G4Media.ro

Bilanț catastrofal al lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor: Serie nesfârșită de…

sursa foto: Inquam Photos/ Adel Al-Haddad

Bilanț catastrofal al lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor: Serie nesfârșită de accidente pe calea ferată și autostrăzi cu morți și răniți / Companiile de stat, politizate la maximum / Grindeanu tace pe tema accidentelor, dar e vocal pe subiectul sensibil al Canalului Bîstroe

Într-un an și jumătate de mandat la Ministerul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD) are un bilanț negru al companiilor din subordine: accidente lunare pe căile ferate cu victime, moartea unui om pe autostradă din cauza lipsei grătarelor de protecție, întârzieri sau chiar ratări ale unor proiecte majore de infrastructură. Toate – pe fondul politizării masive a companiilor strategice din subordinea sa.

De remarcat că Grindeanu beneficiază de un tratament mediatic extrem de blând din partea presei care primește lunar bani de la PSD prin schema de finanțare cu fonduri de la bugetul de stat. Criticile la adresa lui Grideanu sunt sporadice la televiziunile și site-urile deținute de mogulii media, cu rare excepții. În schimb, Grideanu s-a remarcat prin poziții extrem de dure la adresa Ucrainei pe tema extrem de sensibilă a adâncirii Canalului Bîstroe.

Pe de altă parte, Grindeanu a fost lăudat în mod repetat de Marcel Ciolacu, șeful PSD. ”Sorin Grindeanu are cea mai mare execuție dintre toți miniștrii Transporturilor. Să nu vezi că în sfârșit Romania va avea Autostrada Moldovei, pe care au promis-o toți miniștrii Transporturilor de la Revoluție. A ajuns un bănățean să facă Autostrada Moldovei. E foarte posibil că până în 2024 să putem merge până la Pașcani”, a spus Ciolacu la 6 martie într-un interviu pentru RTV.

CFR-urile, conduse de politruci

Compania CFR Călători este condusă de Traian Preoteasa, fost director general al CFR Marfă, susținut de PNL. Traian Preoteasa a absolvit studii de apărare şi securitate naţională la Colegiul Național de Apărare în 2005, iar de numele lui sunt legate mandate slabe la CFR Călători, CFR SA și CFR Marfă. El a mai făcut parte și din consiliul de administrație al unor companii de stat, precum Tarom.

Din CA-ul CFR Călători mai face parte Sorin Flutur, membru PNL, și el cu diferite funcții de conducere în companiile feroviare de stat. Rela-Nicoleta Ștefănescu este și ea administrator al CFR Călători, deși nu are nici o legătură cu domeniul. Ea este secretar general adjunct în Ministerul Finanțelor, în trecut ocupând diferite funcții la Ministerul Agriculturii, Ministerul Culturii ori Ministerul mediului. Și ea a absolvit un curs la Colegiul Naţional de Apărare.

CFR SA, și ea în subordinea lui Grindeanu, îl are în fruntea Consiliului de Administrație pe un fost polițist, apropiat al lui Sorin Grindeanu. E vorba despre Ion Damian, actualmente secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor, fost comisar-șef de poliție în cadrul Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Timișoara și la Direcția Generală Anticorupție Timiș. Ulterior, a lucrat la ANAF.

Tot la CFR SA face parte din Consiliul de Administrație Ionel Sabin Emil Bociu, supranumit ”veterinarul lui Grindeanu”, după cum scrie Club Feroviar. El a fost primar al comunei Jebel din județul Timiș. Este medic veterinar la cabinetul Jebel Vet SRL .

Serie interminabilă de accidente pe căile ferate

Ultimul accident pe căile ferate a avut loc sâmbătă seară la Galați. O femeie-conductor a murit și trei persoane sunt rănite după ce o locomotivă a intrat cu mare viteză în garnitura de tren.

Grindeanu nu a luat nici o decizie radicală legată de managementul companiilor de stat implicate în catastrofă, dar a anunțat o presupusă verificare a trenurilor și locomotivelor aflate în uz. G4Media a arătat însă că același ministru al Transporturilor a permis în 2022 și 2023 amânarea reviziilor tehnice generale sau reparațiilor planificate pentru vagoanele de călători cu până la șase luni. Citește aici mai multe detalii.

Accidentul de la Galați a venit la doar două săptămâni după ce două trenuri s-au ciocnit în Teleorman. Din accident au fost rezultat 12 răniți și pagube materiale semnificative, dat fiind că din trenul marfar au căzut mai multe mașini transportate. De remarcat că CFR Călători a încercat să mușamalizeze accidentul, cu un comunicat de presă inițial care a minimalizat efectele accidentului.

Alte accidente în mandatul lui Grindeanu:

18 martie 2023: Un vagon care făcea parte din componenţa unui tren care transporta tehnică militară a deraiat în judeţul Braşov. În urma evenimentului nu s-au înregistrat răniţi. Circulația a fost oprită ore în șir.

1 noiembrie 2022. Nouă vagoane încărcate cu cărbune ale unui tren de marfă al CFR au deraiat în halta Răcari, județul Dolj. Ore în șir, călătorii de pe trenurile care treceau prin zonă au fost transportați cu mașini între Filiași și Coțofeni.

13 septembrie 2022. Un tren cu cereale din Ucraina a deraiat la Deda, iar două vagoane s-au răsturnat. Trenul se îndrepta spre Portul Constanța. Garnitura feroviară, compusă din 30 vagoane aparține CFR Marfă. Traficul feroviar a fost oprit ore întregi.

27 iulie 2022. Un tren de marfă Regio care circula între Teiuș și Cluj-Napoca a deraiat în apropierea stației CFR Cojocna, iar circulaţia trenurilor în zona Gura Motrului – Filiaşi a fost afectată puternic.

29 iunie 2022. Cinci trenuri au fost blocate în trafic, după ce vagoanele unui marfar privat au deraiat între staţiile de cale ferată Sârca şi Podu Iloaiei (Iaşi – Paşcani).

19 februarie 2022. Traficul feroviar a fost oprit pe magistrala 100 Caracal-Craiova după ce locomotiva unui tren marfar a deraiat.

Stare critică a infrastructurii

O investigație G4Media din 26 martie 2023 arată că un pod CFR care se află într-o stare vizibilă de degradare este susţinut de luni de zile cu ajutorul unor proptele din lemn. Podul din oraşul Târgu-Ocna din judeţul Bacău se află pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu-Ocna şi este tranzitat zilnic de zeci de trenuri. În ciuda evidenței, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. susține că ”pe raza localităţii Târgu-Ocna nu există niciun pod care să pună în pericol siguranţa trenurilor”. Citește aici mai multe detalii.

Accident mortal pe autostradă din cauza lipsei unor panouri de protecție

Un bărbat de 48 de ani a murit la finalul lunii ianuarie pe primul și singurul tronson finalizat al autostrăzii Sibiu – Pitești, Sibiu – Boița. Acesta nu a murit în urma carambolului în care au fost implicate 6 autovehicule, accident produs din cauza poleiului, ci pentru că, speriat că vine spre el un autoturism al cărui șofer nu mai putea frâna, a sărit peste parapetele ce separă cele două sensuri ale autostrăzii. A căzut în gol, 20 de metri, pentru că acolo nu era montat un grătar de siguranță.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat la scurt timp după aceea că nu se vor monta grătare între cele două sensuri de mers, în ciuda criticilor socieității civile. Explicația dată de ministru ține de faptul că autostrăzile sunt ”rezervate exclusiv circulației autovehiculelor” și că există benzi de staționare de urgență care ar permite un refugiu șoferilor.

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma (USR) consideră afirmațiile ministrului Sorin Grindeanu, referitoare la motivele pentru care nu se vor monta grătare de protecție pe viaductul Tălmăcel de pe tronsonul Sibiu – Boița ca fiind ”incredibile și retrograde”.

”E o declarație incredibilă și retrogradă. Astfel de grătare au mai fost montate pe Autostrada Transilvania unde au funcționat foarte bine, își au acest rol de a evita căderile în gol al celor opriți pe viaduct. Faptul că nu există normativ, asta nu i-a împiedicat să pună pe Autostrada Transilvania”, a declarat Horațiu Cosma.

Grindeanu tace pe tema accidentelor, dar e vocal în chestiunea delicată a Canalului Bîstroe

Sorin Grindeanu s-a remarcat în mandatul său prin desele dispariții din viața publică în perioadele marcate de gravele accidente rutiere sau feroviare.

Așa s-a întâmplat și la mijlocul lunii martie 2023, după unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultima perioadă, coliziunea în care a fost implicat un tren CFR Călători cu 280 de călători și un tren privat de marfă. Accidentul în urma căruia ISU Teleorman a declanșat Planul Roșu de Intervenție și în urma căruia au fost 12 răniți (din fericire răniți ușor) ar fi fost cauzat de mecanicul trenului CFR Călători care nu a respectat una dintre cele mai importante reguli din timpul serviciului, aceea de a nu depăși semnalul roșu, potrivit informațiilor publice din ancheta deschisă luni.

Economedia.ro a remarcat atunci bâlbâiala responsabililor din Ministerul Transporturilor și nu doar a comunicatorilor (prima informație publică s-a transmis către presă cu mare întârziere, la peste 3 ore de la accident și doar după solicitările jurnaliștilor), a conducerii CFR Călători (prima explicație publică a fost la aproape 10 ore de la accident) și tăcerea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care nu a dorit nici măcar să transmită pe Facebook (unde este foarte activ când anunță proiecte și parteneriate) poziția ministerului pe care îl conduce sau a Guvernului în care ocupă funcția de vicepremier.

În schimb, ministrul Transporturilor a declanșat o uriașă controversă internațională, acuzând în februarie Ucraina că ar fi adâncit Canalul Bîstroe (ce leagă Dunărea de Marea Neagră) fără să aibă acceptul României.

Grindeanu a declanșat la acel moment un val de antipatie la adresa Ucrainei într-un moment extrem de tensionat, marcat de scăderea entuziasmului românilor pentru măsurile de sprijinire a Ucrainei luate de UE.

Grindeanu a continuat până în prezent pozițiile critice la adresa Ucrainei, deși există studii încă din 2006 și 2007 că pe Canalul Bîstroe există porțiuni unde adâncimea e mai mare decât cea clamată de ministrul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

41 comentarii

  1. Grindeanu e un politruc jenant. O sluga care nu stie nimic, nu a facut nimic in viata lui.

    • Gr1nd3@nu e Medvedev-ul scenei politice mioritice, si din modul evident in care a facut tot ce i-a stat in putinta sa inflameze mioriticii relativ la Ukraina, indica o relatie de servitudine cu Kremlinu

    • Coeuptia ucide. Curios cum marile companii media nu Ii cer nici macar demisia, ca pe altii i-au linsat pentru mai putin

  2. Ați votat PSD 30%, PNL 25%, AUR 9%, deci 64% dintre voi n-au decât să crape.

    • Aprob si sustin mesajul cu tarie

    • Cam la ce valoare europeana va raportati cu mesajele voastre de sustinere?

    • @Mira – la anti-feudalism, anti-imperialism, anti-terorism, anti-ignoranta, anti-disinformare, pro-educatie, pro-cultura – cam tot ce e anti-* cu ce identifica Rusia acum ca entitate si tragic, o mare parte din Mioritia

  3. Grindeanu-PSD-Iliescu-KGB face exact ce dorește Rusia in România: să nu fie autostrăzi ca in caz de atac rusesc țara să nu poată primi ajutor logistic, de aceea PSD mereu a blocat construcția de autostrăzi si ațâțarea neînțelegerilor intre Ucraina și aliații săi prin fake-news-ul Bastroe! Coada de topor Grindeanu, mai prorusa decât însuși partidul Rusiei in România: AUR!

  4. Eiii si voi acum ! Nu spunea Ciolanu ca nu vrea sa dea Transporturile la rotativa liberalilor de bine ce merge ministerul si la cate proiecte a demarat Grindeanu, proiecte pe care numai el e in stare sa le duca la bun sfarsit ?!1 :)))

    • Ba da!

  5. Inteleg ca sunt multe probleme in CFR si ca sunt putini bani, bine bani pentru deplasarile presedintelui se gasesc ei chiar cu nemiluita, iar ministrul transporturilor ar fi de acord cu un buget chiar mai mare, dar pentru CFR, nu. Totusi ar fi binevenita o demisie, e clar ca trebuie lasat pe mana cuiva care chiar are rezultate.

  6. E adevărat, a făcut un lucru pentru care merită toată considerația: a făcut publice acțiunile ilegale din zona Bastroe, după ce „cozile de topor” mușamalizează de ani de zile aceste lucrări ilegale, care aduc prejudicii iremediabile Deltei Dunării și implicit întregii Europe.

    • Daaa, stim, va distrug strainii delta, o iau si o duc la ei cu camionul. Nu voi o distrugeti de 33 de ani prin numirea unor politruci sa o administreze si prin nepasare.

    • @anatol2-scoala-rusa, nu o zici si pe aia cu banii pentur spitale si cu scolile ca sa-ti meriti copeicile?

    • Nu intereseaza pe nimeni treaba aia. E doar propaganda sa suga voturi de la AUR.

    • Anatol, ai uitat repede ca PSDistii tai au furat 1 miliard de euro care era destinat pentru Dezvoltarea Deltei Dunarii?

      Este mai important Bastroe decat romanii mortii din cauza incompetentei PSD?

    • Anatol. Cauta, te rog, o sursa cat de cat credibila privind actiunile exacte ale Ucrainilor pe acel brat si asupra implicatiilor reale asupra deltei. Nu grindeanu, nu gold fm, nu sosoaca sau simion. O sursa independenta care sa se bazeze pe studii reale.

      Dupa ce cauti, o sa vezi realitatea. Nu exista date concrete, nu exista niciun raport independent care sa arate asta, nu exista vreun specialist real in problemele deltei care sa iti confirme scenariul catastrofic al distrugerii deltei.

      Pur si simplu, PSD-ul a studiat sondajele si, speriat de accesiune AUR, a decis sa arunce bomba prin Grindeanu LA MAI BINE DE O LUNA de la operatia de dragare. Si vad ca a prins, PSD a aratat ca poate fi chiar mai nationalist decat AUR. Ei isi apara tarisoaraaaaaa lor, pe modelul Catavencu.

      Uite si un raportul al statului roman la aproximativ 2 luni de la operatia de dragare – martie 2023.

      „În ultimele săptămâni, ANAR și ARBDD au făcut primele măsurători care au fost finalizate săptămâna trecută cu privire la debitul Dunării pe Chilia și în zonele unde avem acces pe apele teritoriale ale României și unde am putut am mers până pe malul celălalt al Dunării cu acordul partenerilor și vecinilor noștri ucraineni. Aceste măsurători confirmă faptul că debitele nu s-au modificat față de debitele statistice din ultimii ani, ultimii 10-20 de ani în acea zonă, confirmă, de asemenea, faptul că pe cele 14 secțiuni transversale nu sunt modifică substanțiale cauzate de dragări”

      Atat.

  7. Capdecreta, subiecul e despre „realizarile’ lui grindeanu, nu despre Ucraina.

  8. corect e BILANTUL CATASTROFAL AL PSDNLUDMR, grindeaunu e doar un altul dintre cei multi si incapabili „specialisti” ai lor

  9. Pentru pesedisti a fost mai important sa se agite pentru o presupusa adancire a unui canal, decat pentru romanii uclsi de incompetenta si indiferenta ministrului lor. Nu ne ramane decat sa le uram romanilor care prin votul lor catre PSDNL si anexele lor, care de 33 de ani distrug aceasta tara, punand in primejdie vietile celor care nu sunt atat de prosti incat sa voteze m.a.f.i.o.t.i.i.secu, sa aiba parte de „beneficiile” acestor guvernari catastrofale. Colectiv se poate repeta oricand, oriunde, intr-un stat esuat pentru ca cetatenilor lui onesti nu le pasa sa iasa la vot. Prostia ca „sunt toti la fel” a fost inventata de fesenistii secu tocmai ca sa nu iasa lumea la vot si sa-i lase sa-si faca de cap. Prin vot putem termina aceasta plaga PSDNLUDMR care ne distruge vietile de 33 de ani si care, pentru a controla tot, isi creaza sistematic anexe gen AUR care au bagat corupti, infractori condamnati, batausi si crlmlnali de la revolutie in.parlament

  10. The visitor, la Bastroe nu se intampla nimic, dar la CFR, PSDistii tai omoara oameni 👍🏼

  11. Incapabili politruci cu ochi albaștrii. Singura variantă fezabilă este desființarea hoților prin vot.

  12. @Ionut, pe calea ferata se poate dovedi cu documente ca Grindeanu nu a miscat nimic. Motivele ar fi lenea, politizarea, faptul ca domeniul nu e asa vizibil, dificultatea proiectelor feroviare unde iti trebuie oameni mult mai capabili decat pe rutier, deturnarea banilor catre proiectele rutiere mai vizibile. Drula chiar a miscat niste lucruri, as zice in principal pe caile ferate secundare, a alocat bani pentru intretinere si pentru reparatii acestor cai secundare ce erau la nivelul evului mediu.

  13. Nu capdecreta, articolul aduce un discutie faptul ca stapanul tau e foarte vocal pe false subiecte dar tace cand e vorba de chestiuni mult mai grave.

  14. O rugaminte. Poate cineva sa ii dea ban contului „Ionut” ? Pare a fi bot ceva

    • Da de ce sa-i dea ma ban, lasă-l sa-i vada toti prostia. E doar un indoctrinat usl, nimic mai mult.

    • 😂😂 Posibil sa fie ce zici tu, da’ mie mi s-a parut ca raspunde la provocari, ceea ce e mai rar la boti. Da’ io zic sa lasam si postacii pe aici ca asa vedem si noi care sunt discursurile pe care le abordeaza.

    • Mira, Ionut si mai sunt cativa postavi PSD, eu suspectez ca sunt boti pe cartela SIM 👍🏼

    • Eu nu am votat in viata mea cu PSD, totusi apreciez cand un om munceste si are rezultate, de fapt din PSD stiu unul singur. Cine tine cu un singur partid, are motivele lui de el stiute. Pe mine ma intereseaza toti cei care fac treaba, indiferent de partid.

    • @mira: ni-l zici si noua?

  15. @Ionut – Io zic sa faci altfel socotela – grindeanu sta cu mainile in san si are grija de greaua mostenire lasata de 30 de ani de conducere pesedisto-penelista! Ce zici? Nu-i asa ca e mai aproape de adevar? Postacii n-au limite…

  16. Ionut vedeti ma ca omorati oameni mai PSDist corupt👍🏼

  17. Lu’ ES Dl. Ministru al Transpoartelor nu-i place „Trenule masina mica” da’ în schimb adora „Barca pe valuri pluteste usor”. De gustibus (zise Daedalus).

    • „FIRESTE” ca „Ionuț”,acest omniprezent comentator,nu o face pentru bani platiti pentru serviciu acesta,fiindcă el este venit,pe aceste coloane,din „spuma coruptiei”!!

    • Cu tot respectul pentru toti Indignatii: de ce ati postat acest text pe adresa mea ??????????. Nietzsche macar nu ma cheama Ion (nume frumos, altfel, ca si Ioana).

  18. Bai, postac Ionut, tu iti dai seama ca te apuci sa compari un an de guvernare cu 30 de ani de guvernare, nu? Ce ma intereseaza pe mine ce-a facut drula intr-un an? Ma intereseaza ce-au facut guvernantii timp de 30 si ceva de ani incoace

  19. Hai mai ionute ca devii ridicol! Tot ii dai inainte de mosteniri dupa un an de usr, uitand de cei 30 de ani de pesede-penele. Apropo, sa-mi arati si mie de spitalul ala inceput in Craiova, da’sa nu-mi vii mie cu promisiunile pesedistilor care curg de 30 de ani.

  20. Si inca ceva, noi nu vorbim aici de mosteniri, vorbim de fapte si atat.

  21. @ NewsReader – Mda, vezi ca ala de la Piatra Neamt in care chiar au murit oameni de-adevaratelea a fost sub „tutela” lui Nelutu Tataru. Ai vrut sa zici si tu ceva, da’ nu ai facut socotelile bine.

  22. @newsreader: deci se ia una bucata adevar ” incendii in spitale in mandatul lui voiculescu”, dupa aia se arunca o minciuna „17 bucati” si deviem discutia de la mortii despre care e vorba in articol. Concluzia e clara, USR este de vina pentru starea deplorabila a transporturilor din ro.