G4Media.ro

VIDEO Bicicliștii au protestat duminică în Piața Universității și au cerut schimbarea…

VIDEO Bicicliștii au protestat duminică în Piața Universității și au cerut schimbarea Codului Rutier: „Şi pe biciclişti îi aşteaptă cineva acasă!”

UPDATE ora 18:00 Bicicliștii au protestat duminică, cerând schimbarea Codului Rutier pentru ca viața persoanelor care aleg să circule pe două roți să nu mai fie pusă în pericol de ceilalți participanți la trafic.

Evenimentul lor, „Şi pe biciclişti îi aşteaptă cineva acasă!”, și-a propus să atragă atenţia şoferilor şi autorităţilor asupra participării în trafic a bicicliştilor, o categorie vulnerabilă din acest punct de vedere, transmite Agerpres.ro.

Participanţii la protest și-au așezat bicicletele pe marginea trotuarului, una în spatele celeilalte, de la Universitate spre Piaţa Romană. Mesajele au fost ataşate pe biciclete pentru a putea fi citite de şoferi, din trafic. Nu a fost afectat traficul rutier sau pietonal.

„Din păcate, agresivitatea din traficul rutier este tot mai evidentă, iar autorităţile poartă partea lor de vină. De exemplu, dacă autorităţile locale ar fi direcţionat măcar 1% din fondurile alocate infrastructurii dedicate maşinilor către proiecte de realizare de rute pentru biciclete, dezvoltarea infrastructurii din Bucureşti ar fi putut fi deja comparabilă cu cea din alte oraşe europene”, se arată în comunicatul organizatorilor.

Aceştia au depus, joi, la Direcţia Rutieră a Poliţiei Române un set de propuneri de modificare a Codului Rutier (OUG 195/2002). Acestea au fost strânse de-a lungul ultimilor ani în speranţa că partidele politice vor ţine cont de opiniile specialiştilor.

Printre acestea se numără eliminarea interzicerii mersului cu bicicleta pe drumurile publice până la vârsta de 14 ani, permiterea utilizării bicicletei pe trotuar, până la vârsta de 8 ani, scăderea amenzilor în cazul bicicliştilor – „în momentul de faţă, lipsa soneriei la bicicletă este mai drastic sancţionată (între 870 şi 1160 lei) decât multe dintre abaterile făcute la volanul unei maşini”.

Printre alte propuneri se numără introducere de noi indicatoare, după modelul unora similare din alte ţări europene, reglementări privind circulaţia trotinetelor electrice, măsuri mai simple pentru aplicarea de sancţiuni în cazul opririi neregulamentare a autovehiculelor, posibilitatea aplicării de sancţiuni autorităţilor publice atunci când execută lucrări care pun în pericol viaţa participanţilor la trafic, introducerea noţiunilor „bandă pentru biciclete” şi „bandă comună pentru transportul public şi biciclete” sau posibilitatea ridicării autovehiculelor parcate neregulamentar, indiferent unde sunt oprite.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Un subiect interesant de actualitate , dar poate ar trebui sa rugam G4 media sa conceapa un portal de stiri actuale ,cu teme actuale atasate partilor fierbinti ale lumii. Se intimpla atit de multe si atit de repede ,asadar poate este o idee de acceptat .

  2. Când vii din Occident se vede frapant dezinteresul pentru biciclete şi instituţii culturale.

    • Nu ai vrea ca mai mult de jumatate din populatia unui municipiu, oras, comuna sau sat din Ro sa fie angajata la ansambluri folclorice? Stii ce bine ar trebui sa muncesti ca din banii tai opriti la taxe si impozite sa fie remunerati dansatorii? Stii ce util ar fi ca banii de la bugetul consiliilor judetene pt infrastructura sa fie cheltuiti pe transportul si cazarea a peste 800 de dansatori in hoteluri? Vorbesti de lipsa culturii fara sa participi la spectacole sa vezi ca sunt atat de multi dansatori angajati la ansambluri folclorice de nu au loc pe scena si topaie in joc de glezne pe margine!!! Cultura mai inseamna si altceva dar e mult mai rentabila, pt cine imparte, cheltuirea banului public cu o gramada de dansatori decat cu un poet sau un pictor. E mai simplu pt un primar sa infiinteze un ansamblu folcloric decat sa infiinteze o strada cu utilitati si trotuare.

    • @Risipa de cultura!!!
      Ai perfecta dreptate, asa este cum spui, dar cei mai multi romani sunt prea prosti ca sa inteleaga asta

  3. Trendul actual de a reda oamenilor orasul trebuie sa aiba loc si in Romania. Presa de la noi ar trebui sa scrie si mai mult legat de acest subiect. In orice oras din Romania mergi trebuie sa asisti la poluarea fonica si cu noxe. Strazile trebuie redate oamenilor si nu dedicate masinilor asa cum se intampla actual.

    • Strazile trebuie redate cailor si oamenilor-ar trebui sa circule:biclictele, trasuri si ricse.Bravo omule, #viitorul suna bine!

  4. Dar de agresivitatea biciclistilor de ce nu vorbeste nimeni? Despre cei care nu respecta regulile si apoi cu mult tupeu se leaga de soferi?? Da, trebuie reglementat urgent si cat mai atent acest domeniu, pentru ca sunt in pericol public tot mai multi dintre ei… Asemenea si trotinetistii! Mai au putin si fac concurenta taximestristilor la agresivitate!!

    • Agresiv? dar ce zici cand se urca unul pe tine cu mașina? Vai ce onoare!? E simplu sa vorbești cand nu te-ai urcat niciodata pe bicicletă si ai intrat in trafic. Crede-mă! Sunt sofer și am făcuți 1milion de km in 25 de ani de condus, iar in ultimii 2 ani am făcut peste 1700 km cu bicicleta, ii inteleg pe cei agresivi.

  5. Prea putine piste de biciclete. Romanii vor masini,santem in urma cu mentalitatea noastra fata de tarilor din vest. Imi pun speranta in tanara generatie.Bicicleta este un mod foarte bun de mobilitate , din multe aspecte.

  6. Nu este normal ca o persoana care nu a sustinut nici un examen care sa ateste ca stapaneste codul rutier sa circule pe drumurile publice. Nici cu bicicleta, nici cu masina, nici cu camila… Cum adica sa ceri „eliminarea interzicerii mersului cu bicicleta pe drumurile publice până la vârsta de 14 ani”?! Hai sictir! N-ai permis de conducere, nu ai ce cauta pe sosele nici la 7, nici la 14, nici la 30 ani, decat ca pasager!

    • De acord!
      În lipsa infrastructurii pentru biciclete, să avem pardon, dar nu aveți dreptate!
      Militați pentru infrastructură s’apoi e OK!
      Pe bicicleta pe drumurile publice sub 14ani?
      Sunteți analfabeți funcțional domnilor!
      Bețivanii pe/ lîngă bicicleta pe drumurile naționale, alea care sunt și pe care circulă sute de mii de mașini, e ok? Aaaa, nu au infrastructură, bieții!
      Păi pentru asta militați!
      Hai că va alintați, va întreceți pe voi înșivă!