații din Alianța Dreapta Unită REPER, PMP și Forța Dreptei. Primarul general Nicușor Dan, un susținător al transportului în comun și al celui alternativ, nepoluant, nu a avut o declarație în care să spună că își asumă implementarea planului.

Benzi unice pentru autobuze mai sunt pe bulevardele Unirii, Decebal, Corneliu Coposu, Dacia, Mareşal Constantin Prezan, Aviatorilor, Regele Mihai I, Iuliu Maniu, Drumul Taberei, Regina Elisabeta, M. Kogălniceanu, pe Calea Plevnei, Calea Dorobanţilor, Calea Floreasca, Calea Griviței, pe Șoseaua Kiseleff și pe strada Lt. Aviator Radu Beller.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Bravo! Primaria Capitalei isi propune si ea sa fie numarul unu mondial la ceva. Si anume sa fie numarul unul la aglomeratia din trafic. Daca acum suntem doar pe patru, in viitor sigur luam aurul. Acum pe bune, unii chiar nu pricep ca orasele din Romania nu au fost construite pentru biciclisti? Ce isi imagineaza unii ca o sa se intample in Bucuresti? Ca o sa isi lase oamenii masina acasa si o sa circule cu bicicleta sau cu autobuzul? Hahaha.

    • Asta e ideea, da. Te deplasezi cu autobuzul și în felul asta scade aglomerația, poluarea și ajungi mai repede la destinație. Dar mai trebuie sa și gândești, desigur. Neanderthalienii se vor claxona de pe doua benzi în loc de patru.